Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Charles Leclerc, jezdec Ferrari, dnes na okruhu v Imole neobjeví se u tradičního media day před Velkou cenou Emilia Romagna. Důvodem jsou zdravotní potíže, kvůli kterým tým oznámil, že Leclerc nebude přítomen na trati a vynechá tak čtvrteční povinnosti vůči médiím.
„Charles se necítí dobře a dnes na trať nepřijde,“ stojí v oficiálním prohlášení Ferrari zveřejněném na sociálních sítích. „Bude odpočívat a soustředit se na zotavení. Očekáváme, že zítra už bude v autě.“
Ferrari zatím neupřesnilo, co přesně stojí za Leclercovou indispozicí. Jeho setkání s fanoušky a médii tak bude až při pátečním startu tréninkových jízd. Tým doufá v rychlý návrat svého jezdce, který je klíčový pro lepší výsledek než ten z nedávné Grand Prix v Miami. Italský okruh v Imole by navíc měl lépe sedět vozu SF-25 než technicky náročnější trať v Miami.
Ferrari přiveze do Imoly také první sadu technických vylepšení pro sezonu 2025. Přestože nebude upgrade rozsáhlý, představuje důležitý krok před dalším, větším balíčkem plánovaným na španělskou Grand Prix o týden později.
Leclercova neúčast na mediálním dni navazuje na podobný krok Maxe Verstappena z Red Bullu, který v Miami vynechal povinnosti s médii, aby mohl trávit čas s partnerkou Kelly Piquet a jejich novorozenou dcerou.
Situace u Leclerca tak ukazuje, že i hvězdy Formule 1 musí někdy dát přednost zdraví, což může ovlivnit jejich přípravu na závody, ale tým i fanoušci doufají v co nejrychlejší návrat.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.