Tu situaci mnozí znáte z minulosti – pilot, o kterém se ví, že opustí tým, je méně či více nápadně odsouván od technických záležitostí, nejspíš aby nemohl „žalovat“ konkurenci. Krok pochopitelný, kdo by chtěl soupeřům dávat číst vlastní noty? Ale vždy to není pravidlem.
Carlos Sainz jr. už na začátku této sezóny avizoval přestup do stáje rudých ořů maranellských za Sebastiana Vettela, jehož kroky zamíří k týmu novému jménem na starých základech – Aston Martinu (více zde). Bývá praxí, že takový pilot náhle v týmu nesmí to či ono, tam či onam se nemůže podívat a v některých případech do má dost podstatný vliv na jeho výkony.
Šéf McLarenu Andreas Seidl zaujal stanovisko zcela odlišné. Prohlásil, že hlavním úsilím jeho týmu je maximální možný zisk bodů a konečné třetí místo v Poháru konstruktérů – proto potřebuje od také od Sainze jr. maximální výsledky.
„Carlos je v tuto chvíli plně zapojen do všeho co činíme jak na trati, tak na naší základně. Máme jasnou filozofii, že to je správná cesta kupředu – abychom dostali Carlose ve výsledkové listině co nejvýše. Koneckonců sdílíme stejné cíle – on chce stejně jako my získat co nejvíce bodů. Upřímně mohu říci, že se na tom do konce sezóny nic nezmění,“ sděluje Seidl.
V podobné situaci se ocitl i Cyril Abiteboul, neboť Daniel Ricciardo by měl zaujmout právě Sainzův post u McLarenu. Podle jeho názoru nic zásadního ke konkurenci odnést nemůže, protože progres McLarenu bude značně ovlivněn jeho přechodem na motory Mercedes.
„Vzhledem k panující struktuře a změnám pravidel bude McLaren muset použít všechny své žetony čistě na integraci šasi a motoru, takže žádný velký vývoj nenastane, proto můžeme s Danielem nadále normálně pracovat. Snad jenom nebude moci myslet až do roku 2022. Ale z pohledu pilota je to dost dlouhá doba, přestože už podstatnou část našeho úsilí je zaměřena právě na rok 2022,“ dodal Abiteboul.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.