Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Ollie Bearman na sebe poprvé výrazně upozornil, když na poslední chvíli nahradil nemocného Carlose Sainze u Ferrari během Velké ceny Saudské Arábie v loňském roce, kde si připsal své první body za sedmou příčku.
Devatenáctiletý jezdec následně závodil za Haas v Ázerbájdžánu a v Sao Paulu, nyní se připravuje na svou plnohodnotnou premiéru ve Formuli 1 v roce 2025. Po úspěšném roce týmu, který skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů, Bearman věří, že jak on, tak tým, budou i nadále pokračovat v růstu.
„Haas měl skvělou sezónu minulý rok,“ řekl Bearman pro BBC Look East. „Byli na skvělé trajektorii, skončili na 7. místě v týmovém hodnocení. To bylo opravdu nečekané, ale fantastický výsledek pro tým.“
Ollie Bearman vyjádřil naději, že tým Haas bude pokračovat ve své dobré formě, přičemž přiznal, že je těžké odhadnout, jak na tom budou v porovnání s ostatními týmy, protože ještě nevyzkoušeli nový vůz. „Doufám, že budeme pokračovat v této trajektorii, ale je těžké to říct, protože jsme ještě neřídili auto a nevíme, kde stojíme ve srovnání s ostatními týmy, pokud jde o pokrok oproti loňskému roku," uvedl Bearman.
Svůj cíl pro nadcházející sezónu pak zaměřil na vlastní výkony: „Moje cíle jsou skutečně zaměřené na mě, na to, co v sobě vidím. Chci být na své výkony hrdý a vidět kontinuální růst a rozvoj během roku – to je to, na co se soustředím," dodal.
Reflektoval také na své vystoupení v F1 v roce 2024, kdy jeho závody za Haas, které následovaly po jeho podpisu s týmem pro rok 2025, považuje za užitečnou přípravu na nadcházející sezónu.
„Loni jsem měl možnost zúčastnit se tří závodů, což ve mně vyvolalo touhu chtít víc. A letos mám 24 příležitostí, na které se opravdu těším,“ řekl Brit. „První závod s Ferrari jsem byl spíš nervózní. Byl to nejtěžší den v mém životě, když jsem se dostal do auta F1, zvlášť do červeného."
„Ale pak jsem měl ještě dvě další příležitosti a mohl se na ně připravit, vědom si toho, že to bude auto, se kterým budu závodit příští rok, tedy letos. Bylo to skvělé, protože jsem měl čas to vše vstřebat a hodně se naučit," sdělil Bearman.
„Nakonec se ukázalo, že v každém závodě, kterého jsem se zúčastnil, jsem bojoval na trati s Lewisem (Hamiltonem), takže to byl skutečně splněný sen, závodit proti někomu tak slavnému a talentovanému, jakým je on, nejlepšímu jezdci F1, jakého jsme kdy měli.“
Ollie Bearman se o zimní přestávce připravoval na náročnou sezónu 2025, kdy se zaměřil na zlepšení své fyzické kondice. Jak vysvětluje, jeho tréninkový režim zahrnoval intenzivní práci na simulátorech a fyzickém tréninku, přičemž zdůrazňuje, jak důležitá je příprava na tak náročnou sezónu.
„Lidé si často neuvědomují, jak náročný je náš rozvrh, když děláme simulátory a fyzický trénink. Myslím, že si všimnete, že můj krk vypadá o trochu větší, ale opravdu to má svou důležitost,“ říká Bearman.
Rovněž se ohlédl za svou dlouhou cestou ve sportu: „Začal jsem v šestí nebo sedmi letech a závodil jsem na 40 víkendech ročně. Teď to trochu pokleslo, ale závodím po celém světě, což je obrovský závazek, který jsem byl ochoten podstoupit kvůli své vášni pro tento sport. Doufám, že mě čeká dlouhá kariéra.“
Bearman bude mít příležitost poprvé usednout do vozu Haas F1 pro filmovací den na okruhu v Bahrajnu 24. února, tedy dva dny před zahájením předsezónního testování, které probíhá od 26. do 28. února.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.