Red Bull chce před závodem v Soči řešit s Maxem Verstappenem jeho frustraci. Holanďan vypadl kvůli problémům s motorem Honda z posledních dvou závodů.
Red Bull měl pro letošní sezonu jednoznačný cíl - ambiciózní stáj chtěla a pravděpodobně pořád ještě chce zaútočit na mistrovský titul. Poprvé od sezony 2013, kdy se v jejich barvách radoval Sebastian Vettel. Jenže cílevědomý plán zatím nevychází. Upřímně řečeno, spíše dostává trhlinu za trhlinou.
Zásadní skutečnost je tam, že rudí býci na svého konkurenta z Německa prostě rychlostně nestačí. Čas od času je jejich ztráta sice relativně malá, ale letos ještě nebyl závod, kdy by měl tým Christiana Hornera a Helmuta Marka nad Mercedesem navrch. Jeho prapor držel zejména Max Verstappen, který ze svého stroje ždíme maximum možného a někdy snad i víc, než jaké jsou jeho reálné možnosti.
Avšak z posledních dvou závodů vyšel Holanďan bodově naprázdno, pokaždé kvůli problémům s pohonnou jednotkou Honda. Na Monze si Verstappenův agregát postavil hlavu po restartu závodu v důsledku havárie Charlesa Leclerca, v Mugellu to bylo pro změnu hned během prvních desítek metrů po zhasnutí červených světel.
A Max toho začíná míst dost. Tuší, že jeho šance na zisk mistrovského titulu jsou pryč. Asi jako pára nad hrncem která zmizí stejně rychle, jak se dokáže objevit. Verstappenova frustrace byla zřejmá už během rádiové komunikace těsně po jeho odstoupení.
Případné narušení vztahu mezi ním a Hondou chce Red Bull řešit na schůzce všech tří stran, která proběhne před dalším závodem v ruském Soči.
„V Mugellu jsme měli skvělou rychlost. Věřili jsme si na Mercedes, Max byl rychlý už od prvního výjezdu na trať. Na startu se pak dostal před Hamiltona, takže jeho frustrace je pochopitelná. Je velmi ctižádostivý, což je v pořádku, kdyby takový nebyl, neměl by takový talent. Před Soči to společně probereme, ukážeme mu, jaká zlepšení s Hondou plánujeme," popisuje Christian Horner.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.