Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Gerhard Berger, bývalý pilot F1, měl zásadní vliv na vývoj týmu Toro Rosso, když v roce 2006 převzal 50% podíl v bývalém Minardi. Pod jeho vedením se tým podílel na formování talentu Sebastiana Vettela, který později ovládl Formuli 1. Vrcholem Bergerova působení byla senzace v Monze 2008, kde Vettel vyhrál první závod pro Toro Rosso dříve, než hlavní tým Red Bullu slavil své premiérové vítězství.
Dnes, téměř 20 let od premiéry Toro Rosso, nese tým jméno Racing Bulls a vsadil na novou éru s Yukim Tsunodou a Isackem Hadjarem. Red Bull zároveň potvrdil odchod Sergia Péreze po sezóně 2024 a jeho nástupcem se stal Liam Lawson. Berger však v rozhovoru pro Auto Motor und Sport naznačil, že by si jako Verstappenova parťáka vybral někoho jiného.
Gerhard Berger má jasno v tom, koho by vedle Maxe Verstappena postavil v roce 2025. „Pravděpodobně neexistuje nikdo, kdo by mu mohl dát pořádně zabrat. Ale určitě bych vzal Carlose Sainze,“ prohlásil.
Přesto nevidí špatně ani volbu Liama Lawsona. „Nemyslím si, že je chybou postavit ho vedle Maxe, i když by pro mladíka možná bylo lepší, kdyby nejdříve získal více zkušeností v Toro Rosso.“
Berger Lawsona sleduje už delší dobu. „Měl jsem ho rád už v DTM. Byl rychlejší a agresivnější než Albon, a ten teď odvádí ve Williamsu dobrou práci. Proto jsem doporučil Helmutovi [Markovi], aby se na něj podíval. Myslím, že Verstappen a Lawson by mohli být dobrou dvojicí.“
Carlos Sainz si zajistil lukrativní smlouvu u Williamsu, kam zamířil poté, co musel uvolnit místo Lewisovi Hamiltonovi ve Ferrari. Přesto by podle všeho byl k dispozici pro Red Bull, pokud by o něj šéf týmu Christian Horner projevil zájem.
Jeho možný návrat do Red Bullu ale vyvolává otázky. Vztahy mezi tábory Verstappena a Sainze nebyly vždy ideální už během jejich společného působení v Toro Rosso. Přesto Gerhard Berger věří, že Sainz by mohl být skvělou volbou.
„Verstappen je nejlepší jezdec, o tom není pochyb. Ale teď už nevítězí jen díky autu, vytahuje uhlíky z ohně,“ řekl Berger. „Bude zajímavé sledovat, zda se Red Bull dokáže vrátit ke své bývalé síle, nebo jestli bude mít Max dál potíže s vítězstvím. Pak si možná začne klást otázku, jestli je ve správném týmu.“
Pokud by Red Bull sáhl po Sainzovi místo Liama Lawsona, situace by vypadala úplně jinak. Místo tlaku na Verstappena, aby sám dovedl tým k úspěchu, by měl Red Bull dva vítězné jezdce, kteří by reálně bojovali o Pohár konstruktérů.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.