Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Americký automobilový kolos General Motors dostal od Mezinárodní automobilové federace (FIA) oficiální zelenou stát se dodavatelem motorů pro Formuli 1 od sezony 2029. Cadillac, který pod GM vstoupí na startovní rošt už v roce 2026, tak začne v prvních třech letech využívat motory Ferrari, než přejde na vlastní americké pohonné jednotky. „S tímto schválením od FIA budeme moci zrychlit naše úsilí přinést na start americky vyrobený motor F1,“ uvedl Russ O’Blenes, CEO GM Performance Power Units LLC.
Vývoj nových motorů má na starosti čerstvě založená divize, na které spolupracují General Motors a TWG Motorsports, mateřská společnost projektu Andretti Global. Už příští rok GM otevře specializované vývojové centrum poblíž svého Technického centra v Charlotte v Severní Karolíně, kde bude pohonné jednotky připravovat pro homologaci na rok 2029. Tento krok potvrzuje, že GM to s F1 myslí skutečně vážně.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem přivítal General Motors mezi schválenými dodavateli motorů jako důležitý milník. „Příchod GM Performance Power Units LLC do šampionátu od roku 2029 je dalším krokem v globální expanzi Formule 1 a ukazuje rostoucí zájem špičkových výrobců automobilů o náš sport,“ uvedl. Zdůraznil také, že závazek GM k inovacím, udržitelnosti a soutěživosti se plně shoduje s vizí FIA pro budoucnost motorsportu.
General Motors tím rozšíří elitní skupinu výrobců motorů ve Formuli 1. Od roku 2029 se bude Cadillac na trati utkávat s rivaly jako Ferrari, Mercedes, Audi a Red Bull Powertrains, který navázal partnerství s Fordem. Nové americké motory tak přinesou do světa F1 další zajímavou rivalitu a také příslib větší technologické rozmanitosti.
Vstup General Motors do Formule 1 jako výrobce motorů je dalším důkazem rostoucí přitažlivosti šampionátu pro globální značky. Spojení prestiže, technologie a rostoucí popularity F1 po celém světě vytváří ideální příležitost pro amerického giganta nejen ukázat své inženýrské schopnosti, ale také oslovit miliony nových fanoušků.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.