Prohlášení po kvalifikaci na GP Itálie.
Lewis Hamilton, 1. místoJsem šťastný. Skvělý výsledek pro celý tým. Měli jsme výborné vyvážení, skvělý grip. V porovnání s minulými roky jsme se tu zlepšili ve všech směrech. Děkuji týmu. Zítra se pokusíme tento výsledek zopakovat.
Valtteri Bottas, 2.místoGratuluji Lewisovi. Pro mě je trochu škoda, že jsem byl na tratí sám. Nemohl jsme se za nikým vyvézt, což mě asi připravilo o nějaký čas. Klíčový bude zítra start a strategie, na to se musíme změřit.
McLarenCarlos Sainz, 3. místoSkvělý výsledek! Po celou kvalifikaci jsem se cítil velmi dobře. Měl jsem tam sice jeden krizový okamžik, kdy mi zatrnulo, ale naštěstí vše dopadlo dobře.Máme výbornou výchozí pozici pro závod. Nevím, jestli ji zítra dokážeme udržet, ale uděláme pro to všechno.
Lando Norris, 6. místoStřed pole je ohromně vyrovnaný. Zajel jsem šestý čas a přitom udělal až moc chyb. Nešlo o nic drastického, ale v takové vyrovnanosti hraje svou roli všechno. Mohl jsem ztratit desetinu, možná desetinu a půl, o moc výš by mě to neposunulo, ale rozdíl by tam byl. Jsem frustrovaný. První dva si jdou svou ligu, al zbytek je extrémně těsný.
Racing PointSergio Pérez, 4. místo
Tým dnes odvedl fantastickou práci. Tvrdě jsme zapracovali na zlepšení vozu po každé části tréninku - a podařilo se nám dosáhnout skvělé startovní pozice. Teď to chce soustředit se na nastavení vozu pro závod, byl jsem jednoduše příjemně zaskočen, jak jsme byli v kvalifikaci konkurenceschopní. Na této trati je důležité se dobře kvalifikovat - protože předjíždění je tu velmi obtížné - a čtvrtá pozice je hodně dobrá. Chce to ještě udělat pár krůčků kupředu a jsem přesvědčen, že můžeme bojovat o stupně vítězů. Hodně se toho říkalo o módu motorů, což nás asi trochu postihlo, ale zase to může pomoci naší závodní výkonnosti. Jsem rád i za tým a potěšen, jak se věci v tomto víkendu obracejí k dobrému. Teď už se musíme zaměřit na zítřejší dobrý výsledek.
Lance Stroll, 8. místo
Přes noc se nám podařilo dosáhnout dobrého progresu a jsme teď mnohem konkurenceschopnější než jsem očekával, proto bych určitě přivítal, kdybych mohl startovat z lepšího než osmého místa. Neodjel jsem nejčistší kvalifikaci, při prvním pokusu v Q3 jsem chyboval a to degradovalo celé kolo. Jet na Monze v silném provozu a najít si správnou pozici pro rychlý čas je obtížné, takže obraťme list a soustřeďme se na zítřek. Špatně se tu předjíždí, ale s dobrým startem věřím v zisk slušného počtu bodů. Těší mě čtvrté místo Checa, tým tím získal značný kredit za svou tvrdou práci na vylepšení vozu pro tento víkend.
Otmar Szafnauer, vedoucí týmu
Dnes odpoledne jsme ukázali svou sílu, proto se ohledně zisku bodů v zítřejším závodě cítím optimistický. Na rozdíl od pátku jsme udělali podstatný krok kupředu a oba piloti se ve všech případech na trati pohybovali v první desítce. Lance nebyl spokojen se svým kolem v Q3, ale osmé místo na startu mu umožňuje zaútočit na soupeře před ním. Sergiovo čtvrté místo představuje jeho nejlepší umístění na Monze a dává mu zítra velké šance bojovat o stupně vítězů.
Red BullMax Verstappen, 5. místoPo celý závodní víkend se trápíme. Vyzkoušel jsem snad všechny typy nastavení zadního křídla a tak dále, ale čas byl nakonec vždycky prakticky stejný. Je jasné, že při nastavení na nízkou úroveň přítlaku stále ještě nejsme dostatečně konkurenceschopní. Ideální není vyvážení ani grip. Můžeme říct, že prostě nemáme výkon, ale to nás neomlouvá.
Alex Albon, 9. místoJe to obtížný víkend. Z týmového hlediska nemůžeme být moc spokojeni. Celou dobu se hledáme. Osobně jsem ale spokojenější. Ve voze je to fajn, přiblížili jsem se Maxovi, což beru jako pozitivum a motivaci do další práce.
Alpha TauriPierre Gasly, 10. místo
Jsem rád, že jsem se znovu dostal do Q3. Třetí dopolední trénink byl dost záludný, museli jsme pro kvalifikaci ještě dohledat nějakou rychlost. V Q1 i Q2 jsme vypadali celkem slibně, což naznačuje i mé šesté místo. První výjezd na nových pneumatikách v Q3 ale nebyl dobrý, hodně jsem bojoval s přetáčivostí a auto bylo pořád ve skluzu. Druhá jízda už byla lepší a na ojetých pneumatikách jsem se cítil dobře, ale ne dost na to, abych se dostal před někoho na nových gumách. Je z toho jen desáté místo, ale jsem blízko ostatním a myslím, že náš silný balíček je zárukou dobrého závodu.
Daniil Kvjat, 11. místo
Kvalifikace byla o slipstreamu, buď jste ho využili nebo ne, a to byl můj případ. Měl jsem trochu smůlu s Kevinem, když přede mnou vylétl, trochu mě to rozhodilo a ztratil jsem přítlak. Ale jedenácté místo mi dává dobrou šanci bojovat o body, to tady chceme dokázat. Spousta věcí nám tu nahrává.
Claudio Balestri, hlavní inženýr
Po velmi dobrém pátku jsme se dnes v třetím tréninku zaměřili hlavně na přípravu kvalifikace, protože na Monze je obzvlášť důležitá. Využili jsme jen dvě sady pneumatik a předvedli velmi slušnou rychlost, i když jsme nakonec skončili jen na dvanáctém resp. třináctém místě.
Cílem pro kvalifikaci bylo dostat oba vozy do Q3. Na Monze je nesmírně důležité chytit dobrý slipstream - zkoušeli jsme ho využít tím nejlepším možným způsobem. Nakonec to je jen desáté a jedenácté místo, což je škoda, protože věříme, že jsme na této trati měli dobrou rychlost pro umístění obou vozů v první desítce. Teď už nás čeká příprava na závod, optimalizace strategie, abychom získali další body.
FerrariCharles Leclerc, 13. místoČekali jsme to. Spa a Monza jsou pro nás dvě nejhorší tratě. Není to dobrý pocit, když pocitově zajedete dobré kolo a jste třináctí, ale tak to prostě bohužel je. Doufejme, že od příštího závodu to bude lepší. Teď je to tak, že zkoušíme na autě nějaké věci. Snad se díky tomu posuneme dopředu.
Sebastian Vettel, 17. místoJsme zklamaní. Výkonnost je prostě špatná. V Q1 se nemělo cenu začít předjíždět. To vám způsobí akorát problémy. Všichni to měli zvládnout.
HaasKevin Magnussen, 15. místo
Udělal jsem chybu a vyletěl - jel jsem na limitu. Věděl jsem, že když zajedu perfektní kolo, mohl bych porazit Räikkönena, tak jsem to prostě zkusil. Jen se to nepovedlo. Jsme nakonec patnáctí, mohli jsme být o místo lepší, takže jsme toho tolik neztratili. Nakonec je dobré se dostat do Q2. Moje umístění je jedním z nejlepších kvalifikačních výsledků v této sezóně, takže ho beru. Doufám, že zítra v závodě něco dokážu, ale na druhou stranu vím o našich možnostech. Pokusím se udělat něco, abych vystoupil ze stínu - k tomu si držím palce.
Romain Grosjean, 16. místo
Jsem rozčarovaný z toho, jak mezi posledním tréninkem a kvalifikací změnilo chování vozu v zadní části. Měl jsem reálně na Q2, ale bohužel ne s takovým autem. Je škoda, že jsem vypadl. Jak říkám, jsem rozladěn, protože jsem byl přesvědčen, že do Q2 postoupím, místo toho končím v Q1. Závod jako obvykle bude jiný příběh. Uvidíme, jak to půjde, doufám, že zadní odpružení bude v pořádku a dokážeme tyto partie patřičně doladit - mělo by to pomoci.
Günther Steiner, šéf týmu
V tuto chvíli je pro nás posun do Q2 dobrý - máme z toho radost. Ale celkově výkon stále není na úrovni, kde bychom ho chtěli mít, ale aspoň jdeme správným směrem. Oba piloti odvedli dobrou práci, dostat se z Q1 bylo hodně těsné. Takže máme 15.a 16. místo na startu. Kevin se v Q2 pokusil o nemožné, což by znamenalo získat pár dalších míst. Nepodařilo se, ale udělal správnou věc a snažil se ze všech sil - mohl dokonce ještě poskočit na 14. místo. Doufejme, že zítra zachytíme tempo ostatních vozů, zajedeme dobrý závod a pokusíme se užít si práce, kterou děláme.
Alfa RomeoKimi Räikkönen, 14. místo
Z výsledku mám radost, i když mám dojem, že bych mohl být i o místo lepší. V mé první jízdě Q1 bylo auto dobře vyvážené, ale při druhém výjezdu na nových pneumatikách bylo lehce nedotáčivé. V každém případě výsledek bereme a budeme bojovat: doufejme, že to bude o něco lehčí, když začínáme poměrně vpředu. Věděl jsem, že v Q1 bude panovat chaos a bude důležité být ve správnou chvíli na správném místě: rozhodně se to tu nestalo poprvé ani naposled. Spíš mi to připadalo jako start do závodu než kvalifikace, ale tak to chodí. Bude zajímavé, co lze od zítřka očekávat, včera jsme se trochu trápili na dlouhých rovinkách, ale auto se posunulo o krok kupředu, proto doufám, že zítra budeme rychlejší. Uděláme pro to maximum, uvidíme, kde nakonec dojedeme.
Antonio Giovinazzi, 18. místo
Náročná kvalifikace a neuspokojivý výsledek. Věděl jsem, že to tak dopadne, protože slipstream může vše zásadně pozměnit. Snažil jsem se ze všech sil, ale nestačilo to. Pro druhý výjezd musíte mít auto dokonale pohromadě, ale dostal jsem se do provozu na konci Q1 a nemohl tak jet naplno. Není to dobré ale teď už se soustředím na to, co je třeba před zítřkem změnit. Startovat zezadu není nikdy jednoduché, ale musíme něco zkusit. Ráno jsme udělali pár změn, aby auto mělo dostatečný výkon a doufám, že nám to zítra v závodě pomůže.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Předpověď chaotické Q1 se potvrdila, takže nakonec byly rozhodující časy dosažené na začátku. Kimi zajel velmi dobré kolo při druhém pokusu a dostal se do Q2, ale tam už mu auto nesedělo. Kvalifikovat se na čtrnáctém místě je pořád dobrý výsledek. Realisticky je to víc, než jsme mohli doufat. Antonio byl bohužel lapen silným provozem a na žádné další zlepšení už neměl čas. Doufáme, že se mu povede dobrý start a posune se o několik míst, abychom s oběma vozy mohli bojovat o místo v první desítce.
WilliamsGeorge Russell, 19. místo
Pro všechny to byla smutná záležitost. Když se na kvalifikaci podívám s odstupem, nebylo prakticky nic, co by šlo udělat jinak nebo lépe, ani kdyby mě poslali na trať dřív nebo později. Stále by to byla stejná loď. Je to bohužel věc právě specifická pro Monzu. Teď už se naše zraky upírají k zítřku.
Nicholas Latifi, 20. místo
Bylo to hodně složité. Věděli jsme, že na téhle trati nás nečeká nic lehkého, což se plně potvrdilo. Maximální rychlosti jsou hodně vysoké, ať už někdo jede na limitu nebo ne, každý chce využít větrného stínu, proto takové rozdíly. Moje první kolo nebylo dobré, druhé už se povedlo lépe, ale pořád nebylo z mé strany perfektní, takže jsem ztratil dost času. Jestli byla Q2 reálná je těžko říci, ale mohli jsme být o něco rychlejší. Teď se plně soustředíme na zítřek a uvidíme, co se dá dělat.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Jako vždy je Monza pro toho, kdo nemá dostatečně rychlé auto, hrou na kočku a myš - a výzvu v podobě správné přípravy pneumatik a získání slipstreamu díky vozům před vámi. Věděli jsme, že potřebujeme podobnou věc, abychom si trochu pomohli. Když naše vozy vyrazily z boxového stání, byly v dobré pozici, aby mohly na situaci vydělat. Nicholas vyrazil do svého kola za Mercedesy a zvládl to čistě, ale George měl problém a zapletl se do bitvy několika dalších vozů v Parabolice a ocitl se hodně blízko Alfě Romeo, což ohrozilo jeho postavení a k velké lítosti musel svůj pokus přerušit.
Přestože jsme přes noc pracovali na zlepšení vozu a plně využili čas ve třetím tréninku, na okruhu jsme prostě nebyli dost rychlí, proto jsme se snažili dostat na samotnou hranici limitů ve snaze získat nějakou pozici. Přes veškerou snahu se to nepovedlo, byl to hodně namáhavý a frustrující den. Zítra to bude těžké, ale k první zatáčce je to daleko a tam by se nějaká šance mohla objevit. Ještě se večer zaměříme na náš výkon a zkusíme ho trochu posunout. Dnes jsme se poučili a získali zkušenosti, tak náročná záležitost nás v budoucnu posune na lepší pozici, zvláště když budeme nadále pracovat na našem pokroku ve stejné pospolitosti.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.