Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.
Charles Leclerc po kvalifikaci na Velkou cenu Číny označil výkon Ferrari za realistický obraz současné formy týmu ve Formuli 1, přičemž výsledky Lewise Hamiltona ve sprintu považuje za výjimku. Hamilton šokoval v pátek, když si zajistil pole position pro sprint, který následně proměnil v první vítězství pro Ferrari. Tento úspěch však nepřenesl na kvalifikaci na hlavní závod.
I když Hamilton dominoval ve sprintu a jeho vítězný náskok byl vyšší než většina v roce 2024, v kvalifikaci na hlavní závod se ani on, ani Leclerc nedokázali přiblížit podobnému výkonu. Hamilton startuje z páté pozice a Leclerc z šesté, přičemž v Austrálii oba odstartovali z pozic sedmé a osmé.
Leclerc po kvalifikaci uvedl, že Ferrari momentálně nedosahuje lepších výsledků než ty, které byly vidět v sobotní kvalifikaci. "Dnes odpoledne nebyl potenciál na úrovni, jaké bychom si přáli," řekl. "Grip nebyl dostatečný a v Austrálii jsme se necítili v kvalifikaci dostatečně silní. Měli jsme být tři desetiny sekundy pozadu, to je asi realita."
Ačkoliv Leclerc ocenil Hamiltonův výkon, uvedl, že týmu momentálně chybí tři desetiny sekundy k lepšímu výsledku. "Možná tam je něco navíc, ale tři desetiny, to si myslím, že je opravdu maximum," dodal.
V samotném sprintu Leclerc začal čtvrtý, ale nakonec skončil pátý, když ho předjel George Russell. "Na konci stintu jsme měli dobré tempo, ale když jedete ve špinavém vzduchu, je to vždy složitější," vysvětlil. "Přál bych si lepší kvalifikaci."
Hamilton, který měl před kvalifikací vysoká očekávání, čelil problémům s nastavením auta. "Začali jsme s optimismem, ale několik malých změn způsobilo, že auto se stalo těžší na ovládání," řekl. "Vítr zesílil, což auto ještě více zkomplikovalo." Hamilton také zmínil, že se mu nedařilo najít stabilitu v chování vozu. "Chcete auto, na které se můžete spolehnout, které vám umožní přejíždět zatáčky bez problémů," dodal.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.