Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Carlos Sainz, i když časy na kolo během předsezónních testů mají malý význam, může být spokojený s pokrokem, který jeho nový tým Williams udělal během zimy.
Šéf týmu James Vowles vyjádřil jasnou vizi pro budoucnost, přičemž je ochoten obětovat sezónu 2025, aby se tým připravil na změny pravidel pro rok 2026. Williams bude těžit z postupného zlepšení, které začal zavádět již minulý rok. Sainzovo připojení k týmu vedle Alexe Albona posílilo jezdeckou sestavu, která je považována za jednu z nejlepších na startovním roštu. I když Sainz označil Albona za ideálního týmového kolegu a oba se těší na boj o body, tři dny testování v Bahrajnu pro něj nebyly bez frustrace, jak uvedl novinář Jon Noble.
Španěl reagoval na testování v Bahrajnu s jistou frustrací, což potvrdil novinář Jon Noble během tiskové konference.
„Ano, mluvili jsme s ním asi 10 minut předem. Myslím, že je zjevně frustrovaný, že neprovedl dostatek testů, protože cítí, že v tomto voze je příslib a potenciál, který je třeba odemknout,“ vysvětlil.
Dodal, že Sainz vnímal pozitivní signály: „Viděl nějakou rychlost, i když jsou lehčí. Pokud jsou o 10 nebo 15 kilogramů lehčí než Alpine, je to rozdíl, ale stále jsou v tom autě časy na kolo, takže je v něm určitá míra důvěry.“ Sainz podle Noblea necítil, že by testování bylo průměrné; naopak měl pocit, že auto má potenciál, který ještě není plně využit.
Dnes třeba promluvil o pokroku, který tým udělal od loňských testů v Abú Zabí až do dnešního dne. Vzpomněl, že auto loni nebylo špatné, když do něj naskočil, a přestože to nebylo na úrovni Ferrari, ztráty nebyly dramatické, jak se možná obával. „Myslím, že udělali pokrok, cítí to jako slibné, ale budou muset všechno zvládnout, protože proti Alpine to bude těžké,“ dodal. Přesto je Carlos optimistický ohledně vývoje a dalších šancí týmu.
Sainz vstupuje do své 11. sezóny v F1, se stal expertem na přizpůsobování se novým týmům, a to včetně Williamsu, kde loni skončili devátí v Poháru konstruktérů. Jak sám říká, „Každý tým, ke kterému jsem se připojil, se zlepšil, a Williams nebude výjimkou.“ Podle Teda Kravitze si během testování všiml něčeho zajímavého v Sainzově garáži, co se u Ferrari nikdy neobjevilo. I když je nepravděpodobné, že by letos Sainz jel kolo na kolo s Lewisem Hamiltonem, Španěl zůstává optimistický: „Doufám, že se Williams vrátí k své bývalé slávě v roce 2026 a dále.“
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.