Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Šéf týmu Cadillac, Graeme Lowdon, oznámil, že nový tým Formule 1 vybere svou první jezdeckou sestavu na základě výkonů a zásluh. V pátek byl formálně schválen vstup General Motors do F1, což znamená, že značka Cadillac se stane 11. týmem na startovním roštu od sezóny 2026.
Přípravy na vstup Cadillacu do Formule 1 se rozběhly již před nějakým časem, ale oficiální jednání s jezdci bylo možné zahájit až po minulém týdnu, kdy byla schválena účast týmu v šampionátu. V současnosti se mluví o několika jezdcích bez závodního místa, kteří jsou spojováni s tímto novým projektem, a také o možnosti, že Cadillac angažuje závodníka z USA.
„Určitě vybíráme na základě zásluh,“ řekl Lowdon. „Formule 1 není žádné hřiště, je to vrchol světového motorsportu, sdělil pro Motorsport.com.“
„Pokud jde o načasování, je to trochu zvláštní, protože jsme mimo synchronizaci s ostatními týmy. Nebyli jsme na trhu s jezdci během poměrně kritického posledního kola, takže někteří jezdci mají smlouvy na určité období,“ doplnil.
„Naštěstí je na trhu spousta talentovaných jezdců, bohužel jsme však nemohli začít jednat, dokud nebyl potvrzen náš vstup do F1. Je pro nás důležité mluvit s několika potenciálními kandidáty. Ano, vidíme velmi talentované jezdce, kteří momentálně nemají místo na startovním roštu,“ sdělil Lowdon.
„Určitě budeme hodně zaneprázdněni jednáním s několika lidmi, můj telefon už teď nezůstává v klidu. Co je trochu složité, je to, že jako nový tým nemáme tak jasně stanovený časový rámec, jaký bývá u zavedených týmů. Obvykle je všechno jasně dané pro všechny zúčastněné v jednáních o jezdcích. Ale je jich snad celá půl tuctu, pokud ne víc, kteří mají vynikající kvalifikace, aby byli v F1, nebo se do ní vrátili,“ sdělil šéf Cadillacu.
Sergio Perez, Valtteri Bottas a Zhou Guanyu, kteří přišli o svá místa v F1 na konci minulé sezóny, by mohli nabídnout cenné zkušenosti pro nový tým Cadillacu. Zajímavostí je, že Lowdon je součástí manažerského týmu Zhoua Guanyua, což dává jeho jménu další váhu v této souvislosti.
„Ještě je trochu brzy na podrobnosti, protože teprve nyní jsme schopni zahájit smysluplné rozhovory,“ uvedl Lowdon. „Nicméně naším cílem je najít jezdce, kteří přinesou hodnotu a přispějí k celkovému rozvoji programu.“
Lowdon ocenil výkon Zhou Guanyua v obtížných podmínkách, přičemž zdůraznil, že díky přímému pohledu na jeho práci je pro něj jasné, jaký má potenciál. Ujistil však, že výběr jezdců bude vždy objektivní a založený pouze na jejich schopnostech, bez jakékoli preference.
S ohledem na možnost angažování amerického jezdce pro rok 2026 Lowdon uvedl, že neexistuje žádný důvod, proč by američtí piloti nemohli být vybráni na základě svého talentu. Přesto zdůraznil, že hlavním kritériem pro výběr zůstane jejich výkonnost a že preference veřejnosti v tomto ohledu nebude mít vliv na rozhodování týmu.
Jedním z jezdců, o kterých se spekuluje v souvislosti s místem v týmu, je Colton Herta z IndyCar, jenž je propojen s projektem F1 od General Motors. Problémem však zůstává, že 24letý Herta v současnosti nemá dostatek bodů na superlicenci, což mu brání ve startu v F1. Graeme Lowdon uvedl, že pokud tento stav přetrvá, bude to pro tým překážkou při jeho výběru, i když nepochybuje o Hertově talentu.
Lowdon zároveň zdůraznil, že absence potřebných bodů na superlicenci neovlivňuje schopnosti Herty jako závodníka, přičemž dodal, že situace není ojedinělá a týkají se jí i další jezdci, kteří čelí podobným regulačním problémům.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.