Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Přestože McLaren na okruhu Catalunya slavil vítězství, cesta k cíli nebyla bez otazníků. Šéf týmu Andrea Stella po závodě přiznal, že Verstappenova nečekaná třízastávková strategie přinesla více nejistoty, než se původně domnívali.
„Mysleli jsme si, že tři zastávky nebudou problém. V tu chvíli jsme ho už předjeli na trati,“ uvedl Stella, informuje Motorsport.com. Jenže realita ukázala, že čtyřnásobný šampion neřekl poslední slovo.
První zastávka Verstappena už ve 13. kole působila z pohledu McLarenu jednoznačně. Holanďan přezul na další sadu měkkých pneumatik, což signalizovalo útočnou strategii. Norris byl v té době vpředu, ale Verstappenovo tempo mezi zastávkami začalo ukrajovat z náskoku. Nakonec se přiblížil na méně než čtyři sekundy.
To donutilo McLaren reagovat. Nejprve Norris zamířil do boxů ve 48. kole, následoval ho Piastri o kolo později. Verstappen se ještě pokusil zatlačit, ale Norris na čerstvých měkkých pneumatikách dokázal tlak udržet.
V zákulisí však panovala nervozita. „V určité fázi jsme řidičům řekli, ať přidají. Odpovědi ale byly typu ‚Víc už toho moc nemám‘,“ přiznal Stella. K tomu se přidaly komplikace při řízení odstupu mezi jezdci. Piastri a Norris byli chvíli jen 2,5 sekundy od sebe, což mohlo ztížit plánování zastávek.
Nakonec ale McLaren závod zvládl i díky Piastriho zrychlení ve druhé části závodu a precizní práci s pneumatikami. Stella ocenil práci obou jezdců i inženýrů, kteří si poradili s přehříváním zadních kol a opotřebením levé přední. Norris během závodu hlásil graining, podle Stelly však šlo spíše o přehřátí.
Dvouzastávková strategie zůstala podle něj nejrychlejší možností, přesto ale nebyla bez rizika. „Když soupeř jede na tři zastávky a je tak rychlý, musíte na dvě pořádně tlačit. Ale jakmile zatlačíte moc, degradace vás na konci potrestá.“
Verstappen to pocítil na vlastní kůži. Jeho závěr byl znatelně slabší než střední část závodu. McLaren ale ukázal, že v současné formě dokáže kombinovat rychlost s taktickým klidem. A to je kombinace, kterou Red Bull musí brát vážně.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.