Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Gerhard Berger, bývalý pilot F1, měl zásadní vliv na vývoj týmu Toro Rosso, když v roce 2006 převzal 50% podíl v bývalém Minardi. Pod jeho vedením se tým podílel na formování talentu Sebastiana Vettela, který později ovládl Formuli 1. Vrcholem Bergerova působení byla senzace v Monze 2008, kde Vettel vyhrál první závod pro Toro Rosso dříve, než hlavní tým Red Bullu slavil své premiérové vítězství.
Dnes, téměř 20 let od premiéry Toro Rosso, nese tým jméno Racing Bulls a vsadil na novou éru s Yukim Tsunodou a Isackem Hadjarem. Red Bull zároveň potvrdil odchod Sergia Péreze po sezóně 2024 a jeho nástupcem se stal Liam Lawson. Berger však v rozhovoru pro Auto Motor und Sport naznačil, že by si jako Verstappenova parťáka vybral někoho jiného.
Gerhard Berger má jasno v tom, koho by vedle Maxe Verstappena postavil v roce 2025. „Pravděpodobně neexistuje nikdo, kdo by mu mohl dát pořádně zabrat. Ale určitě bych vzal Carlose Sainze,“ prohlásil.
Přesto nevidí špatně ani volbu Liama Lawsona. „Nemyslím si, že je chybou postavit ho vedle Maxe, i když by pro mladíka možná bylo lepší, kdyby nejdříve získal více zkušeností v Toro Rosso.“
Berger Lawsona sleduje už delší dobu. „Měl jsem ho rád už v DTM. Byl rychlejší a agresivnější než Albon, a ten teď odvádí ve Williamsu dobrou práci. Proto jsem doporučil Helmutovi [Markovi], aby se na něj podíval. Myslím, že Verstappen a Lawson by mohli být dobrou dvojicí.“
Carlos Sainz si zajistil lukrativní smlouvu u Williamsu, kam zamířil poté, co musel uvolnit místo Lewisovi Hamiltonovi ve Ferrari. Přesto by podle všeho byl k dispozici pro Red Bull, pokud by o něj šéf týmu Christian Horner projevil zájem.
Jeho možný návrat do Red Bullu ale vyvolává otázky. Vztahy mezi tábory Verstappena a Sainze nebyly vždy ideální už během jejich společného působení v Toro Rosso. Přesto Gerhard Berger věří, že Sainz by mohl být skvělou volbou.
„Verstappen je nejlepší jezdec, o tom není pochyb. Ale teď už nevítězí jen díky autu, vytahuje uhlíky z ohně,“ řekl Berger. „Bude zajímavé sledovat, zda se Red Bull dokáže vrátit ke své bývalé síle, nebo jestli bude mít Max dál potíže s vítězstvím. Pak si možná začne klást otázku, jestli je ve správném týmu.“
Pokud by Red Bull sáhl po Sainzovi místo Liama Lawsona, situace by vypadala úplně jinak. Místo tlaku na Verstappena, aby sám dovedl tým k úspěchu, by měl Red Bull dva vítězné jezdce, kteří by reálně bojovali o Pohár konstruktérů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.