McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella potvrdil, že Peter Prodromou zůstává součástí stáje na víceletý kontrakt. Zdůraznil jeho zásadní přínos k proměně týmu a k zisku titulu mezi konstruktéry v roce 2024. Podle Stelly byla spolupráce s Prodromouem klíčová a McLaren s ním chce i nadále bojovat o další mistrovské tituly, informuje oficiální web týmu Mclaren.
„Je mi velkou ctí potvrdit, že jsme s Peterem Prodromouem prodloužili smlouvu na několik let,“ uvedl šéf týmu Andrea Stella. „Jeho kulturní, organizační a technické vedení bylo neocenitelné a sehrálo klíčovou roli v návratu týmu na špičku. Peter byl jedním z hlavních architektů našeho úspěchu, který vyvrcholil ziskem devátého titulu mezi konstruktéry v roce 2024."
„Cesta, kterou jsme společně prošli, by bez Petera nebyla možná. Těšíme se, že budeme i nadále společně bojovat o další mistrovské tituly,“ sdělil šéf týmu.
Prodromou k tomu dodal: „Jsem nadšený, že mohu pokračovat jako technický ředitel aerodynamiky v McLarenu. Je pro mě ctí být součástí tak skvěle spolupracujícího týmu a přispívat k jeho růstu."
„Po úspěchu v minulé sezóně se těším, že pomohu týmu dosáhnout dalších mistrovských titulů. Děkuji Zakovi i Andree za jejich důvěru a také všem kolegům, kteří mě podporují nejen profesně, ale i na osobní úrovni.“
Peter Prodromou má za sebou bohatou kariéru v McLarenu, kam poprvé nastoupil už v roce 1991. Postupně se vypracoval na hlavního aerodynamika, než v roce 2006 odešel do Red Bullu, kde na stejné pozici spolupracoval s Adrianem Neweym. V roce 2014 se však vrátil do Wokingu jako hlavní designér, v roce 2017 se posunul na post technického ředitele a v roce 2023 v rámci reorganizace převzal roli technického ředitele pro aerodynamiku.
Tato změna se ukázala jako klíčová pro McLaren, který se díky novému technickému vedení zařadil zpět mezi špičku. Prodromou tvoří spolu s Neilem Houldeym a Markem Templom silné technické trio, které podléhá hlavnímu designérovi Robu Marshallovi a šéfovi týmu Andreovi Stellovi.
V moderní Formuli 1 se aerodynamika stává stále větším faktorem úspěchu, přičemž ovlivňuje i další klíčové oblasti, jako je zavěšení kol, konstrukce šasi nebo celková dynamika vozu. Právě Prodromou tak měl zásadní podíl na vzestupu McLarenu a jeho návratu mezi nejkonkurenceschopnější týmy.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.