Tu situaci mnozí znáte z minulosti – pilot, o kterém se ví, že opustí tým, je méně či více nápadně odsouván od technických záležitostí, nejspíš aby nemohl „žalovat“ konkurenci. Krok pochopitelný, kdo by chtěl soupeřům dávat číst vlastní noty? Ale vždy to není pravidlem.
Carlos Sainz jr. už na začátku této sezóny avizoval přestup do stáje rudých ořů maranellských za Sebastiana Vettela, jehož kroky zamíří k týmu novému jménem na starých základech – Aston Martinu (více zde). Bývá praxí, že takový pilot náhle v týmu nesmí to či ono, tam či onam se nemůže podívat a v některých případech do má dost podstatný vliv na jeho výkony.
Šéf McLarenu Andreas Seidl zaujal stanovisko zcela odlišné. Prohlásil, že hlavním úsilím jeho týmu je maximální možný zisk bodů a konečné třetí místo v Poháru konstruktérů – proto potřebuje od také od Sainze jr. maximální výsledky.
„Carlos je v tuto chvíli plně zapojen do všeho co činíme jak na trati, tak na naší základně. Máme jasnou filozofii, že to je správná cesta kupředu – abychom dostali Carlose ve výsledkové listině co nejvýše. Koneckonců sdílíme stejné cíle – on chce stejně jako my získat co nejvíce bodů. Upřímně mohu říci, že se na tom do konce sezóny nic nezmění,“ sděluje Seidl.
V podobné situaci se ocitl i Cyril Abiteboul, neboť Daniel Ricciardo by měl zaujmout právě Sainzův post u McLarenu. Podle jeho názoru nic zásadního ke konkurenci odnést nemůže, protože progres McLarenu bude značně ovlivněn jeho přechodem na motory Mercedes.
„Vzhledem k panující struktuře a změnám pravidel bude McLaren muset použít všechny své žetony čistě na integraci šasi a motoru, takže žádný velký vývoj nenastane, proto můžeme s Danielem nadále normálně pracovat. Snad jenom nebude moci myslet až do roku 2022. Ale z pohledu pilota je to dost dlouhá doba, přestože už podstatnou část našeho úsilí je zaměřena právě na rok 2022,“ dodal Abiteboul.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.