Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Red Bull se loni potýkal s problémy ve vývoji vozu, což nejvíce dopadlo na Sergia Péreze, zatímco Max Verstappen se musel spoléhat hlavně na své schopnosti. Tato zkušenost by mu ale mohla pomoci i v nadcházející sezóně, kdy se očekává silnější konkurence.
Během testování v Bahrajnu McLaren ukázal, že jeho monopost MCL39 je silně konkurenceschopný. Nicméně výsledky je nutné brát s rezervou, protože skutečný výkon se ukáže až v závodech, kde bude rozhodovat nejen strategie, ale také faktory jako palivové nádrže, motorové režimy či senzory, které mohou ovlivnit testovací data.
Kromě výkonu vozů se hodně diskutuje i o jezdeckých sestavách. McLaren a Ferrari mají silné a vyrovnané dvojice, zatímco Red Bull má v této oblasti nejasnosti. Liam Lawson sice není považován za hrozbu v boji o titul, ale jeho role ve druhém voze může v klíčových okamžicích sezóny Red Bullu paradoxně nabídnout strategickou výhodu.
„Pokud se podíváte na bahrajnské testy, Lando Norris byl mnohem lepší než Oscar Piastri,“ řekl pro Sport.de poradce Red Bullu Helmut Marko. „Myslím si však, že to byl jen fenomén Bahrajnu. Piastri je podle mě stejně dobrý. Doufám, že si navzájem ukradnou body a my z toho budeme těžit.“
Podle mnohých odborníků se Max Verstappen nemusí bát konkurence od svého týmového kolegy, ať už by Liam Lawson ukázal lepší výkony než předchozí piloti Red Bullu. Helmut Marko, poradce týmu, zdůraznil, že Verstappen zůstává neotřesitelnou jedničkou, a pokud by se objevil silný soupeř, tým by zajistil, že to nebude mít vliv na jeho pozici. "Max je naša jasná jednotka a nemyslím si, že Piastri sa dobrovoľne prehlási za dvojku," prohlásil Rakúšan.
Marko také upozornil na výkon Oscara Piastriho, který se loni ukázal být rychlý na několika okruzích, kde se dokázal vyrovnat a někdy i předčit Landa Norrise. Přesto podle něj McLaren momentálně disponuje lepším vozem, který se zvládá vypořádat s náročnými podmínkami, jako jsou teploty a opotřebení pneumatik, což se prokázalo v Bahrajnu.
Ohledně výkonu nového vozu Red Bull RB21 nebyl Marko tak nadšený, i když obvykle vyzdvihuje Verstappena. Po prvním dni předsezónních testů měl velká očekávání ohledně vyřešení problémů a pokroku, ale po třech dnech byl jeho pohled mnohem realističtější. "Bylo by skvělé, kdyby změny a vylepšení začaly fungovat okamžitě," uvedl. "Auto je však nyní předvídatelnější a reaguje na změny správným způsobem. Není tak svéhlavé jako loni. Pokračujeme ve vývoji a zlepšování, ale i když není auto ještě optimální, máme v rukávu Maxe, jehož genialita může udělat rozdíl."
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.