Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Přímý a bezkompromisní přístup Maxe Verstappena k Formuli 1 zaujal čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta, který ho přirovnal k legendárnímu Nikimu Laudovi. Tento přístup mu pomohl dosáhnout čtyř titulů a 63 vítězství na Grand Prix, což ho staví mezi největší jezdce v historii, přičemž více titulů a vítězství mají pouze Michael Schumacher a Lewis Hamilton, zatímco Juan Manuel Fangio ho předčí o pět titulů.
Prost, který byl v letech 1984 a 1985 týmovým kolegou Laudy v McLarenu a v roce 1984 prohrál titul s Laudem o půl bodu, si myslí, že Verstappen má podobnou vlastnost jako trojnásobný šampion Lauda.
Prost, který byl v letech 1984 a 1985 týmovým kolegou Nikiho Laudy v McLarenu a v roce 1984 prohrál titul s Laudem o pouhých 0,5 bodu, věří, že Max Verstappen má podobné vlastnosti jako trojnásobný šampion Lauda.
„Nikdy nechci mluvit o srovnávání jezdců z minulosti s těmi dnešními, nechci, aby to bylo špatně pochopeno,“ řekl Prost pro RMC Motori, když mu byla položena otázka ohledně srovnání mezi Verstappenem a Laudou.
„Max je jako Niki, pokud jde o přímý přístup, o tom není pochyb. Když jste se Laudy na něco zeptali, odpověď byla vždy upřímná.
„Verstappen, jak říkají Angličané, zanechá dojem tím, co řekne. O ostatním nemohu soudit," sdělil legendární jezdec.
Prost se také vyjádřil k úspěchům Verstappena a zdůraznil, že nemá problém sdílet klub čtyřnásobných šampionů, do kterého nyní patří spolu s Verstappenem a Sebastianem Vettelem.
„Je to normální, když jde o někoho jako on, velmi rychlého jezdce, který už od prvních kol ukázal, že má něco navíc,“ dodal.
„Je to skvělý šampion, dokázal, že je nejlepší, takže pro mě není problém sdílet čtyři tituly s někým jako on. Naopak, jsem si jistý, že mě brzy překoná a v následujících letech to určitě dokáže.“
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.