Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Šéf týmu Cadillac, Graeme Lowdon, oznámil, že nový tým Formule 1 vybere svou první jezdeckou sestavu na základě výkonů a zásluh. V pátek byl formálně schválen vstup General Motors do F1, což znamená, že značka Cadillac se stane 11. týmem na startovním roštu od sezóny 2026.
Přípravy na vstup Cadillacu do Formule 1 se rozběhly již před nějakým časem, ale oficiální jednání s jezdci bylo možné zahájit až po minulém týdnu, kdy byla schválena účast týmu v šampionátu. V současnosti se mluví o několika jezdcích bez závodního místa, kteří jsou spojováni s tímto novým projektem, a také o možnosti, že Cadillac angažuje závodníka z USA.
„Určitě vybíráme na základě zásluh,“ řekl Lowdon. „Formule 1 není žádné hřiště, je to vrchol světového motorsportu, sdělil pro Motorsport.com.“
„Pokud jde o načasování, je to trochu zvláštní, protože jsme mimo synchronizaci s ostatními týmy. Nebyli jsme na trhu s jezdci během poměrně kritického posledního kola, takže někteří jezdci mají smlouvy na určité období,“ doplnil.
„Naštěstí je na trhu spousta talentovaných jezdců, bohužel jsme však nemohli začít jednat, dokud nebyl potvrzen náš vstup do F1. Je pro nás důležité mluvit s několika potenciálními kandidáty. Ano, vidíme velmi talentované jezdce, kteří momentálně nemají místo na startovním roštu,“ sdělil Lowdon.
„Určitě budeme hodně zaneprázdněni jednáním s několika lidmi, můj telefon už teď nezůstává v klidu. Co je trochu složité, je to, že jako nový tým nemáme tak jasně stanovený časový rámec, jaký bývá u zavedených týmů. Obvykle je všechno jasně dané pro všechny zúčastněné v jednáních o jezdcích. Ale je jich snad celá půl tuctu, pokud ne víc, kteří mají vynikající kvalifikace, aby byli v F1, nebo se do ní vrátili,“ sdělil šéf Cadillacu.
Sergio Perez, Valtteri Bottas a Zhou Guanyu, kteří přišli o svá místa v F1 na konci minulé sezóny, by mohli nabídnout cenné zkušenosti pro nový tým Cadillacu. Zajímavostí je, že Lowdon je součástí manažerského týmu Zhoua Guanyua, což dává jeho jménu další váhu v této souvislosti.
„Ještě je trochu brzy na podrobnosti, protože teprve nyní jsme schopni zahájit smysluplné rozhovory,“ uvedl Lowdon. „Nicméně naším cílem je najít jezdce, kteří přinesou hodnotu a přispějí k celkovému rozvoji programu.“
Lowdon ocenil výkon Zhou Guanyua v obtížných podmínkách, přičemž zdůraznil, že díky přímému pohledu na jeho práci je pro něj jasné, jaký má potenciál. Ujistil však, že výběr jezdců bude vždy objektivní a založený pouze na jejich schopnostech, bez jakékoli preference.
S ohledem na možnost angažování amerického jezdce pro rok 2026 Lowdon uvedl, že neexistuje žádný důvod, proč by američtí piloti nemohli být vybráni na základě svého talentu. Přesto zdůraznil, že hlavním kritériem pro výběr zůstane jejich výkonnost a že preference veřejnosti v tomto ohledu nebude mít vliv na rozhodování týmu.
Jedním z jezdců, o kterých se spekuluje v souvislosti s místem v týmu, je Colton Herta z IndyCar, jenž je propojen s projektem F1 od General Motors. Problémem však zůstává, že 24letý Herta v současnosti nemá dostatek bodů na superlicenci, což mu brání ve startu v F1. Graeme Lowdon uvedl, že pokud tento stav přetrvá, bude to pro tým překážkou při jeho výběru, i když nepochybuje o Hertově talentu.
Lowdon zároveň zdůraznil, že absence potřebných bodů na superlicenci neovlivňuje schopnosti Herty jako závodníka, přičemž dodal, že situace není ojedinělá a týkají se jí i další jezdci, kteří čelí podobným regulačním problémům.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.