Ferrari F2001, se kterým Michael Schumacher v roce 2001 získal titul, se vrátí na aukci v Monaku během Velké ceny 2025. Tento model, konkrétně šasi 211, je považován za historický klenot Formule 1 a přitáhne velkou pozornost sběratelů.
Legendární Ferrari F2001, se kterým Michael Schumacher vyhrál titul mistra světa v roce 2001, se vrátí do Monaka, kde bude nabídnuto k aukci během víkendu Velké ceny Monaka. Tento model, konkrétně šasi číslo 211, je spojen s nezapomenutelným okamžikem v historii Formule 1. Nejenže se stal vozem, který zajistil Schumacherovi vítězství v ulicích Monaka, ale také pomohl Ferrari získat titul mistra světa v konstruktérech v téže sezóně.
Aukce, kterou pořádá renomovaná aukční síň RM Sotheby’s, se uskuteční právě během ikonické Velké ceny Monaka, čímž auto získává další historický náboj. Tento vůz není jen technickým skvostem, ale především součástí jednoho z nejúspěšnějších období ve Formuli 1. Augustin Sabatié-Garat, ředitel prodeje RM Sotheby’s, k tomu dodal: „Výhra v ulicích Monte Carla by byla pro každé Ferrari nesmírně významná, ale tento vůz se stal součástí historického titulu Ferrari a to ho posouvá na úplně jinou úroveň.“
Ferrari F2001 šasi 211 je jedním z nejžádanějších závodních automobilů na světě, přičemž jeho hodnota spočívá nejen v tom, že pomohlo Schumacherovi získat titul, ale také v tom, že bylo klíčovým vozem pro zisk druhého titulu Ferrari v řadě. Očekává se, že novému majiteli bude cena přesahovat 7,5 milionu dolarů – právě za tuto částku byl totiž tento model prodán na aukci v New Yorku v roce 2017, ale tehdy nešlo o vítězný vůz z Monaka.
Tento vůz se stává skutečnou legendou nejen díky výkonu a spolehlivosti, ale i historickým úspěchům, které k němu patří. V sezóně 2001 dominoval s více než dostatečnou výhodou a pomohl Ferrari k triumfu s velikým náskokem před konkurencí, který byl zaslouženě zapsán do historie. Kromě vítězství v Monaku pomohl tento vůz Schumacherovi k vítězství i na dalších závodech, včetně Maďarské Grand Prix, což nakonec vedlo k jeho druhému titulu mistra světa s Ferrari.
Ačkoli se Ferrari F2001 vrací do centra pozornosti a bude vystaveno na aukci, Michael Schumacher zůstává mimo veřejné dění od svého vážného zranění v roce 2013. Rodina slavného německého jezdce nadále zachovává soukromí ohledně jeho zdravotního stavu. Zisk z aukce tohoto historického vozu bude částečně věnován Keep Fighting Foundation, organizaci, která podporuje Michaela Schumachera v jeho osobním boji, a připomíná jeho nezměrnou odhodlanost a vůli.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.