Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Ollie Bearman na sebe poprvé výrazně upozornil, když na poslední chvíli nahradil nemocného Carlose Sainze u Ferrari během Velké ceny Saudské Arábie v loňském roce, kde si připsal své první body za sedmou příčku.
Devatenáctiletý jezdec následně závodil za Haas v Ázerbájdžánu a v Sao Paulu, nyní se připravuje na svou plnohodnotnou premiéru ve Formuli 1 v roce 2025. Po úspěšném roce týmu, který skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů, Bearman věří, že jak on, tak tým, budou i nadále pokračovat v růstu.
„Haas měl skvělou sezónu minulý rok,“ řekl Bearman pro BBC Look East. „Byli na skvělé trajektorii, skončili na 7. místě v týmovém hodnocení. To bylo opravdu nečekané, ale fantastický výsledek pro tým.“
Ollie Bearman vyjádřil naději, že tým Haas bude pokračovat ve své dobré formě, přičemž přiznal, že je těžké odhadnout, jak na tom budou v porovnání s ostatními týmy, protože ještě nevyzkoušeli nový vůz. „Doufám, že budeme pokračovat v této trajektorii, ale je těžké to říct, protože jsme ještě neřídili auto a nevíme, kde stojíme ve srovnání s ostatními týmy, pokud jde o pokrok oproti loňskému roku," uvedl Bearman.
Svůj cíl pro nadcházející sezónu pak zaměřil na vlastní výkony: „Moje cíle jsou skutečně zaměřené na mě, na to, co v sobě vidím. Chci být na své výkony hrdý a vidět kontinuální růst a rozvoj během roku – to je to, na co se soustředím," dodal.
Reflektoval také na své vystoupení v F1 v roce 2024, kdy jeho závody za Haas, které následovaly po jeho podpisu s týmem pro rok 2025, považuje za užitečnou přípravu na nadcházející sezónu.
„Loni jsem měl možnost zúčastnit se tří závodů, což ve mně vyvolalo touhu chtít víc. A letos mám 24 příležitostí, na které se opravdu těším,“ řekl Brit. „První závod s Ferrari jsem byl spíš nervózní. Byl to nejtěžší den v mém životě, když jsem se dostal do auta F1, zvlášť do červeného."
„Ale pak jsem měl ještě dvě další příležitosti a mohl se na ně připravit, vědom si toho, že to bude auto, se kterým budu závodit příští rok, tedy letos. Bylo to skvělé, protože jsem měl čas to vše vstřebat a hodně se naučit," sdělil Bearman.
„Nakonec se ukázalo, že v každém závodě, kterého jsem se zúčastnil, jsem bojoval na trati s Lewisem (Hamiltonem), takže to byl skutečně splněný sen, závodit proti někomu tak slavnému a talentovanému, jakým je on, nejlepšímu jezdci F1, jakého jsme kdy měli.“
Ollie Bearman se o zimní přestávce připravoval na náročnou sezónu 2025, kdy se zaměřil na zlepšení své fyzické kondice. Jak vysvětluje, jeho tréninkový režim zahrnoval intenzivní práci na simulátorech a fyzickém tréninku, přičemž zdůrazňuje, jak důležitá je příprava na tak náročnou sezónu.
„Lidé si často neuvědomují, jak náročný je náš rozvrh, když děláme simulátory a fyzický trénink. Myslím, že si všimnete, že můj krk vypadá o trochu větší, ale opravdu to má svou důležitost,“ říká Bearman.
Rovněž se ohlédl za svou dlouhou cestou ve sportu: „Začal jsem v šestí nebo sedmi letech a závodil jsem na 40 víkendech ročně. Teď to trochu pokleslo, ale závodím po celém světě, což je obrovský závazek, který jsem byl ochoten podstoupit kvůli své vášni pro tento sport. Doufám, že mě čeká dlouhá kariéra.“
Bearman bude mít příležitost poprvé usednout do vozu Haas F1 pro filmovací den na okruhu v Bahrajnu 24. února, tedy dva dny před zahájením předsezónního testování, které probíhá od 26. do 28. února.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.