Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Scuderia Ferrari úspěšně dokončila čtyřdenní testování s Lewisem Hamiltonem, během kterého sedminásobný mistr světa poprvé vyzkoušel svůj nový vůz SF-25. Po jízdách se staršími monoposty a testu pneumatik Pirelli přišel v Bahrajnu na řadu klíčový třídenní test, ve kterém si Hamilton a Leclerc rovným dílem rozdělili čas na trati.
Tento test je pro Ferrari klíčový, protože nabízí nejen neomezený počet kilometrů s letošním vozem, ale také detailní analýzu palubních záběrů a telemetrických dat. Pozorovatelé tak poprvé uvidí, jak se Hamilton přizpůsobuje italské stáji a jaký potenciál skrývá nový monopost.
Loňskou sezónu zakončilo Ferrari těsně za McLarenem, přičemž na velký titul čeká už od roku 2008. Ačkoli tým prokázal progres, stále ho čeká dlouhá cesta zpět na vrchol.
V boji o mistrovský titul je největší nadějí Ferrari tradičně Charles Leclerc, ale Hamiltonova přítomnost přináší neznámý faktor. Po nepříliš povedené sezóně 2024 je otázkou, zda britská legenda dokáže znovu bojovat o titul.
První odpovědi přinese už nadcházející závodní víkend, kde Ferrari odhalí skutečný výkon SF-25 v konkurenci největších rivalů.
Sezóna 2025 slibuje jeden z nejtěsnějších soubojů v historii Formule 1. Jelikož jde o poslední rok současných technických pravidel, očekává se, že týmy budou stále více sbíhat k podobným řešením. Konkurenční boj se tak může rozhodnout rozdílem pouhých setin sekundy.
Zároveň se ale vývoj stává náročnějším, protože týmy dosahují hranic svých konceptů. Najít a získat dodatečný výkon bude složitější než kdy dříve. I drobné vylepšení může být rozhodujícím faktorem v boji o mistrovský titul.
Podle italské Gazzetty dello Sport je Ferrari aktuálně v nejlepší výchozí pozici. Stáj z Maranella údajně předstihla McLaren a mohla by být favoritem na oba tituly.
Martin Brundle už dříve naznačil, že Ferrari přes zimu učinilo výraznější pokrok než konkurence. Šéf týmu Fred Vasseur navíc potvrdil, že nový monopost je z 99 % odlišný od loňského modelu.
Jestli má Ferrari skutečně navrch, ukáží první závody sezóny. Očekávání jsou obrovská a tlak na všechny týmy ještě narůstá.
Tyto spekulace by mohly mít seismický dopad na Formuli 1.
Ferrari nevyhrálo mistrovství jezdců už 18 let, zatímco Lewis Hamilton se snaží získat rekordní osmý titul. Jedním z problémů by mohlo být, že Ferrari a Mercedes mohou vzájemně odčerpávat body, což by mohlo ovlivnit Hamiltonův úspěch.
Na druhé straně Max Verstappen by měl bez problémů porazit Liama Lawsona v týmu Red Bull. Kvalifikace by mohla přinést výhodu Charlesi Leclercovi, který má v této disciplíně lepší formu než Hamilton.
To by mu dalo výhodu při strategii závodu, protože jezdec, který startuje vpředu, obvykle první zastávku v boxech. Bývalý inženýr Ferrari, Xavi Marcos, varoval Hamiltona před Leclercem, který je nyní na velmi vysoké úrovni. Leclerc ví, že letošní sezóna může být rozhodující pro jeho odkaz, nezávisle na tom, jak se bude vyvíjet interní bitva v týmu.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.