Tu situaci mnozí znáte z minulosti – pilot, o kterém se ví, že opustí tým, je méně či více nápadně odsouván od technických záležitostí, nejspíš aby nemohl „žalovat“ konkurenci. Krok pochopitelný, kdo by chtěl soupeřům dávat číst vlastní noty? Ale vždy to není pravidlem.
Carlos Sainz jr. už na začátku této sezóny avizoval přestup do stáje rudých ořů maranellských za Sebastiana Vettela, jehož kroky zamíří k týmu novému jménem na starých základech – Aston Martinu (více zde). Bývá praxí, že takový pilot náhle v týmu nesmí to či ono, tam či onam se nemůže podívat a v některých případech do má dost podstatný vliv na jeho výkony.
Šéf McLarenu Andreas Seidl zaujal stanovisko zcela odlišné. Prohlásil, že hlavním úsilím jeho týmu je maximální možný zisk bodů a konečné třetí místo v Poháru konstruktérů – proto potřebuje od také od Sainze jr. maximální výsledky.
„Carlos je v tuto chvíli plně zapojen do všeho co činíme jak na trati, tak na naší základně. Máme jasnou filozofii, že to je správná cesta kupředu – abychom dostali Carlose ve výsledkové listině co nejvýše. Koneckonců sdílíme stejné cíle – on chce stejně jako my získat co nejvíce bodů. Upřímně mohu říci, že se na tom do konce sezóny nic nezmění,“ sděluje Seidl.
V podobné situaci se ocitl i Cyril Abiteboul, neboť Daniel Ricciardo by měl zaujmout právě Sainzův post u McLarenu. Podle jeho názoru nic zásadního ke konkurenci odnést nemůže, protože progres McLarenu bude značně ovlivněn jeho přechodem na motory Mercedes.
„Vzhledem k panující struktuře a změnám pravidel bude McLaren muset použít všechny své žetony čistě na integraci šasi a motoru, takže žádný velký vývoj nenastane, proto můžeme s Danielem nadále normálně pracovat. Snad jenom nebude moci myslet až do roku 2022. Ale z pohledu pilota je to dost dlouhá doba, přestože už podstatnou část našeho úsilí je zaměřena právě na rok 2022,“ dodal Abiteboul.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.