Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Ollie Bearman na sebe poprvé výrazně upozornil, když na poslední chvíli nahradil nemocného Carlose Sainze u Ferrari během Velké ceny Saudské Arábie v loňském roce, kde si připsal své první body za sedmou příčku.
Devatenáctiletý jezdec následně závodil za Haas v Ázerbájdžánu a v Sao Paulu, nyní se připravuje na svou plnohodnotnou premiéru ve Formuli 1 v roce 2025. Po úspěšném roce týmu, který skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů, Bearman věří, že jak on, tak tým, budou i nadále pokračovat v růstu.
„Haas měl skvělou sezónu minulý rok,“ řekl Bearman pro BBC Look East. „Byli na skvělé trajektorii, skončili na 7. místě v týmovém hodnocení. To bylo opravdu nečekané, ale fantastický výsledek pro tým.“
Ollie Bearman vyjádřil naději, že tým Haas bude pokračovat ve své dobré formě, přičemž přiznal, že je těžké odhadnout, jak na tom budou v porovnání s ostatními týmy, protože ještě nevyzkoušeli nový vůz. „Doufám, že budeme pokračovat v této trajektorii, ale je těžké to říct, protože jsme ještě neřídili auto a nevíme, kde stojíme ve srovnání s ostatními týmy, pokud jde o pokrok oproti loňskému roku," uvedl Bearman.
Svůj cíl pro nadcházející sezónu pak zaměřil na vlastní výkony: „Moje cíle jsou skutečně zaměřené na mě, na to, co v sobě vidím. Chci být na své výkony hrdý a vidět kontinuální růst a rozvoj během roku – to je to, na co se soustředím," dodal.
Reflektoval také na své vystoupení v F1 v roce 2024, kdy jeho závody za Haas, které následovaly po jeho podpisu s týmem pro rok 2025, považuje za užitečnou přípravu na nadcházející sezónu.
„Loni jsem měl možnost zúčastnit se tří závodů, což ve mně vyvolalo touhu chtít víc. A letos mám 24 příležitostí, na které se opravdu těším,“ řekl Brit. „První závod s Ferrari jsem byl spíš nervózní. Byl to nejtěžší den v mém životě, když jsem se dostal do auta F1, zvlášť do červeného."
„Ale pak jsem měl ještě dvě další příležitosti a mohl se na ně připravit, vědom si toho, že to bude auto, se kterým budu závodit příští rok, tedy letos. Bylo to skvělé, protože jsem měl čas to vše vstřebat a hodně se naučit," sdělil Bearman.
„Nakonec se ukázalo, že v každém závodě, kterého jsem se zúčastnil, jsem bojoval na trati s Lewisem (Hamiltonem), takže to byl skutečně splněný sen, závodit proti někomu tak slavnému a talentovanému, jakým je on, nejlepšímu jezdci F1, jakého jsme kdy měli.“
Ollie Bearman se o zimní přestávce připravoval na náročnou sezónu 2025, kdy se zaměřil na zlepšení své fyzické kondice. Jak vysvětluje, jeho tréninkový režim zahrnoval intenzivní práci na simulátorech a fyzickém tréninku, přičemž zdůrazňuje, jak důležitá je příprava na tak náročnou sezónu.
„Lidé si často neuvědomují, jak náročný je náš rozvrh, když děláme simulátory a fyzický trénink. Myslím, že si všimnete, že můj krk vypadá o trochu větší, ale opravdu to má svou důležitost,“ říká Bearman.
Rovněž se ohlédl za svou dlouhou cestou ve sportu: „Začal jsem v šestí nebo sedmi letech a závodil jsem na 40 víkendech ročně. Teď to trochu pokleslo, ale závodím po celém světě, což je obrovský závazek, který jsem byl ochoten podstoupit kvůli své vášni pro tento sport. Doufám, že mě čeká dlouhá kariéra.“
Bearman bude mít příležitost poprvé usednout do vozu Haas F1 pro filmovací den na okruhu v Bahrajnu 24. února, tedy dva dny před zahájením předsezónního testování, které probíhá od 26. do 28. února.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.