Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Isack Hadjar po nedělní Velké ceně Kanady otevřeně přiznal, že jeho závodní víkend byl naprosto nepovedený. „Myslím, že všechno bylo špatně,“ komentoval své pocity po závodě, který podle něj zcela ztroskotal na rychlém opotřebení pneumatik, Po startu z 12. místa kvůli trestu za zdržování v kvalifikaci se Hadjar rychle propadl, protože už od začátku zápasil s výrazným úbytkem přilnavosti na středně tvrdých pneumatikách.
Hadjar popsal své potíže po Velké ceně Kanady slovy: „Měl jsem vysoké opotřebení na středních pneumatikách. Přední levá guma se otevřela hodně brzy a náhle, a tempo bylo prostě velmi slabé. Nakonec bylo snadné předjíždět, a já neměl šanci. To je vše.“ Dodal, že už od začátku víkendu měl nízkou důvěru v auto, což se projevilo i v kvalifikaci: „Deváté místo nebylo špatné, ale ten jeden rychlý kolo jsem musel vybojovat. Udržet tempo po 70 kolech ale prostě nešlo.“
Na otázku, proč měl právě závod v Montrealu takové problémy, Hadjar odpověděl, že za to nemohlo počasí: „Nevím. V Barceloně bylo tepleji a tam jsme byli rychlí, takže to nemůže být o teplotě.“
Horší den měl i Hadjarův týmový kolega Liam Lawson, který startoval z poslední řady kvůli penalizaci a po výměně pohonné jednotky začínal ze depa. Ani on nedokázal najít správnou teplotní oblast pneumatik a po technickém problému s chlazením musel odstoupit v 53. kole.
„Fakt je ten, že dnes jsme neměli dostatek tempa na to, abychom bojovali o desítku,“ přiznal šéf týmu Laurent Mekies. „Isack měl velké problémy s opotřebením pneumatik v první části závodu a bohužel jsme museli stáhnout Liama kvůli problémům s chlazením. Střed pole je velmi vyrovnaný a i desetina sekundy může rozhodnout, což nás tentokrát stáhlo zpět místo aby nás posunulo dopředu.“
Mekies ale neztrácí naději: „Když se ohlédneme za posledními měsíci, každý krok vpřed jsme udělali po náročných víkendech jako byl ten kanadský.“
Tým Racing Bulls čelí v boji o střed tabulky silné konkurenci. Rivalové jako Haas a Sauber drží s Racing Bulls krok a před nadcházející Velkou cenou Rakouska je souboj o body velmi napjatý. Williams vede se 55 body, Haas a Racing Bulls mají shodně 28 bodů, zatímco Aston Martin s 22 body a Sauber s 20 body patří mezi další výrazné soupeře ve vyrovnané skupině.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.