Lando Norris z McLarenu očekává, že v nadcházející sezóně bude čelit "zrozenému" Lewisi Hamiltonovi, který vstupuje do svého prvního roku u Ferrari jako sedminásobný mistr světa. Fanoušci uvidí nové zbarvení všech monopostů včetně všech jezdců i šéfů týmů již v úterý 18.2. v londýnské O2 aréně.
Nová sezóna pomalu začíná a všichni jsou zvědavý, jak se bude dařit Lewisovi Hamiltonovi ve Ferrari. Lando Norris varuje, že podceňovat Lewise Hamiltona před možným soubojem o titul by byla chyba. Norris vstupuje do nové sezóny s velkými ambicemi a patří mezi favority na svůj první mistrovský triumf. Uvědomuje si však, že Hamiltonova zkušenost a odhodlání mohou být v boji o titul rozhodující.
Přestože Lewis Hamilton v loňské sezóně u Mercedesu čelil výkyvům výkonosti, především v kvalifikacích, přestup do Ferrari ho stále staví mezi hlavní uchazeče o titul. V kurzech na vítěze Australské Grand Prix je za Verstappenem, Norrisem a Leclercem. Lando Norris při odhalení nového vozu McLaren MCL39 uvedl, že Hamilton ve Ferrari může znovu dosáhnout své vrcholné formy, což naznačuje, že boj o titul bude v roce 2025 velmi vyrovnaný.
„Je skvělé, co dělá, a že přestupuje do Ferrari. To je opravdu něco výjimečného. Ferrari je úžasné. Myslím, že těžko najde důvod, proč by neměl být motivovaný. Má před sebou neuvěřitelnou příležitost, je to opravdu zajímavý příběh, řekl Norris pro Sky Sports.
Mladý britský závodník, který v loňské sezóně získal čtyři vítězství, včetně toho posledního v Abú Dhabí, skončil nakonec 63 bodů za Maxem Verstappenem. I přes své úspěchy zůstává na začátku nové sezóny pokorný a připravený na výzvy, které přijdou.
„Je příjemné vidět všechnu tu podporu fanoušků, vážím si toho, ale musím být plně soustředěný na tento rok. Po loňské sezóně jsem se cítil dobře a měl jsem pocit, že chci pokračovat po Abú Dhabí. Skončil jsem na pozitivní vlně a věděl, že musím zlepšit některé věci. Dokázal jsem si, že na to mám. Najednou dojde k tomu zvratu a řekneš si: 'OK, teď už to zvládnu.' Nepřicházím s přehnaným sebevědomím nebo arogancí. Celý život jsem si říkal, že to nedokážu, a teď je hezké si poprvé říct, že to zvládnu, a že příležitost je tu. Vím, že se měním,“ doplnil Norris.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.