Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
FIA a Formula One Management oficiálně potvrdily, že tým Cadillac F1 splnil všechny požadavky pro zařazení mezi stávající desítku týmů a stane se tak od příští sezóny jedenáctým týmem na roštu.
Prezident a generální ředitel Formule 1, Stefano Domenicali, uvedl: "Jak jsme již oznámili v listopadu, závazek General Motors přivést tým Cadillac do Formule 1 je významným a pozitivním krokem v evoluci našeho sportu."
„Chci poděkovat GM a TWG Motorsports za jejich konstruktivní zapojení během mnoha měsíců a těším se na přivítání týmu na startovním roštu od roku 2026, což bude další vzrušující rok pro Formuli 1,“ doplnil Domenicali.
Dan Towriss, generální ředitel TWG Motorsports, vyjádřil nadšení z úspěšného pokroku při přípravě na vstup do Formule 1. "V uplynulém roce jsme úzce spolupracovali s GM na vytvoření silného základu pro výjimečný vstup do Formule 1," uvedl.
Po dnešním konečném schválení od FIA a Formula One Managementu se tým chystá urychlit své úsilí, rozšiřovat své zařízení, zdokonalovat špičkové technologie a shromažďovat nejlepší talenty, což slibuje vzrušující roky před startem v roce 2026," doplnil.
Prezident General Motors Mark Reuss vyjádřil nadšení z oficiálního schválení týmu Cadillac Formula 1, který nyní zintenzivňuje své přípravy. Tým těží z podpory FIA a Formula One Managementu, stejně jako od svých partnerů v TWG, a s blížícím se debutem v F1 se zvyšuje jejich očekávání. GM se těší na možnost ukázat své inženýrské schopnosti na prestižní globální scéně Formule 1.
Oznámení přichází po potvrzení několika zásadních jmen v týmu, mezi nimiž je i bývalý sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon, jenž se stal ředitelem týmu, a zkušený odborník Russ O'Blenes, jenž převzal pozici generálního ředitele TWG GM Performance Power Units. Tyto klíčové změny mají zásadní význam pro ambici Cadillacu stát se plně integrovaným týmem do konce tohoto desetiletí. Graeme Lowdon ocenil dosavadní úsilí týmu a označil tento krok za důležitý milník na cestě k debutu na startovním roštu a k vytvoření silného a samostatného týmu.
„Během dlouhého a důkladného procesu žádosti jsme nikdy neztratili tempo v plánování ani víru v naši misi. Nemůžeme se dočkat, až začneme závodit a dáme fanouškům nový tým, za který budou moct fandit,“ sdělil Lowdon.
„Přípravy a vývoj našeho motoru stále pokračují a usilovně pracujeme na přijetí špičkových odborníků. Jak pokračujeme v posilování našeho inženýrského týmu o zkušené profesionály, těšíme se na spuštění našeho prvního V6 motoru v blízké budoucnosti,“ dodal O’Blenes.
Tým Cadillac, s pobočkami v USA a Británii, sestavil více než 200 specialistů na aerodynamiku, šasi, komponenty a simulace. Od oznámení jejich kandidatury na vstup do F1 intenzivně pracují na přípravách a vývoji. Cílem je být připraven na startovní rošt v roce 2026.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.