Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Poradce Red Bullu Helmut Marko označil slzavou reakci Isacka Hadjara na jeho havárii během formace před startem Velké ceny Austrálie za "trapnou."
Televizní kamery zachytily emotivní reakci jezdce týmu Racing Bulls, který byl očividně otřesený a zklamaný z toho, že jeho debut v královně motorsportu skončil dříve, než vůbec začal. Zatímco mnozí fanoušci i odborníci projevili soucit, 81letý Marko projevil daleko menší pochopení pro jezdcovu frustraci. Podle něj by měl pilot Formule 1 zvládnout i neúspěch s větší dávkou profesionality, informuje RacingNews365.
Hadjar se tedy ve své první Grand Prix v Melbourne technicky nezúčastnil závodu, když ztratil kontrolu nad svým vozem už v druhé zatáčce okruhu Albert Park. Při akceleraci ztratil přilnavost na kluzkých bílých čarách, což mu znemožnilo zabránit smyku a následnému nárazu do zdi. Vůz VCARB 02 utrpěl vážné poškození, a Hadjar tak mohl jen bezmocně sledovat, jak jeho šance na solidní debut mizí.
Jako dlouholetý fanoušek Lewise Hamiltona prožil francouzský nováček po nešťastné události dojemný moment, když k němu přistoupil Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa, a snažil se ho podpořit. „Drž hlavu vzhůru,“ poradil mu, čímž se snažil zmírnit Hadjarovu frustraci. Přesto bylo zřejmé, že mladý jezdec prožíval obrovské zklamání. Sám přiznal, že se za svou chybu "styděl" a jen těžko hledal slova pro vyjádření svých pocitů.
Marko však nehodnotil samotnou havárii jako největší problém, ale právě Hadjarovu reakci. Podle něj bylo pláč před kamerami pro jezdce Formule 1 nevhodné.
„Isack Hadjar trochu plakal po své havárii,“ řekl bývalý rakouský závodník pro ORF. „To bylo trochu trapné.“
Navzdory nešťastnému závěru měl Hadjar celkově solidní víkend. Ve všech třech trénincích podával slušné výkony a v kvalifikaci obsadil 11. místo, čímž těsně minul postup do závěrečné části Q3. Pokud se mu podaří přenést tuto formu do dalších závodů, bude mít šanci ukázat, že patří mezi budoucí hvězdy Formule 1 – tentokrát už ale bez slz.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.