Daniel Ricciardo po Velké ceně Belgie prozradil, že jeho Renaultu učinil významný objev v nastavování vozu RS20, což se projevilo výrazně lepší výkonností v závodech.
Francouzský tým míří tento víkend do Monzy velmi dobře naladěn. Není divu, vždyť po bodovém půstu ve Španělsku z Belgie odváží stejně bodů jako Red Bull, vůbec nejvíce ve své historii, a na páté Ferrari v šampionátu konstruktérů mu nyní schází už jen 2 body.
Ve Spa dojel Ricciardo čtvrtý a Esteban Ocon pátý, což představuje nejlepší výsledek Renaultu v této sezóně. Není divu, že před Velkou cenou Itálie oba pomýšlejí na pódium. Co jim pomohlo k vzestupu výkonnosti po vlažném vstupu do letošního ročníku?
"Rozhodně existuje něco, na co jsme přišli v Silverstone - něco jako ideální nastavení. Při pocitech z vozu jsem cítil: 'Správně, takhle musíme naše auto provozovat.' Trochu jsme si s tím pohráli také tento víkend tady," odpovídá Ricciardo.
A cracking drive from @danielricciardo gave him a P4 finish on Sunday 👌And it all started with an early duel with his old buddy @Max33Verstappen 🚦#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/6AAL0smsXs
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020"A opět byla jedna část - myslím, že šlo o 2. trénink - kde jsem si říkal: 'OK, našli jsme ideální nastavení.' Je tam tedy něco zásadního, co jsme měli dobře přiškrcené," pokračuje australský pilot, jenž se mezi jezdci posunul na 8. příčku.
Renault je efektivnější v konfiguraci pro nižší přítlak, proto ten optimismus před Monzou, Ricciardo ale věří, že se s posledním objevem vůz RS20 zlepší i na tratích, které vyžadují vysoký přítlak.
"Myslím, že to můžeme rozchodit i na okruzích s vysokým přítlakem. Není to typické jen pro ty s nízkým přítlakem. Můžeme s tím jezdit při všech úrovních, podle mě to chce jen přijít na to, co bude s vysokým přítlakem fungovat nejlépe," pokračuje 31letý pilot.
Two old friends going at it on Lap 1 at Spa ⚔️Join @danielricciardo as he goes wheel-to-wheel with @Max33Verstappen 🍿#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/gTUEOelT4D
— Formula 1 (@F1) September 1, 2020"Rozhodně s tím auto ožívá. Jo, jde o něco, čemu hodně věřím, co má RS20 rádo. Nejsem si jistý tím, že bychom se loni s něčím takovým setkali. Minulý rok jsme žádný skutečný objev neučinili, takže to je povzbuzující," usmívá se Ricciardo.
Renault by podle něj nyní mohl vyzkoušet některé radikální nápady, pokud jde o volbu velikosti křídel v nadcházejících podnicích. "Musíme to vyhodnotit, protože často jedete na okruh s vysokým přítlakem a ani na to nepomyslíte."
"Nasadíte velké křídlo, protože to bude nejrychlejší. Ale nevím. Zajímalo by nasazení nižšího přítlaku na okruzích s vyšším přítlakem - nyní je to bráno jako slabina, možná bychom ale zjistili, že nám něco funguje s menším křídlem," uvažuje pilot, jenž ve Spa předvedl nejrychlejší kolo závodu (poprvé od podobného úspěchu Roberta Kubici s Renaultem v Kanadě 2010) a podruhé v posledních 4 závodech skončil čtvrtý.
Podaří se francouzskému týmu o víkendu dosáhnout na své první pódium od Malajsie 2011?
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.