Ferrari F2001, se kterým Michael Schumacher v roce 2001 získal titul, se vrátí na aukci v Monaku během Velké ceny 2025. Tento model, konkrétně šasi 211, je považován za historický klenot Formule 1 a přitáhne velkou pozornost sběratelů.
Legendární Ferrari F2001, se kterým Michael Schumacher vyhrál titul mistra světa v roce 2001, se vrátí do Monaka, kde bude nabídnuto k aukci během víkendu Velké ceny Monaka. Tento model, konkrétně šasi číslo 211, je spojen s nezapomenutelným okamžikem v historii Formule 1. Nejenže se stal vozem, který zajistil Schumacherovi vítězství v ulicích Monaka, ale také pomohl Ferrari získat titul mistra světa v konstruktérech v téže sezóně.
Aukce, kterou pořádá renomovaná aukční síň RM Sotheby’s, se uskuteční právě během ikonické Velké ceny Monaka, čímž auto získává další historický náboj. Tento vůz není jen technickým skvostem, ale především součástí jednoho z nejúspěšnějších období ve Formuli 1. Augustin Sabatié-Garat, ředitel prodeje RM Sotheby’s, k tomu dodal: „Výhra v ulicích Monte Carla by byla pro každé Ferrari nesmírně významná, ale tento vůz se stal součástí historického titulu Ferrari a to ho posouvá na úplně jinou úroveň.“
Ferrari F2001 šasi 211 je jedním z nejžádanějších závodních automobilů na světě, přičemž jeho hodnota spočívá nejen v tom, že pomohlo Schumacherovi získat titul, ale také v tom, že bylo klíčovým vozem pro zisk druhého titulu Ferrari v řadě. Očekává se, že novému majiteli bude cena přesahovat 7,5 milionu dolarů – právě za tuto částku byl totiž tento model prodán na aukci v New Yorku v roce 2017, ale tehdy nešlo o vítězný vůz z Monaka.
Tento vůz se stává skutečnou legendou nejen díky výkonu a spolehlivosti, ale i historickým úspěchům, které k němu patří. V sezóně 2001 dominoval s více než dostatečnou výhodou a pomohl Ferrari k triumfu s velikým náskokem před konkurencí, který byl zaslouženě zapsán do historie. Kromě vítězství v Monaku pomohl tento vůz Schumacherovi k vítězství i na dalších závodech, včetně Maďarské Grand Prix, což nakonec vedlo k jeho druhému titulu mistra světa s Ferrari.
Ačkoli se Ferrari F2001 vrací do centra pozornosti a bude vystaveno na aukci, Michael Schumacher zůstává mimo veřejné dění od svého vážného zranění v roce 2013. Rodina slavného německého jezdce nadále zachovává soukromí ohledně jeho zdravotního stavu. Zisk z aukce tohoto historického vozu bude částečně věnován Keep Fighting Foundation, organizaci, která podporuje Michaela Schumachera v jeho osobním boji, a připomíná jeho nezměrnou odhodlanost a vůli.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.