Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
FIA a Formula One Management oficiálně potvrdily, že tým Cadillac F1 splnil všechny požadavky pro zařazení mezi stávající desítku týmů a stane se tak od příští sezóny jedenáctým týmem na roštu.
Prezident a generální ředitel Formule 1, Stefano Domenicali, uvedl: "Jak jsme již oznámili v listopadu, závazek General Motors přivést tým Cadillac do Formule 1 je významným a pozitivním krokem v evoluci našeho sportu."
„Chci poděkovat GM a TWG Motorsports za jejich konstruktivní zapojení během mnoha měsíců a těším se na přivítání týmu na startovním roštu od roku 2026, což bude další vzrušující rok pro Formuli 1,“ doplnil Domenicali.
Dan Towriss, generální ředitel TWG Motorsports, vyjádřil nadšení z úspěšného pokroku při přípravě na vstup do Formule 1. "V uplynulém roce jsme úzce spolupracovali s GM na vytvoření silného základu pro výjimečný vstup do Formule 1," uvedl.
Po dnešním konečném schválení od FIA a Formula One Managementu se tým chystá urychlit své úsilí, rozšiřovat své zařízení, zdokonalovat špičkové technologie a shromažďovat nejlepší talenty, což slibuje vzrušující roky před startem v roce 2026," doplnil.
Prezident General Motors Mark Reuss vyjádřil nadšení z oficiálního schválení týmu Cadillac Formula 1, který nyní zintenzivňuje své přípravy. Tým těží z podpory FIA a Formula One Managementu, stejně jako od svých partnerů v TWG, a s blížícím se debutem v F1 se zvyšuje jejich očekávání. GM se těší na možnost ukázat své inženýrské schopnosti na prestižní globální scéně Formule 1.
Oznámení přichází po potvrzení několika zásadních jmen v týmu, mezi nimiž je i bývalý sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon, jenž se stal ředitelem týmu, a zkušený odborník Russ O'Blenes, jenž převzal pozici generálního ředitele TWG GM Performance Power Units. Tyto klíčové změny mají zásadní význam pro ambici Cadillacu stát se plně integrovaným týmem do konce tohoto desetiletí. Graeme Lowdon ocenil dosavadní úsilí týmu a označil tento krok za důležitý milník na cestě k debutu na startovním roštu a k vytvoření silného a samostatného týmu.
„Během dlouhého a důkladného procesu žádosti jsme nikdy neztratili tempo v plánování ani víru v naši misi. Nemůžeme se dočkat, až začneme závodit a dáme fanouškům nový tým, za který budou moct fandit,“ sdělil Lowdon.
„Přípravy a vývoj našeho motoru stále pokračují a usilovně pracujeme na přijetí špičkových odborníků. Jak pokračujeme v posilování našeho inženýrského týmu o zkušené profesionály, těšíme se na spuštění našeho prvního V6 motoru v blízké budoucnosti,“ dodal O’Blenes.
Tým Cadillac, s pobočkami v USA a Británii, sestavil více než 200 specialistů na aerodynamiku, šasi, komponenty a simulace. Od oznámení jejich kandidatury na vstup do F1 intenzivně pracují na přípravách a vývoji. Cílem je být připraven na startovní rošt v roce 2026.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.