Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Carlos Sainz, i když časy na kolo během předsezónních testů mají malý význam, může být spokojený s pokrokem, který jeho nový tým Williams udělal během zimy.
Šéf týmu James Vowles vyjádřil jasnou vizi pro budoucnost, přičemž je ochoten obětovat sezónu 2025, aby se tým připravil na změny pravidel pro rok 2026. Williams bude těžit z postupného zlepšení, které začal zavádět již minulý rok. Sainzovo připojení k týmu vedle Alexe Albona posílilo jezdeckou sestavu, která je považována za jednu z nejlepších na startovním roštu. I když Sainz označil Albona za ideálního týmového kolegu a oba se těší na boj o body, tři dny testování v Bahrajnu pro něj nebyly bez frustrace, jak uvedl novinář Jon Noble.
Španěl reagoval na testování v Bahrajnu s jistou frustrací, což potvrdil novinář Jon Noble během tiskové konference.
„Ano, mluvili jsme s ním asi 10 minut předem. Myslím, že je zjevně frustrovaný, že neprovedl dostatek testů, protože cítí, že v tomto voze je příslib a potenciál, který je třeba odemknout,“ vysvětlil.
Dodal, že Sainz vnímal pozitivní signály: „Viděl nějakou rychlost, i když jsou lehčí. Pokud jsou o 10 nebo 15 kilogramů lehčí než Alpine, je to rozdíl, ale stále jsou v tom autě časy na kolo, takže je v něm určitá míra důvěry.“ Sainz podle Noblea necítil, že by testování bylo průměrné; naopak měl pocit, že auto má potenciál, který ještě není plně využit.
Dnes třeba promluvil o pokroku, který tým udělal od loňských testů v Abú Zabí až do dnešního dne. Vzpomněl, že auto loni nebylo špatné, když do něj naskočil, a přestože to nebylo na úrovni Ferrari, ztráty nebyly dramatické, jak se možná obával. „Myslím, že udělali pokrok, cítí to jako slibné, ale budou muset všechno zvládnout, protože proti Alpine to bude těžké,“ dodal. Přesto je Carlos optimistický ohledně vývoje a dalších šancí týmu.
Sainz vstupuje do své 11. sezóny v F1, se stal expertem na přizpůsobování se novým týmům, a to včetně Williamsu, kde loni skončili devátí v Poháru konstruktérů. Jak sám říká, „Každý tým, ke kterému jsem se připojil, se zlepšil, a Williams nebude výjimkou.“ Podle Teda Kravitze si během testování všiml něčeho zajímavého v Sainzově garáži, co se u Ferrari nikdy neobjevilo. I když je nepravděpodobné, že by letos Sainz jel kolo na kolo s Lewisem Hamiltonem, Španěl zůstává optimistický: „Doufám, že se Williams vrátí k své bývalé slávě v roce 2026 a dále.“
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.