Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Kimi Antonelli si v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie zajel slušné sedmé místo, ovšem kvůli třípozicové penalizaci z nehody s Maxem Verstappenem v Rakousku bude na startu závodu až desátý. Tato penalizace je důsledkem kolize, ke které došlo už na první zatáčce v Rakousku, kde Ital ztratil kontrolu nad zadními koly a narazil do vedoucího Verstappena, což znamenalo předčasný konec závodu pro oba jezdce.
Sám Antonelli po kvalifikaci přiznal, že se na rychlé britské trati trápí s nedostatkem stability a sebejistoty, což se odrazilo i v jeho časovém odstupu od Verstappena, který měl téměř půlsekundový náskok. „Měl jsem problémy hlavně v druhém a třetím sektoru, kde jsem pořád zápasil s nedostatkem stability,“ uvedl italský závodník.
Podmínky na trati v Q3 byly komplikované, protože lehký déšť a proměnlivý vítr činily chování vozu nepředvídatelným. Antonelli dokonce vedl krátkou debatu o těchto vlivech s Maxem Verstappenem ještě před rozhovory s médii, informuje Motorsport.com. „Bylo těžké odhadnout, jak se bude chovat auto v jednotlivých zatáčkách kvůli náhlým změnám větru,“ dodal.
Jeho týmový kolega George Russell předvedl vynikající výkon a skončil na druhé startovní řadě, za což si vysloužil pochvalu od šéfa týmu Tota Wolffa, který označil Russella za jednoho z nejlepších jezdců v tomto závodním víkendu. Antonelli se přiznal, že nastavení svého vozu volil podobně jako Russell, ale s mírnými úpravami kvůli menší jistotě v rychlých pasážích.
Italský nováček zatím zažívá slibný vstup do mistrovství světa, včetně umístění na stupních vítězů v Kanadě, ale na svou konzistenci musí ještě zapracovat. S ohledem na vyrovnaný boj na špici šampionátu doufá, že v Británii získá dostatek bodů a pomůže týmu Mercedes zůstat v těsném závěsu za Ferrari.
„Tempa jsou opravdu těsná, takže budeme muset dobře zvládnout závod a získat co nejvíce bodů. Sedmé místo na startu by bylo realistické,“ uzavřel Kimi Antonelli s odhodláním bojovat dál.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.