V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Christian Horner, šéf týmu Red Bull, nedávno vyjádřil svou touhu po návratu motorů V10 do Formule 1. Horner, známý svou vášní pro motorsport, věří, že by tento krok mohl přinést nejen technologické zlepšení, ale i zábavu pro fanoušky, kteří jsou k motorům V10 stále velmi vázáni. Tyto motory, které naposledy používaly týmy v roce 2005, se proslavily především svým nezaměnitelným zvukem, který dodnes zůstává jedním z nejvíce obdivovaných aspektů motorsportu.
Současné motory V6 hybridy, jež jsou v platnosti od roku 2014, budou v sezóně 2026 i nadále používány, ale s úpravami, jež zahrnují výrazné zvýšení elektrického výkonu a odstranění MGU-H komponenty. Hornerova vize by ale mohla znamenat návrat k silnějším, dynamičtějším motorům, které by opět přitáhly větší pozornost nejen nadšenců, ale i samotných závodníků.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem nedávno otevřel diskuzi o možnosti návratu motorů V10, které by využívaly udržitelná paliva. Tento návrh vzbudil širokou pozornost ohledně budoucnosti motorů ve Formuli 1. Christian Horner, šéf týmu Red Bull, se k tématu připojil s názorem, že současné pohonné jednotky jsou nejen finančně náročné, ale i příliš složité. Podle něj by návrat k jednodušším a silnějším motorům mohl pomoci snížit náklady a přitáhnout zpět atraktivitu sportu.
„Osobně, ze sportovního hlediska, když se podíváme na to, jak by měl vypadat budoucí motor ve Formuli 1 po této příští generaci, zvlášť s ohledem na zavádění udržitelných paliv, otevírá to spoustu příležitostí,“ řekl Horner pro RacingNews365. „Nechtěně jsme se dostali k tomu, že od roku 2026 budeme mít velmi, velmi drahý a velmi složitý motor.“
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, se k návratu motorů V10 do Formule 1 vyjádřil skepticky a označil tuto myšlenku za předčasnou. Podle něj je příliš brzy na to, aby se diskutovalo o pravidlech, která budou následovat po nové generaci motorů, která vstoupí v platnost v roce 2026.
Christian Horner naopak vyjádřil svůj zájem o zahájení diskuzí a možném návratu k motorům V10 do Formule 1. „Purista ve mně by byl nadšený, kdybychom se vrátili k motor V10, který by byl používán zodpovědně s udržitelným palivem, a který by znovu přinesl zvuk závodů Velkých cen,“ uvedl.
„Je to zajímavý koncept, který rozhodně stojí za zvážení, až budou po současné generaci pravidel následovat nová,“ doplnil Horner.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.