Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Isack Hadjar po nedělní Velké ceně Kanady otevřeně přiznal, že jeho závodní víkend byl naprosto nepovedený. „Myslím, že všechno bylo špatně,“ komentoval své pocity po závodě, který podle něj zcela ztroskotal na rychlém opotřebení pneumatik, Po startu z 12. místa kvůli trestu za zdržování v kvalifikaci se Hadjar rychle propadl, protože už od začátku zápasil s výrazným úbytkem přilnavosti na středně tvrdých pneumatikách.
Hadjar popsal své potíže po Velké ceně Kanady slovy: „Měl jsem vysoké opotřebení na středních pneumatikách. Přední levá guma se otevřela hodně brzy a náhle, a tempo bylo prostě velmi slabé. Nakonec bylo snadné předjíždět, a já neměl šanci. To je vše.“ Dodal, že už od začátku víkendu měl nízkou důvěru v auto, což se projevilo i v kvalifikaci: „Deváté místo nebylo špatné, ale ten jeden rychlý kolo jsem musel vybojovat. Udržet tempo po 70 kolech ale prostě nešlo.“
Na otázku, proč měl právě závod v Montrealu takové problémy, Hadjar odpověděl, že za to nemohlo počasí: „Nevím. V Barceloně bylo tepleji a tam jsme byli rychlí, takže to nemůže být o teplotě.“
Horší den měl i Hadjarův týmový kolega Liam Lawson, který startoval z poslední řady kvůli penalizaci a po výměně pohonné jednotky začínal ze depa. Ani on nedokázal najít správnou teplotní oblast pneumatik a po technickém problému s chlazením musel odstoupit v 53. kole.
„Fakt je ten, že dnes jsme neměli dostatek tempa na to, abychom bojovali o desítku,“ přiznal šéf týmu Laurent Mekies. „Isack měl velké problémy s opotřebením pneumatik v první části závodu a bohužel jsme museli stáhnout Liama kvůli problémům s chlazením. Střed pole je velmi vyrovnaný a i desetina sekundy může rozhodnout, což nás tentokrát stáhlo zpět místo aby nás posunulo dopředu.“
Mekies ale neztrácí naději: „Když se ohlédneme za posledními měsíci, každý krok vpřed jsme udělali po náročných víkendech jako byl ten kanadský.“
Tým Racing Bulls čelí v boji o střed tabulky silné konkurenci. Rivalové jako Haas a Sauber drží s Racing Bulls krok a před nadcházející Velkou cenou Rakouska je souboj o body velmi napjatý. Williams vede se 55 body, Haas a Racing Bulls mají shodně 28 bodů, zatímco Aston Martin s 22 body a Sauber s 20 body patří mezi další výrazné soupeře ve vyrovnané skupině.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.