Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Ollie Bearman na sebe poprvé výrazně upozornil, když na poslední chvíli nahradil nemocného Carlose Sainze u Ferrari během Velké ceny Saudské Arábie v loňském roce, kde si připsal své první body za sedmou příčku.
Devatenáctiletý jezdec následně závodil za Haas v Ázerbájdžánu a v Sao Paulu, nyní se připravuje na svou plnohodnotnou premiéru ve Formuli 1 v roce 2025. Po úspěšném roce týmu, který skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů, Bearman věří, že jak on, tak tým, budou i nadále pokračovat v růstu.
„Haas měl skvělou sezónu minulý rok,“ řekl Bearman pro BBC Look East. „Byli na skvělé trajektorii, skončili na 7. místě v týmovém hodnocení. To bylo opravdu nečekané, ale fantastický výsledek pro tým.“
Ollie Bearman vyjádřil naději, že tým Haas bude pokračovat ve své dobré formě, přičemž přiznal, že je těžké odhadnout, jak na tom budou v porovnání s ostatními týmy, protože ještě nevyzkoušeli nový vůz. „Doufám, že budeme pokračovat v této trajektorii, ale je těžké to říct, protože jsme ještě neřídili auto a nevíme, kde stojíme ve srovnání s ostatními týmy, pokud jde o pokrok oproti loňskému roku," uvedl Bearman.
Svůj cíl pro nadcházející sezónu pak zaměřil na vlastní výkony: „Moje cíle jsou skutečně zaměřené na mě, na to, co v sobě vidím. Chci být na své výkony hrdý a vidět kontinuální růst a rozvoj během roku – to je to, na co se soustředím," dodal.
Reflektoval také na své vystoupení v F1 v roce 2024, kdy jeho závody za Haas, které následovaly po jeho podpisu s týmem pro rok 2025, považuje za užitečnou přípravu na nadcházející sezónu.
„Loni jsem měl možnost zúčastnit se tří závodů, což ve mně vyvolalo touhu chtít víc. A letos mám 24 příležitostí, na které se opravdu těším,“ řekl Brit. „První závod s Ferrari jsem byl spíš nervózní. Byl to nejtěžší den v mém životě, když jsem se dostal do auta F1, zvlášť do červeného."
„Ale pak jsem měl ještě dvě další příležitosti a mohl se na ně připravit, vědom si toho, že to bude auto, se kterým budu závodit příští rok, tedy letos. Bylo to skvělé, protože jsem měl čas to vše vstřebat a hodně se naučit," sdělil Bearman.
„Nakonec se ukázalo, že v každém závodě, kterého jsem se zúčastnil, jsem bojoval na trati s Lewisem (Hamiltonem), takže to byl skutečně splněný sen, závodit proti někomu tak slavnému a talentovanému, jakým je on, nejlepšímu jezdci F1, jakého jsme kdy měli.“
Ollie Bearman se o zimní přestávce připravoval na náročnou sezónu 2025, kdy se zaměřil na zlepšení své fyzické kondice. Jak vysvětluje, jeho tréninkový režim zahrnoval intenzivní práci na simulátorech a fyzickém tréninku, přičemž zdůrazňuje, jak důležitá je příprava na tak náročnou sezónu.
„Lidé si často neuvědomují, jak náročný je náš rozvrh, když děláme simulátory a fyzický trénink. Myslím, že si všimnete, že můj krk vypadá o trochu větší, ale opravdu to má svou důležitost,“ říká Bearman.
Rovněž se ohlédl za svou dlouhou cestou ve sportu: „Začal jsem v šestí nebo sedmi letech a závodil jsem na 40 víkendech ročně. Teď to trochu pokleslo, ale závodím po celém světě, což je obrovský závazek, který jsem byl ochoten podstoupit kvůli své vášni pro tento sport. Doufám, že mě čeká dlouhá kariéra.“
Bearman bude mít příležitost poprvé usednout do vozu Haas F1 pro filmovací den na okruhu v Bahrajnu 24. února, tedy dva dny před zahájením předsezónního testování, které probíhá od 26. do 28. února.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.