Lando Norris vstupuje do roku 2025 s mnohem větší sebedůvěrou než v minulém roce. Po náročném souboji s Maxem Verstappenem, který mu přinesl cenné zkušenosti, čelil také přehnané kritice. V letošní sezóně se od něj očekává další zlepšení, přičemž v rozhovorech opakovaně zdůraznil důležitost své psychické pohody, která byla v minulosti často diskutována.
Lando Norris přichází do nové sezóny s většími zkušenostmi než v minulosti. Po těžkých soubojích s Maxem Verstappenem, konfrontaci s veřejnou kritikou a zisku prvních vítězství se s McLarenem radoval i z vítězství v šampionátu konstruktérů. V letošním roce se očekává, že jeho vyspělejší přístup přinese nové úspěchy.
Lando Norris v zimě nezahálel a pilně se připravoval. Jak nedávno prozradil v rozhovoru televizní show This Morning, je plný sebedůvěry a připraven na nové výzvy. "Ano, věřím si," sdělil Norris. „Vždy jsem byl člověk, který se nechtěl nechat unést očekáváními. Jsem spíše typ, který potřebuje věci nejprve vidět, aby jim uvěřil, zvlášť když je dělám sám.“
Mohlo by se zdát, že loňský rok byl pro Norrise psychicky náročný, ve skutečnosti si v uplynulých dvanácti měsících hodně dokázal. „Loni jsem si potřeboval dokázat, že umím vyhrávat závody, mohu dominovat celému víkendu a bojovat proti těm nejlepším jezdcům na světě. Musel jsem si potvrdit, že na to mám, a to se mi podařilo," sdělil v rozhovoru Norris.
„Rozhodně netvrdím, že jsem byl bezchybný. Udělal jsem chyby, hodně chyb, ale jsem rád, že se to stalo právě minulý rok. Teď můžu vstoupit do nové sezóny s větší sebedůvěrou,“ doplnil Lando.
„Jsem si jistý sám sebou, což pro mě není běžné. Rozhodně nejsem přehnaně sebevědomý. Neříkám si, že to mám pod kontrolou a všechno zvládnu bezchybně. Ale nikdy jsem se necítil v lepší formě – fyzicky, mentálně a ve všech ohledech – a myslím, že to platí pro celý tým. Očekávání jsou vysoká, ale i odhodlání je vysoké. Jsem uvolněný a těším se, ale jsem také tiše sebevědomý,“ dodal Brit.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.