Red Bull chce před závodem v Soči řešit s Maxem Verstappenem jeho frustraci. Holanďan vypadl kvůli problémům s motorem Honda z posledních dvou závodů.
Red Bull měl pro letošní sezonu jednoznačný cíl - ambiciózní stáj chtěla a pravděpodobně pořád ještě chce zaútočit na mistrovský titul. Poprvé od sezony 2013, kdy se v jejich barvách radoval Sebastian Vettel. Jenže cílevědomý plán zatím nevychází. Upřímně řečeno, spíše dostává trhlinu za trhlinou.
Zásadní skutečnost je tam, že rudí býci na svého konkurenta z Německa prostě rychlostně nestačí. Čas od času je jejich ztráta sice relativně malá, ale letos ještě nebyl závod, kdy by měl tým Christiana Hornera a Helmuta Marka nad Mercedesem navrch. Jeho prapor držel zejména Max Verstappen, který ze svého stroje ždíme maximum možného a někdy snad i víc, než jaké jsou jeho reálné možnosti.
Avšak z posledních dvou závodů vyšel Holanďan bodově naprázdno, pokaždé kvůli problémům s pohonnou jednotkou Honda. Na Monze si Verstappenův agregát postavil hlavu po restartu závodu v důsledku havárie Charlesa Leclerca, v Mugellu to bylo pro změnu hned během prvních desítek metrů po zhasnutí červených světel.
A Max toho začíná míst dost. Tuší, že jeho šance na zisk mistrovského titulu jsou pryč. Asi jako pára nad hrncem která zmizí stejně rychle, jak se dokáže objevit. Verstappenova frustrace byla zřejmá už během rádiové komunikace těsně po jeho odstoupení.
Případné narušení vztahu mezi ním a Hondou chce Red Bull řešit na schůzce všech tří stran, která proběhne před dalším závodem v ruském Soči.
„V Mugellu jsme měli skvělou rychlost. Věřili jsme si na Mercedes, Max byl rychlý už od prvního výjezdu na trať. Na startu se pak dostal před Hamiltona, takže jeho frustrace je pochopitelná. Je velmi ctižádostivý, což je v pořádku, kdyby takový nebyl, neměl by takový talent. Před Soči to společně probereme, ukážeme mu, jaká zlepšení s Hondou plánujeme," popisuje Christian Horner.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.