Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Scuderia Ferrari úspěšně dokončila čtyřdenní testování s Lewisem Hamiltonem, během kterého sedminásobný mistr světa poprvé vyzkoušel svůj nový vůz SF-25. Po jízdách se staršími monoposty a testu pneumatik Pirelli přišel v Bahrajnu na řadu klíčový třídenní test, ve kterém si Hamilton a Leclerc rovným dílem rozdělili čas na trati.
Tento test je pro Ferrari klíčový, protože nabízí nejen neomezený počet kilometrů s letošním vozem, ale také detailní analýzu palubních záběrů a telemetrických dat. Pozorovatelé tak poprvé uvidí, jak se Hamilton přizpůsobuje italské stáji a jaký potenciál skrývá nový monopost.
Loňskou sezónu zakončilo Ferrari těsně za McLarenem, přičemž na velký titul čeká už od roku 2008. Ačkoli tým prokázal progres, stále ho čeká dlouhá cesta zpět na vrchol.
V boji o mistrovský titul je největší nadějí Ferrari tradičně Charles Leclerc, ale Hamiltonova přítomnost přináší neznámý faktor. Po nepříliš povedené sezóně 2024 je otázkou, zda britská legenda dokáže znovu bojovat o titul.
První odpovědi přinese už nadcházející závodní víkend, kde Ferrari odhalí skutečný výkon SF-25 v konkurenci největších rivalů.
Sezóna 2025 slibuje jeden z nejtěsnějších soubojů v historii Formule 1. Jelikož jde o poslední rok současných technických pravidel, očekává se, že týmy budou stále více sbíhat k podobným řešením. Konkurenční boj se tak může rozhodnout rozdílem pouhých setin sekundy.
Zároveň se ale vývoj stává náročnějším, protože týmy dosahují hranic svých konceptů. Najít a získat dodatečný výkon bude složitější než kdy dříve. I drobné vylepšení může být rozhodujícím faktorem v boji o mistrovský titul.
Podle italské Gazzetty dello Sport je Ferrari aktuálně v nejlepší výchozí pozici. Stáj z Maranella údajně předstihla McLaren a mohla by být favoritem na oba tituly.
Martin Brundle už dříve naznačil, že Ferrari přes zimu učinilo výraznější pokrok než konkurence. Šéf týmu Fred Vasseur navíc potvrdil, že nový monopost je z 99 % odlišný od loňského modelu.
Jestli má Ferrari skutečně navrch, ukáží první závody sezóny. Očekávání jsou obrovská a tlak na všechny týmy ještě narůstá.
Tyto spekulace by mohly mít seismický dopad na Formuli 1.
Ferrari nevyhrálo mistrovství jezdců už 18 let, zatímco Lewis Hamilton se snaží získat rekordní osmý titul. Jedním z problémů by mohlo být, že Ferrari a Mercedes mohou vzájemně odčerpávat body, což by mohlo ovlivnit Hamiltonův úspěch.
Na druhé straně Max Verstappen by měl bez problémů porazit Liama Lawsona v týmu Red Bull. Kvalifikace by mohla přinést výhodu Charlesi Leclercovi, který má v této disciplíně lepší formu než Hamilton.
To by mu dalo výhodu při strategii závodu, protože jezdec, který startuje vpředu, obvykle první zastávku v boxech. Bývalý inženýr Ferrari, Xavi Marcos, varoval Hamiltona před Leclercem, který je nyní na velmi vysoké úrovni. Leclerc ví, že letošní sezóna může být rozhodující pro jeho odkaz, nezávisle na tom, jak se bude vyvíjet interní bitva v týmu.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.