Alex Albon odmítá, že by pociťoval jakýkoliv zvýšený tlak v souvislosti s příchodem Carla Sainze do Williamsu. I když španělský jezdec přechází z Ferrari, Albon se soustředí na svou práci a novou sezónu bez ohledu na novou týmovou konkurenci.
Carlos Sainz je prvním vícenásobným vítězem Velkých cen, který se k Williamsu připojil od Felipeho Massy v roce 2014. Přesto Alex Albon tvrdí, že příchod zkušeného Španěla pro něj neznamená žádný tlak. I když Sainz posílil tým, Albon, jenž je součástí Williamsu od roku 2022, se i nadále soustředí výhradně na svou práci, bez ohledu na novou konkurenci.
„Pokud mám být upřímný, ne," sdělil pro PlanetF1.com Alex Albon na dotaz ohledně tlaku ze strany Carlose Sainze. „Myslím, že se na to možná dívám jinak než ostatní, ale pro mě platí, že čím lepší je můj týmový kolega, tím lépe se můžu postavit někomu, kdo má velkou reputaci a právě má za sebou velmi silný rok, možná jeho nejlepší rok ve Formuli 1," sdělil Albon.
Alex Albon ocenil, že s Carlosem sdílejí podobný přístup k řízení, kdy oba považují sebe za „přemýšlející“ jezdce. Tento společný přístup podle něj vytváří pevnou základnu pro jejich spolupráci, která by měla přinést pozitivní výsledky.
„Myslím, že Carlos je typ jezdce, kterého bychom nazvali přemýšlejícím. A řadil bych se do stejné kategorie,“ řekl Albon. „V tomto ohledu je to dobré. Je to solidní základ pro naši spolupráci, která by měla dobře fungovat.
„Samozřejmě jsme ještě neodjeli moc kilometrů. Měli jsme krátké testování v Barceloně, ale i práce na simulátoru směřuje stejným směrem. On přináší spoustu informací z Ferrari, různé způsoby práce a optimalizace jejich balíčku. Je to samozřejmě jiné než u Williamsu, ale je to velmi zajímavé, nejen pro tým, ale i pro mě,“ podělil se o své dojmy britskothajský závodník.
Spolupráci s Carlosem Sainzem si velmi pochvaluje i týmový šéf James Vowles. Ačkoli je ve Williamsu teprve krátce, podle něj Sainz přináší cenné nové poznatky, které pomáhají zlepšovat výkon vozu.
„Jeho i Alexovy poznatky jsou naprosto zásadní pro posun týmu kupředu, protože se nyní zaměřujeme na detaily, kde jde o milisekundy, místo na velké cíle, na kterých jsme pracovali dříve,“ prozradil Vowles v rozhovoru pro Motorsport.com.
Carlos Sainz ocenil motivaci a nasazení týmu Williams, které bylo patrné i po náročném závěru sezóny a několika nehodách. Po testech v Abú Dhabí vyjádřil obdiv k odhodlání mechaniků a inženýrů, což v této fázi sezóny není běžné. Podle něj to ukazuje, že Williams má ambice vrátit se zpět mezi špičku.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.