Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Poradce Red Bullu Helmut Marko označil slzavou reakci Isacka Hadjara na jeho havárii během formace před startem Velké ceny Austrálie za "trapnou."
Televizní kamery zachytily emotivní reakci jezdce týmu Racing Bulls, který byl očividně otřesený a zklamaný z toho, že jeho debut v královně motorsportu skončil dříve, než vůbec začal. Zatímco mnozí fanoušci i odborníci projevili soucit, 81letý Marko projevil daleko menší pochopení pro jezdcovu frustraci. Podle něj by měl pilot Formule 1 zvládnout i neúspěch s větší dávkou profesionality, informuje RacingNews365.
Hadjar se tedy ve své první Grand Prix v Melbourne technicky nezúčastnil závodu, když ztratil kontrolu nad svým vozem už v druhé zatáčce okruhu Albert Park. Při akceleraci ztratil přilnavost na kluzkých bílých čarách, což mu znemožnilo zabránit smyku a následnému nárazu do zdi. Vůz VCARB 02 utrpěl vážné poškození, a Hadjar tak mohl jen bezmocně sledovat, jak jeho šance na solidní debut mizí.
Jako dlouholetý fanoušek Lewise Hamiltona prožil francouzský nováček po nešťastné události dojemný moment, když k němu přistoupil Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa, a snažil se ho podpořit. „Drž hlavu vzhůru,“ poradil mu, čímž se snažil zmírnit Hadjarovu frustraci. Přesto bylo zřejmé, že mladý jezdec prožíval obrovské zklamání. Sám přiznal, že se za svou chybu "styděl" a jen těžko hledal slova pro vyjádření svých pocitů.
Marko však nehodnotil samotnou havárii jako největší problém, ale právě Hadjarovu reakci. Podle něj bylo pláč před kamerami pro jezdce Formule 1 nevhodné.
„Isack Hadjar trochu plakal po své havárii,“ řekl bývalý rakouský závodník pro ORF. „To bylo trochu trapné.“
Navzdory nešťastnému závěru měl Hadjar celkově solidní víkend. Ve všech třech trénincích podával slušné výkony a v kvalifikaci obsadil 11. místo, čímž těsně minul postup do závěrečné části Q3. Pokud se mu podaří přenést tuto formu do dalších závodů, bude mít šanci ukázat, že patří mezi budoucí hvězdy Formule 1 – tentokrát už ale bez slz.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.