Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
FIA a Formula One Management oficiálně potvrdily, že tým Cadillac F1 splnil všechny požadavky pro zařazení mezi stávající desítku týmů a stane se tak od příští sezóny jedenáctým týmem na roštu.
Prezident a generální ředitel Formule 1, Stefano Domenicali, uvedl: "Jak jsme již oznámili v listopadu, závazek General Motors přivést tým Cadillac do Formule 1 je významným a pozitivním krokem v evoluci našeho sportu."
„Chci poděkovat GM a TWG Motorsports za jejich konstruktivní zapojení během mnoha měsíců a těším se na přivítání týmu na startovním roštu od roku 2026, což bude další vzrušující rok pro Formuli 1,“ doplnil Domenicali.
Dan Towriss, generální ředitel TWG Motorsports, vyjádřil nadšení z úspěšného pokroku při přípravě na vstup do Formule 1. "V uplynulém roce jsme úzce spolupracovali s GM na vytvoření silného základu pro výjimečný vstup do Formule 1," uvedl.
Po dnešním konečném schválení od FIA a Formula One Managementu se tým chystá urychlit své úsilí, rozšiřovat své zařízení, zdokonalovat špičkové technologie a shromažďovat nejlepší talenty, což slibuje vzrušující roky před startem v roce 2026," doplnil.
Prezident General Motors Mark Reuss vyjádřil nadšení z oficiálního schválení týmu Cadillac Formula 1, který nyní zintenzivňuje své přípravy. Tým těží z podpory FIA a Formula One Managementu, stejně jako od svých partnerů v TWG, a s blížícím se debutem v F1 se zvyšuje jejich očekávání. GM se těší na možnost ukázat své inženýrské schopnosti na prestižní globální scéně Formule 1.
Oznámení přichází po potvrzení několika zásadních jmen v týmu, mezi nimiž je i bývalý sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon, jenž se stal ředitelem týmu, a zkušený odborník Russ O'Blenes, jenž převzal pozici generálního ředitele TWG GM Performance Power Units. Tyto klíčové změny mají zásadní význam pro ambici Cadillacu stát se plně integrovaným týmem do konce tohoto desetiletí. Graeme Lowdon ocenil dosavadní úsilí týmu a označil tento krok za důležitý milník na cestě k debutu na startovním roštu a k vytvoření silného a samostatného týmu.
„Během dlouhého a důkladného procesu žádosti jsme nikdy neztratili tempo v plánování ani víru v naši misi. Nemůžeme se dočkat, až začneme závodit a dáme fanouškům nový tým, za který budou moct fandit,“ sdělil Lowdon.
„Přípravy a vývoj našeho motoru stále pokračují a usilovně pracujeme na přijetí špičkových odborníků. Jak pokračujeme v posilování našeho inženýrského týmu o zkušené profesionály, těšíme se na spuštění našeho prvního V6 motoru v blízké budoucnosti,“ dodal O’Blenes.
Tým Cadillac, s pobočkami v USA a Británii, sestavil více než 200 specialistů na aerodynamiku, šasi, komponenty a simulace. Od oznámení jejich kandidatury na vstup do F1 intenzivně pracují na přípravách a vývoji. Cílem je být připraven na startovní rošt v roce 2026.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.