Horner sní o návratu motorů V10: Zábava a zvuk, které chybí Formuli 1

Christian Horner v Bahrajnu (Sakhir)
Christian Horner v Bahrajnu (Sakhir), foto: Red Bull Content Pool
Michael Zelinka DNES 11:22
Sdílej:

V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.

Christian Horner, šéf týmu Red Bull, nedávno vyjádřil svou touhu po návratu motorů V10 do Formule 1. Horner, známý svou vášní pro motorsport, věří, že by tento krok mohl přinést nejen technologické zlepšení, ale i zábavu pro fanoušky, kteří jsou k motorům V10 stále velmi vázáni. Tyto motory, které naposledy používaly týmy v roce 2005, se proslavily především svým nezaměnitelným zvukem, který dodnes zůstává jedním z nejvíce obdivovaných aspektů motorsportu.

Současné motory V6 hybridy, jež jsou v platnosti od roku 2014, budou v sezóně 2026 i nadále používány, ale s úpravami, jež zahrnují výrazné zvýšení elektrického výkonu a odstranění MGU-H komponenty. Hornerova vize by ale mohla znamenat návrat k silnějším, dynamičtějším motorům, které by opět přitáhly větší pozornost nejen nadšenců, ale i samotných závodníků.

Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem nedávno otevřel diskuzi o možnosti návratu motorů V10, které by využívaly udržitelná paliva. Tento návrh vzbudil širokou pozornost ohledně budoucnosti motorů ve Formuli 1. Christian Horner, šéf týmu Red Bull, se k tématu připojil s názorem, že současné pohonné jednotky jsou nejen finančně náročné, ale i příliš složité. Podle něj by návrat k jednodušším a silnějším motorům mohl pomoci snížit náklady a přitáhnout zpět atraktivitu sportu.

„Osobně, ze sportovního hlediska, když se podíváme na to, jak by měl vypadat budoucí motor ve Formuli 1 po této příští generaci, zvlášť s ohledem na zavádění udržitelných paliv, otevírá to spoustu příležitostí,“ řekl Horner pro RacingNews365. „Nechtěně jsme se dostali k tomu, že od roku 2026 budeme mít velmi, velmi drahý a velmi složitý motor.“

Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, se k návratu motorů V10 do Formule 1 vyjádřil skepticky a označil tuto myšlenku za předčasnou. Podle něj je příliš brzy na to, aby se diskutovalo o pravidlech, která budou následovat po nové generaci motorů, která vstoupí v platnost v roce 2026. 

Christian Horner naopak vyjádřil svůj zájem o zahájení diskuzí a možném návratu k motorům V10 do Formule 1. „Purista ve mně by byl nadšený, kdybychom se vrátili k motor V10, který by byl používán zodpovědně s udržitelným palivem, a který by znovu přinesl zvuk závodů Velkých cen,“ uvedl.

„Je to zajímavý koncept, který rozhodně stojí za zvážení, až budou po současné generaci pravidel následovat nová,“ doplnil Horner.

Témata:
Stalo se