Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.
Charles Leclerc po kvalifikaci na Velkou cenu Číny označil výkon Ferrari za realistický obraz současné formy týmu ve Formuli 1, přičemž výsledky Lewise Hamiltona ve sprintu považuje za výjimku. Hamilton šokoval v pátek, když si zajistil pole position pro sprint, který následně proměnil v první vítězství pro Ferrari. Tento úspěch však nepřenesl na kvalifikaci na hlavní závod.
I když Hamilton dominoval ve sprintu a jeho vítězný náskok byl vyšší než většina v roce 2024, v kvalifikaci na hlavní závod se ani on, ani Leclerc nedokázali přiblížit podobnému výkonu. Hamilton startuje z páté pozice a Leclerc z šesté, přičemž v Austrálii oba odstartovali z pozic sedmé a osmé.
Leclerc po kvalifikaci uvedl, že Ferrari momentálně nedosahuje lepších výsledků než ty, které byly vidět v sobotní kvalifikaci. "Dnes odpoledne nebyl potenciál na úrovni, jaké bychom si přáli," řekl. "Grip nebyl dostatečný a v Austrálii jsme se necítili v kvalifikaci dostatečně silní. Měli jsme být tři desetiny sekundy pozadu, to je asi realita."
Ačkoliv Leclerc ocenil Hamiltonův výkon, uvedl, že týmu momentálně chybí tři desetiny sekundy k lepšímu výsledku. "Možná tam je něco navíc, ale tři desetiny, to si myslím, že je opravdu maximum," dodal.
V samotném sprintu Leclerc začal čtvrtý, ale nakonec skončil pátý, když ho předjel George Russell. "Na konci stintu jsme měli dobré tempo, ale když jedete ve špinavém vzduchu, je to vždy složitější," vysvětlil. "Přál bych si lepší kvalifikaci."
Hamilton, který měl před kvalifikací vysoká očekávání, čelil problémům s nastavením auta. "Začali jsme s optimismem, ale několik malých změn způsobilo, že auto se stalo těžší na ovládání," řekl. "Vítr zesílil, což auto ještě více zkomplikovalo." Hamilton také zmínil, že se mu nedařilo najít stabilitu v chování vozu. "Chcete auto, na které se můžete spolehnout, které vám umožní přejíždět zatáčky bez problémů," dodal.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.