Tu situaci mnozí znáte z minulosti – pilot, o kterém se ví, že opustí tým, je méně či více nápadně odsouván od technických záležitostí, nejspíš aby nemohl „žalovat“ konkurenci. Krok pochopitelný, kdo by chtěl soupeřům dávat číst vlastní noty? Ale vždy to není pravidlem.
Carlos Sainz jr. už na začátku této sezóny avizoval přestup do stáje rudých ořů maranellských za Sebastiana Vettela, jehož kroky zamíří k týmu novému jménem na starých základech – Aston Martinu (více zde). Bývá praxí, že takový pilot náhle v týmu nesmí to či ono, tam či onam se nemůže podívat a v některých případech do má dost podstatný vliv na jeho výkony.
Šéf McLarenu Andreas Seidl zaujal stanovisko zcela odlišné. Prohlásil, že hlavním úsilím jeho týmu je maximální možný zisk bodů a konečné třetí místo v Poháru konstruktérů – proto potřebuje od také od Sainze jr. maximální výsledky.
„Carlos je v tuto chvíli plně zapojen do všeho co činíme jak na trati, tak na naší základně. Máme jasnou filozofii, že to je správná cesta kupředu – abychom dostali Carlose ve výsledkové listině co nejvýše. Koneckonců sdílíme stejné cíle – on chce stejně jako my získat co nejvíce bodů. Upřímně mohu říci, že se na tom do konce sezóny nic nezmění,“ sděluje Seidl.
V podobné situaci se ocitl i Cyril Abiteboul, neboť Daniel Ricciardo by měl zaujmout právě Sainzův post u McLarenu. Podle jeho názoru nic zásadního ke konkurenci odnést nemůže, protože progres McLarenu bude značně ovlivněn jeho přechodem na motory Mercedes.
„Vzhledem k panující struktuře a změnám pravidel bude McLaren muset použít všechny své žetony čistě na integraci šasi a motoru, takže žádný velký vývoj nenastane, proto můžeme s Danielem nadále normálně pracovat. Snad jenom nebude moci myslet až do roku 2022. Ale z pohledu pilota je to dost dlouhá doba, přestože už podstatnou část našeho úsilí je zaměřena právě na rok 2022,“ dodal Abiteboul.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.