Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Americký automobilový kolos General Motors dostal od Mezinárodní automobilové federace (FIA) oficiální zelenou stát se dodavatelem motorů pro Formuli 1 od sezony 2029. Cadillac, který pod GM vstoupí na startovní rošt už v roce 2026, tak začne v prvních třech letech využívat motory Ferrari, než přejde na vlastní americké pohonné jednotky. „S tímto schválením od FIA budeme moci zrychlit naše úsilí přinést na start americky vyrobený motor F1,“ uvedl Russ O’Blenes, CEO GM Performance Power Units LLC.
Vývoj nových motorů má na starosti čerstvě založená divize, na které spolupracují General Motors a TWG Motorsports, mateřská společnost projektu Andretti Global. Už příští rok GM otevře specializované vývojové centrum poblíž svého Technického centra v Charlotte v Severní Karolíně, kde bude pohonné jednotky připravovat pro homologaci na rok 2029. Tento krok potvrzuje, že GM to s F1 myslí skutečně vážně.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem přivítal General Motors mezi schválenými dodavateli motorů jako důležitý milník. „Příchod GM Performance Power Units LLC do šampionátu od roku 2029 je dalším krokem v globální expanzi Formule 1 a ukazuje rostoucí zájem špičkových výrobců automobilů o náš sport,“ uvedl. Zdůraznil také, že závazek GM k inovacím, udržitelnosti a soutěživosti se plně shoduje s vizí FIA pro budoucnost motorsportu.
General Motors tím rozšíří elitní skupinu výrobců motorů ve Formuli 1. Od roku 2029 se bude Cadillac na trati utkávat s rivaly jako Ferrari, Mercedes, Audi a Red Bull Powertrains, který navázal partnerství s Fordem. Nové americké motory tak přinesou do světa F1 další zajímavou rivalitu a také příslib větší technologické rozmanitosti.
Vstup General Motors do Formule 1 jako výrobce motorů je dalším důkazem rostoucí přitažlivosti šampionátu pro globální značky. Spojení prestiže, technologie a rostoucí popularity F1 po celém světě vytváří ideální příležitost pro amerického giganta nejen ukázat své inženýrské schopnosti, ale také oslovit miliony nových fanoušků.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.