Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
FIA a Formula One Management oficiálně potvrdily, že tým Cadillac F1 splnil všechny požadavky pro zařazení mezi stávající desítku týmů a stane se tak od příští sezóny jedenáctým týmem na roštu.
Prezident a generální ředitel Formule 1, Stefano Domenicali, uvedl: "Jak jsme již oznámili v listopadu, závazek General Motors přivést tým Cadillac do Formule 1 je významným a pozitivním krokem v evoluci našeho sportu."
„Chci poděkovat GM a TWG Motorsports za jejich konstruktivní zapojení během mnoha měsíců a těším se na přivítání týmu na startovním roštu od roku 2026, což bude další vzrušující rok pro Formuli 1,“ doplnil Domenicali.
Dan Towriss, generální ředitel TWG Motorsports, vyjádřil nadšení z úspěšného pokroku při přípravě na vstup do Formule 1. "V uplynulém roce jsme úzce spolupracovali s GM na vytvoření silného základu pro výjimečný vstup do Formule 1," uvedl.
Po dnešním konečném schválení od FIA a Formula One Managementu se tým chystá urychlit své úsilí, rozšiřovat své zařízení, zdokonalovat špičkové technologie a shromažďovat nejlepší talenty, což slibuje vzrušující roky před startem v roce 2026," doplnil.
Prezident General Motors Mark Reuss vyjádřil nadšení z oficiálního schválení týmu Cadillac Formula 1, který nyní zintenzivňuje své přípravy. Tým těží z podpory FIA a Formula One Managementu, stejně jako od svých partnerů v TWG, a s blížícím se debutem v F1 se zvyšuje jejich očekávání. GM se těší na možnost ukázat své inženýrské schopnosti na prestižní globální scéně Formule 1.
Oznámení přichází po potvrzení několika zásadních jmen v týmu, mezi nimiž je i bývalý sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon, jenž se stal ředitelem týmu, a zkušený odborník Russ O'Blenes, jenž převzal pozici generálního ředitele TWG GM Performance Power Units. Tyto klíčové změny mají zásadní význam pro ambici Cadillacu stát se plně integrovaným týmem do konce tohoto desetiletí. Graeme Lowdon ocenil dosavadní úsilí týmu a označil tento krok za důležitý milník na cestě k debutu na startovním roštu a k vytvoření silného a samostatného týmu.
„Během dlouhého a důkladného procesu žádosti jsme nikdy neztratili tempo v plánování ani víru v naši misi. Nemůžeme se dočkat, až začneme závodit a dáme fanouškům nový tým, za který budou moct fandit,“ sdělil Lowdon.
„Přípravy a vývoj našeho motoru stále pokračují a usilovně pracujeme na přijetí špičkových odborníků. Jak pokračujeme v posilování našeho inženýrského týmu o zkušené profesionály, těšíme se na spuštění našeho prvního V6 motoru v blízké budoucnosti,“ dodal O’Blenes.
Tým Cadillac, s pobočkami v USA a Británii, sestavil více než 200 specialistů na aerodynamiku, šasi, komponenty a simulace. Od oznámení jejich kandidatury na vstup do F1 intenzivně pracují na přípravách a vývoji. Cílem je být připraven na startovní rošt v roce 2026.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.