Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Tým Williams, se sídlem v Grove, se zaměřuje na budování silného základu pro svou konkurenceschopnost v budoucnosti, s důrazem na rok 2026 a nová pravidla.
Pro rok 2025 již však udělal důležité kroky. Předsezónní testy v Bahrajnu naznačily, že tým by mohl mít rychlost, která by ho mohla odpoutat od konce startovního pole, což je velký pokrok po neúspěšném roce 2024, kdy skončil na devátém místě v Poháru konstruktérů s pouhými 17 body.
Loňský rok byl pro Williams obtížný, tým utrpěl několik nehod, které vedly k finančním ztrátám. Časté havárie zpomalily tým, který měl často problém s dostupností náhradních dílů. V některých případech museli dokonce půjčit součástky od konkurence, jako v případě, kdy si v Las Vegas museli od Aston Martinu půjčit díly po havárii Franco Colapinta.
Největší problém přišel během Velké ceny Austrálie, kde byl nedostatek přípravy nejvíce patrný, což ukázalo na slabiny týmu v průběhu celé sezóny.
Alex Albon utrpěl těžkou nehodu během tréninku na Velkou cenu Austrálie, při níž neodvratně poškodil svůj FW46. Williams, který neměl k dispozici náhradní podvozek, rozhodl, že Albon usedne do vozu Logana Sargeanta, zatímco Američan byl posazen "na lavičku". Albon těsně propásl bodovanou pozici, když skončil těsně za 10. místem na 11. příčce.
Incident v Melbourne byl pro tým Williams těžkou ranou, ale šéf týmu James Vowles na oficiálním týmovém YouTube kanálu ujistil, že tým není v roce 2024 v tak špatné pozici jako v minulém roce. Tým se nyní nachází v "pozitivnějším prostoru", má lepší připravenost a potřebné náhradní díly pro závody.
Video: James Vowles o sezóně 2025 | Williams
Vowles vyzdvihl dva své jezdce, Sainze a Albona, kteří přispěli k pozitivní změně v organizaci a posunuli tým směrem k větší konkurenceschopnosti. Tým má teď vůz na váhovém limitu a dostatečné zásoby náhradních dílů, což je velký pokrok oproti minulým sezonám, kdy byly problémy s připraveností a náhradními díly.
Po pozitivní předsezónní přípravě se od Williamsu v roce 2025 očekává výrazný pokrok. Tým ukázal slibné výsledky, což vedlo k víře, že by mohl pravidelně bodovat a možná i bojovat o umístění na stupních vítězů. Tento pokrok zvyšuje naděje fanoušků a odborníků, že se tým vrátí na scénu jako silný konkurent.
Na druhou stranu, zástupci Alpine v Bahrajnu zůstali vůči rychlosti Williamsu skeptičtí a tvrdili, že jejich tým předvedl svou skutečnou rychlost pouze pro sponzory. Zdá se, že Alpine může být v roce 2025 klíčovým soupeřem pro Sainze a Albona, zejména pokud jde o umístění ve středu pole.
Tým Williams zůstává opatrný, přestože James Vowles projevuje optimismus ohledně šancí svého týmu v Melbourne. V garáži a v sídle týmu v Grove ale panuje jistý nervozní pocit. Po náročné sezoně v roce 2024 jsou zaměstnanci opatrní, aby nepodléhali přehnanému optimismu, a nechtějí nechat testy ovlivnit jejich realistické hodnocení výkonu.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.