Alex Albon odmítá, že by pociťoval jakýkoliv zvýšený tlak v souvislosti s příchodem Carla Sainze do Williamsu. I když španělský jezdec přechází z Ferrari, Albon se soustředí na svou práci a novou sezónu bez ohledu na novou týmovou konkurenci.
Carlos Sainz je prvním vícenásobným vítězem Velkých cen, který se k Williamsu připojil od Felipeho Massy v roce 2014. Přesto Alex Albon tvrdí, že příchod zkušeného Španěla pro něj neznamená žádný tlak. I když Sainz posílil tým, Albon, jenž je součástí Williamsu od roku 2022, se i nadále soustředí výhradně na svou práci, bez ohledu na novou konkurenci.
„Pokud mám být upřímný, ne," sdělil pro PlanetF1.com Alex Albon na dotaz ohledně tlaku ze strany Carlose Sainze. „Myslím, že se na to možná dívám jinak než ostatní, ale pro mě platí, že čím lepší je můj týmový kolega, tím lépe se můžu postavit někomu, kdo má velkou reputaci a právě má za sebou velmi silný rok, možná jeho nejlepší rok ve Formuli 1," sdělil Albon.
Alex Albon ocenil, že s Carlosem sdílejí podobný přístup k řízení, kdy oba považují sebe za „přemýšlející“ jezdce. Tento společný přístup podle něj vytváří pevnou základnu pro jejich spolupráci, která by měla přinést pozitivní výsledky.
„Myslím, že Carlos je typ jezdce, kterého bychom nazvali přemýšlejícím. A řadil bych se do stejné kategorie,“ řekl Albon. „V tomto ohledu je to dobré. Je to solidní základ pro naši spolupráci, která by měla dobře fungovat.
„Samozřejmě jsme ještě neodjeli moc kilometrů. Měli jsme krátké testování v Barceloně, ale i práce na simulátoru směřuje stejným směrem. On přináší spoustu informací z Ferrari, různé způsoby práce a optimalizace jejich balíčku. Je to samozřejmě jiné než u Williamsu, ale je to velmi zajímavé, nejen pro tým, ale i pro mě,“ podělil se o své dojmy britskothajský závodník.
Spolupráci s Carlosem Sainzem si velmi pochvaluje i týmový šéf James Vowles. Ačkoli je ve Williamsu teprve krátce, podle něj Sainz přináší cenné nové poznatky, které pomáhají zlepšovat výkon vozu.
„Jeho i Alexovy poznatky jsou naprosto zásadní pro posun týmu kupředu, protože se nyní zaměřujeme na detaily, kde jde o milisekundy, místo na velké cíle, na kterých jsme pracovali dříve,“ prozradil Vowles v rozhovoru pro Motorsport.com.
Carlos Sainz ocenil motivaci a nasazení týmu Williams, které bylo patrné i po náročném závěru sezóny a několika nehodách. Po testech v Abú Dhabí vyjádřil obdiv k odhodlání mechaniků a inženýrů, což v této fázi sezóny není běžné. Podle něj to ukazuje, že Williams má ambice vrátit se zpět mezi špičku.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.