George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
I když měl Mercedes v roce 2024 smíšené výsledky, George Russell se v kvalifikacích výrazně prosadil, když porazil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona v poměru 18-6, díky vynikajícímu tempu na jedno kolo.
Při přípravách na svou čtvrtou sezonu v týmu, kdy ho čeká spolupráce s novým týmovým kolegou Kimim Antonellim, jenž nahradí Hamiltona, se Russell zaměřuje na to, jak přenést svou silnou kvalifikační formu do závodního tempa a dosáhnout podobných úspěchů i během samotných závodů.
„Mé cíle zůstávají v podstatě stejné a přístup se nezměnil,“ zamyslel se Brit během rozhovoru na oficiálních stránkách Mercedesu. „Formule 1 je tak unikátní, že nelze stanovit cíle tohoto typu. Kdybych řekl, že chci letos vyhrát čtyři závody, protože minulý rok jsem vyhrál tři, nebyl bych spokojený, kdybych vyhrál pět, ale auto by bylo schopné deseti," sdělil Russell.
„Své cíle spíše zaměřuji na konkrétní detaily. Minulý rok byla mojí silnou stránkou kvalifikace, ale moje závodní tempo nebylo vždy nejlepší. Vím, že mám rychlost na jedno kolo, ale neexistuje žádný důvod, proč bych to neměl být schopen přenést do závodu,“ doplnil.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.