Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Gerhard Berger, bývalý pilot F1, měl zásadní vliv na vývoj týmu Toro Rosso, když v roce 2006 převzal 50% podíl v bývalém Minardi. Pod jeho vedením se tým podílel na formování talentu Sebastiana Vettela, který později ovládl Formuli 1. Vrcholem Bergerova působení byla senzace v Monze 2008, kde Vettel vyhrál první závod pro Toro Rosso dříve, než hlavní tým Red Bullu slavil své premiérové vítězství.
Dnes, téměř 20 let od premiéry Toro Rosso, nese tým jméno Racing Bulls a vsadil na novou éru s Yukim Tsunodou a Isackem Hadjarem. Red Bull zároveň potvrdil odchod Sergia Péreze po sezóně 2024 a jeho nástupcem se stal Liam Lawson. Berger však v rozhovoru pro Auto Motor und Sport naznačil, že by si jako Verstappenova parťáka vybral někoho jiného.
Gerhard Berger má jasno v tom, koho by vedle Maxe Verstappena postavil v roce 2025. „Pravděpodobně neexistuje nikdo, kdo by mu mohl dát pořádně zabrat. Ale určitě bych vzal Carlose Sainze,“ prohlásil.
Přesto nevidí špatně ani volbu Liama Lawsona. „Nemyslím si, že je chybou postavit ho vedle Maxe, i když by pro mladíka možná bylo lepší, kdyby nejdříve získal více zkušeností v Toro Rosso.“
Berger Lawsona sleduje už delší dobu. „Měl jsem ho rád už v DTM. Byl rychlejší a agresivnější než Albon, a ten teď odvádí ve Williamsu dobrou práci. Proto jsem doporučil Helmutovi [Markovi], aby se na něj podíval. Myslím, že Verstappen a Lawson by mohli být dobrou dvojicí.“
Carlos Sainz si zajistil lukrativní smlouvu u Williamsu, kam zamířil poté, co musel uvolnit místo Lewisovi Hamiltonovi ve Ferrari. Přesto by podle všeho byl k dispozici pro Red Bull, pokud by o něj šéf týmu Christian Horner projevil zájem.
Jeho možný návrat do Red Bullu ale vyvolává otázky. Vztahy mezi tábory Verstappena a Sainze nebyly vždy ideální už během jejich společného působení v Toro Rosso. Přesto Gerhard Berger věří, že Sainz by mohl být skvělou volbou.
„Verstappen je nejlepší jezdec, o tom není pochyb. Ale teď už nevítězí jen díky autu, vytahuje uhlíky z ohně,“ řekl Berger. „Bude zajímavé sledovat, zda se Red Bull dokáže vrátit ke své bývalé síle, nebo jestli bude mít Max dál potíže s vítězstvím. Pak si možná začne klást otázku, jestli je ve správném týmu.“
Pokud by Red Bull sáhl po Sainzovi místo Liama Lawsona, situace by vypadala úplně jinak. Místo tlaku na Verstappena, aby sám dovedl tým k úspěchu, by měl Red Bull dva vítězné jezdce, kteří by reálně bojovali o Pohár konstruktérů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.