Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Gerhard Berger, bývalý pilot F1, měl zásadní vliv na vývoj týmu Toro Rosso, když v roce 2006 převzal 50% podíl v bývalém Minardi. Pod jeho vedením se tým podílel na formování talentu Sebastiana Vettela, který později ovládl Formuli 1. Vrcholem Bergerova působení byla senzace v Monze 2008, kde Vettel vyhrál první závod pro Toro Rosso dříve, než hlavní tým Red Bullu slavil své premiérové vítězství.
Dnes, téměř 20 let od premiéry Toro Rosso, nese tým jméno Racing Bulls a vsadil na novou éru s Yukim Tsunodou a Isackem Hadjarem. Red Bull zároveň potvrdil odchod Sergia Péreze po sezóně 2024 a jeho nástupcem se stal Liam Lawson. Berger však v rozhovoru pro Auto Motor und Sport naznačil, že by si jako Verstappenova parťáka vybral někoho jiného.
Gerhard Berger má jasno v tom, koho by vedle Maxe Verstappena postavil v roce 2025. „Pravděpodobně neexistuje nikdo, kdo by mu mohl dát pořádně zabrat. Ale určitě bych vzal Carlose Sainze,“ prohlásil.
Přesto nevidí špatně ani volbu Liama Lawsona. „Nemyslím si, že je chybou postavit ho vedle Maxe, i když by pro mladíka možná bylo lepší, kdyby nejdříve získal více zkušeností v Toro Rosso.“
Berger Lawsona sleduje už delší dobu. „Měl jsem ho rád už v DTM. Byl rychlejší a agresivnější než Albon, a ten teď odvádí ve Williamsu dobrou práci. Proto jsem doporučil Helmutovi [Markovi], aby se na něj podíval. Myslím, že Verstappen a Lawson by mohli být dobrou dvojicí.“
Carlos Sainz si zajistil lukrativní smlouvu u Williamsu, kam zamířil poté, co musel uvolnit místo Lewisovi Hamiltonovi ve Ferrari. Přesto by podle všeho byl k dispozici pro Red Bull, pokud by o něj šéf týmu Christian Horner projevil zájem.
Jeho možný návrat do Red Bullu ale vyvolává otázky. Vztahy mezi tábory Verstappena a Sainze nebyly vždy ideální už během jejich společného působení v Toro Rosso. Přesto Gerhard Berger věří, že Sainz by mohl být skvělou volbou.
„Verstappen je nejlepší jezdec, o tom není pochyb. Ale teď už nevítězí jen díky autu, vytahuje uhlíky z ohně,“ řekl Berger. „Bude zajímavé sledovat, zda se Red Bull dokáže vrátit ke své bývalé síle, nebo jestli bude mít Max dál potíže s vítězstvím. Pak si možná začne klást otázku, jestli je ve správném týmu.“
Pokud by Red Bull sáhl po Sainzovi místo Liama Lawsona, situace by vypadala úplně jinak. Místo tlaku na Verstappena, aby sám dovedl tým k úspěchu, by měl Red Bull dva vítězné jezdce, kteří by reálně bojovali o Pohár konstruktérů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.