Alex Albon odmítá, že by pociťoval jakýkoliv zvýšený tlak v souvislosti s příchodem Carla Sainze do Williamsu. I když španělský jezdec přechází z Ferrari, Albon se soustředí na svou práci a novou sezónu bez ohledu na novou týmovou konkurenci.
Carlos Sainz je prvním vícenásobným vítězem Velkých cen, který se k Williamsu připojil od Felipeho Massy v roce 2014. Přesto Alex Albon tvrdí, že příchod zkušeného Španěla pro něj neznamená žádný tlak. I když Sainz posílil tým, Albon, jenž je součástí Williamsu od roku 2022, se i nadále soustředí výhradně na svou práci, bez ohledu na novou konkurenci.
„Pokud mám být upřímný, ne," sdělil pro PlanetF1.com Alex Albon na dotaz ohledně tlaku ze strany Carlose Sainze. „Myslím, že se na to možná dívám jinak než ostatní, ale pro mě platí, že čím lepší je můj týmový kolega, tím lépe se můžu postavit někomu, kdo má velkou reputaci a právě má za sebou velmi silný rok, možná jeho nejlepší rok ve Formuli 1," sdělil Albon.
Alex Albon ocenil, že s Carlosem sdílejí podobný přístup k řízení, kdy oba považují sebe za „přemýšlející“ jezdce. Tento společný přístup podle něj vytváří pevnou základnu pro jejich spolupráci, která by měla přinést pozitivní výsledky.
„Myslím, že Carlos je typ jezdce, kterého bychom nazvali přemýšlejícím. A řadil bych se do stejné kategorie,“ řekl Albon. „V tomto ohledu je to dobré. Je to solidní základ pro naši spolupráci, která by měla dobře fungovat.
„Samozřejmě jsme ještě neodjeli moc kilometrů. Měli jsme krátké testování v Barceloně, ale i práce na simulátoru směřuje stejným směrem. On přináší spoustu informací z Ferrari, různé způsoby práce a optimalizace jejich balíčku. Je to samozřejmě jiné než u Williamsu, ale je to velmi zajímavé, nejen pro tým, ale i pro mě,“ podělil se o své dojmy britskothajský závodník.
Spolupráci s Carlosem Sainzem si velmi pochvaluje i týmový šéf James Vowles. Ačkoli je ve Williamsu teprve krátce, podle něj Sainz přináší cenné nové poznatky, které pomáhají zlepšovat výkon vozu.
„Jeho i Alexovy poznatky jsou naprosto zásadní pro posun týmu kupředu, protože se nyní zaměřujeme na detaily, kde jde o milisekundy, místo na velké cíle, na kterých jsme pracovali dříve,“ prozradil Vowles v rozhovoru pro Motorsport.com.
Carlos Sainz ocenil motivaci a nasazení týmu Williams, které bylo patrné i po náročném závěru sezóny a několika nehodách. Po testech v Abú Dhabí vyjádřil obdiv k odhodlání mechaniků a inženýrů, což v této fázi sezóny není běžné. Podle něj to ukazuje, že Williams má ambice vrátit se zpět mezi špičku.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.