Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
V zákulisí Formule 1 se začíná rýsovat důležitý moment v kariéře Maxe Verstappena. Podle informací Autosportu by se po závodním víkendu na Velké ceně Rakouska měla uzavřít výstupní klauzule v jeho současné smlouvě, která by mu jinak umožnila odejít z Red Bullu před sezonou 2026. Podmínkou je, že bude i nadále mezi prvními čtyřmi v průběžném pořadí jezdců.
Aktuálně je Verstappen na třetím místě se značným náskokem 57 bodů před pátým Charlesem Leclercem. Pokud si tuto pozici udrží i po španělském závodě, klauzule ztratí platnost a jeho setrvání v Red Bullu bude prakticky jisté. „Jeho smlouva byla podle všeho upravena po loňských vnitřních změnách v týmu, kdy se vyřešily spory kolem Helmutu Markovi, a s tím související možnost odejít už neplatí,“ píše zmíněný web.
Spekulace o Verstappenově možném přestupu se během zimy objevovaly, zejména s ohledem na Aston Martin, který mu údajně nabízel lákavou nabídku. Tyto dohady však v posledních měsících výrazně utichly a místo toho se více mluví o zájmu Mercedesu, zejména v souvislosti s prodlužováním smlouvy George Russella, které se zdá, že trvá déle, než se původně očekávalo.
Pokud bude mít Verstappen po závodu v Rakousku stále náskok alespoň 50 bodů před pátým jezdcem, jeho setrvání v Red Bullu pro sezonu 2026 bude s dostatečným předstihem jisté.
Mercedes zase ujišťuje, že jednání s Georgem Russellem probíhají hladce. „George a já jsme si naprosto jistí, jak to dopadne,“ řekl po Velké ceně Monaka šéf týmu Toto Wolff. „Nejsme tým, který by natahoval vyjednávání zbytečně dlouho.“ Russell má za sebou silný start sezony, což mu zvyšuje vyjednávací pozici.
Celkově tedy vypadá, že v následujících týdnech se situace kolem Verstappena vyjasní a jeho pokračování v Red Bullu na další roky je nejpravděpodobnější scénář.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.