Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Americký automobilový kolos General Motors dostal od Mezinárodní automobilové federace (FIA) oficiální zelenou stát se dodavatelem motorů pro Formuli 1 od sezony 2029. Cadillac, který pod GM vstoupí na startovní rošt už v roce 2026, tak začne v prvních třech letech využívat motory Ferrari, než přejde na vlastní americké pohonné jednotky. „S tímto schválením od FIA budeme moci zrychlit naše úsilí přinést na start americky vyrobený motor F1,“ uvedl Russ O’Blenes, CEO GM Performance Power Units LLC.
Vývoj nových motorů má na starosti čerstvě založená divize, na které spolupracují General Motors a TWG Motorsports, mateřská společnost projektu Andretti Global. Už příští rok GM otevře specializované vývojové centrum poblíž svého Technického centra v Charlotte v Severní Karolíně, kde bude pohonné jednotky připravovat pro homologaci na rok 2029. Tento krok potvrzuje, že GM to s F1 myslí skutečně vážně.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem přivítal General Motors mezi schválenými dodavateli motorů jako důležitý milník. „Příchod GM Performance Power Units LLC do šampionátu od roku 2029 je dalším krokem v globální expanzi Formule 1 a ukazuje rostoucí zájem špičkových výrobců automobilů o náš sport,“ uvedl. Zdůraznil také, že závazek GM k inovacím, udržitelnosti a soutěživosti se plně shoduje s vizí FIA pro budoucnost motorsportu.
General Motors tím rozšíří elitní skupinu výrobců motorů ve Formuli 1. Od roku 2029 se bude Cadillac na trati utkávat s rivaly jako Ferrari, Mercedes, Audi a Red Bull Powertrains, který navázal partnerství s Fordem. Nové americké motory tak přinesou do světa F1 další zajímavou rivalitu a také příslib větší technologické rozmanitosti.
Vstup General Motors do Formule 1 jako výrobce motorů je dalším důkazem rostoucí přitažlivosti šampionátu pro globální značky. Spojení prestiže, technologie a rostoucí popularity F1 po celém světě vytváří ideální příležitost pro amerického giganta nejen ukázat své inženýrské schopnosti, ale také oslovit miliony nových fanoušků.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace