V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Christian Horner, šéf týmu Red Bull, nedávno vyjádřil svou touhu po návratu motorů V10 do Formule 1. Horner, známý svou vášní pro motorsport, věří, že by tento krok mohl přinést nejen technologické zlepšení, ale i zábavu pro fanoušky, kteří jsou k motorům V10 stále velmi vázáni. Tyto motory, které naposledy používaly týmy v roce 2005, se proslavily především svým nezaměnitelným zvukem, který dodnes zůstává jedním z nejvíce obdivovaných aspektů motorsportu.
Současné motory V6 hybridy, jež jsou v platnosti od roku 2014, budou v sezóně 2026 i nadále používány, ale s úpravami, jež zahrnují výrazné zvýšení elektrického výkonu a odstranění MGU-H komponenty. Hornerova vize by ale mohla znamenat návrat k silnějším, dynamičtějším motorům, které by opět přitáhly větší pozornost nejen nadšenců, ale i samotných závodníků.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem nedávno otevřel diskuzi o možnosti návratu motorů V10, které by využívaly udržitelná paliva. Tento návrh vzbudil širokou pozornost ohledně budoucnosti motorů ve Formuli 1. Christian Horner, šéf týmu Red Bull, se k tématu připojil s názorem, že současné pohonné jednotky jsou nejen finančně náročné, ale i příliš složité. Podle něj by návrat k jednodušším a silnějším motorům mohl pomoci snížit náklady a přitáhnout zpět atraktivitu sportu.
„Osobně, ze sportovního hlediska, když se podíváme na to, jak by měl vypadat budoucí motor ve Formuli 1 po této příští generaci, zvlášť s ohledem na zavádění udržitelných paliv, otevírá to spoustu příležitostí,“ řekl Horner pro RacingNews365. „Nechtěně jsme se dostali k tomu, že od roku 2026 budeme mít velmi, velmi drahý a velmi složitý motor.“
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, se k návratu motorů V10 do Formule 1 vyjádřil skepticky a označil tuto myšlenku za předčasnou. Podle něj je příliš brzy na to, aby se diskutovalo o pravidlech, která budou následovat po nové generaci motorů, která vstoupí v platnost v roce 2026.
Christian Horner naopak vyjádřil svůj zájem o zahájení diskuzí a možném návratu k motorům V10 do Formule 1. „Purista ve mně by byl nadšený, kdybychom se vrátili k motor V10, který by byl používán zodpovědně s udržitelným palivem, a který by znovu přinesl zvuk závodů Velkých cen,“ uvedl.
„Je to zajímavý koncept, který rozhodně stojí za zvážení, až budou po současné generaci pravidel následovat nová,“ doplnil Horner.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.