V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Christian Horner, šéf týmu Red Bull, nedávno vyjádřil svou touhu po návratu motorů V10 do Formule 1. Horner, známý svou vášní pro motorsport, věří, že by tento krok mohl přinést nejen technologické zlepšení, ale i zábavu pro fanoušky, kteří jsou k motorům V10 stále velmi vázáni. Tyto motory, které naposledy používaly týmy v roce 2005, se proslavily především svým nezaměnitelným zvukem, který dodnes zůstává jedním z nejvíce obdivovaných aspektů motorsportu.
Současné motory V6 hybridy, jež jsou v platnosti od roku 2014, budou v sezóně 2026 i nadále používány, ale s úpravami, jež zahrnují výrazné zvýšení elektrického výkonu a odstranění MGU-H komponenty. Hornerova vize by ale mohla znamenat návrat k silnějším, dynamičtějším motorům, které by opět přitáhly větší pozornost nejen nadšenců, ale i samotných závodníků.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem nedávno otevřel diskuzi o možnosti návratu motorů V10, které by využívaly udržitelná paliva. Tento návrh vzbudil širokou pozornost ohledně budoucnosti motorů ve Formuli 1. Christian Horner, šéf týmu Red Bull, se k tématu připojil s názorem, že současné pohonné jednotky jsou nejen finančně náročné, ale i příliš složité. Podle něj by návrat k jednodušším a silnějším motorům mohl pomoci snížit náklady a přitáhnout zpět atraktivitu sportu.
„Osobně, ze sportovního hlediska, když se podíváme na to, jak by měl vypadat budoucí motor ve Formuli 1 po této příští generaci, zvlášť s ohledem na zavádění udržitelných paliv, otevírá to spoustu příležitostí,“ řekl Horner pro RacingNews365. „Nechtěně jsme se dostali k tomu, že od roku 2026 budeme mít velmi, velmi drahý a velmi složitý motor.“
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, se k návratu motorů V10 do Formule 1 vyjádřil skepticky a označil tuto myšlenku za předčasnou. Podle něj je příliš brzy na to, aby se diskutovalo o pravidlech, která budou následovat po nové generaci motorů, která vstoupí v platnost v roce 2026.
Christian Horner naopak vyjádřil svůj zájem o zahájení diskuzí a možném návratu k motorům V10 do Formule 1. „Purista ve mně by byl nadšený, kdybychom se vrátili k motor V10, který by byl používán zodpovědně s udržitelným palivem, a který by znovu přinesl zvuk závodů Velkých cen,“ uvedl.
„Je to zajímavý koncept, který rozhodně stojí za zvážení, až budou po současné generaci pravidel následovat nová,“ doplnil Horner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.