Red Bull chce před závodem v Soči řešit s Maxem Verstappenem jeho frustraci. Holanďan vypadl kvůli problémům s motorem Honda z posledních dvou závodů.
Red Bull měl pro letošní sezonu jednoznačný cíl - ambiciózní stáj chtěla a pravděpodobně pořád ještě chce zaútočit na mistrovský titul. Poprvé od sezony 2013, kdy se v jejich barvách radoval Sebastian Vettel. Jenže cílevědomý plán zatím nevychází. Upřímně řečeno, spíše dostává trhlinu za trhlinou.
Zásadní skutečnost je tam, že rudí býci na svého konkurenta z Německa prostě rychlostně nestačí. Čas od času je jejich ztráta sice relativně malá, ale letos ještě nebyl závod, kdy by měl tým Christiana Hornera a Helmuta Marka nad Mercedesem navrch. Jeho prapor držel zejména Max Verstappen, který ze svého stroje ždíme maximum možného a někdy snad i víc, než jaké jsou jeho reálné možnosti.
Avšak z posledních dvou závodů vyšel Holanďan bodově naprázdno, pokaždé kvůli problémům s pohonnou jednotkou Honda. Na Monze si Verstappenův agregát postavil hlavu po restartu závodu v důsledku havárie Charlesa Leclerca, v Mugellu to bylo pro změnu hned během prvních desítek metrů po zhasnutí červených světel.
A Max toho začíná míst dost. Tuší, že jeho šance na zisk mistrovského titulu jsou pryč. Asi jako pára nad hrncem která zmizí stejně rychle, jak se dokáže objevit. Verstappenova frustrace byla zřejmá už během rádiové komunikace těsně po jeho odstoupení.
Případné narušení vztahu mezi ním a Hondou chce Red Bull řešit na schůzce všech tří stran, která proběhne před dalším závodem v ruském Soči.
„V Mugellu jsme měli skvělou rychlost. Věřili jsme si na Mercedes, Max byl rychlý už od prvního výjezdu na trať. Na startu se pak dostal před Hamiltona, takže jeho frustrace je pochopitelná. Je velmi ctižádostivý, což je v pořádku, kdyby takový nebyl, neměl by takový talent. Před Soči to společně probereme, ukážeme mu, jaká zlepšení s Hondou plánujeme," popisuje Christian Horner.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.