Lando Norris vstupuje do roku 2025 s mnohem větší sebedůvěrou než v minulém roce. Po náročném souboji s Maxem Verstappenem, který mu přinesl cenné zkušenosti, čelil také přehnané kritice. V letošní sezóně se od něj očekává další zlepšení, přičemž v rozhovorech opakovaně zdůraznil důležitost své psychické pohody, která byla v minulosti často diskutována.
Lando Norris přichází do nové sezóny s většími zkušenostmi než v minulosti. Po těžkých soubojích s Maxem Verstappenem, konfrontaci s veřejnou kritikou a zisku prvních vítězství se s McLarenem radoval i z vítězství v šampionátu konstruktérů. V letošním roce se očekává, že jeho vyspělejší přístup přinese nové úspěchy.
Lando Norris v zimě nezahálel a pilně se připravoval. Jak nedávno prozradil v rozhovoru televizní show This Morning, je plný sebedůvěry a připraven na nové výzvy. "Ano, věřím si," sdělil Norris. „Vždy jsem byl člověk, který se nechtěl nechat unést očekáváními. Jsem spíše typ, který potřebuje věci nejprve vidět, aby jim uvěřil, zvlášť když je dělám sám.“
Mohlo by se zdát, že loňský rok byl pro Norrise psychicky náročný, ve skutečnosti si v uplynulých dvanácti měsících hodně dokázal. „Loni jsem si potřeboval dokázat, že umím vyhrávat závody, mohu dominovat celému víkendu a bojovat proti těm nejlepším jezdcům na světě. Musel jsem si potvrdit, že na to mám, a to se mi podařilo," sdělil v rozhovoru Norris.
„Rozhodně netvrdím, že jsem byl bezchybný. Udělal jsem chyby, hodně chyb, ale jsem rád, že se to stalo právě minulý rok. Teď můžu vstoupit do nové sezóny s větší sebedůvěrou,“ doplnil Lando.
„Jsem si jistý sám sebou, což pro mě není běžné. Rozhodně nejsem přehnaně sebevědomý. Neříkám si, že to mám pod kontrolou a všechno zvládnu bezchybně. Ale nikdy jsem se necítil v lepší formě – fyzicky, mentálně a ve všech ohledech – a myslím, že to platí pro celý tým. Očekávání jsou vysoká, ale i odhodlání je vysoké. Jsem uvolněný a těším se, ale jsem také tiše sebevědomý,“ dodal Brit.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.