Daniel Ricciardo po Velké ceně Belgie prozradil, že jeho Renaultu učinil významný objev v nastavování vozu RS20, což se projevilo výrazně lepší výkonností v závodech.
Francouzský tým míří tento víkend do Monzy velmi dobře naladěn. Není divu, vždyť po bodovém půstu ve Španělsku z Belgie odváží stejně bodů jako Red Bull, vůbec nejvíce ve své historii, a na páté Ferrari v šampionátu konstruktérů mu nyní schází už jen 2 body.
Ve Spa dojel Ricciardo čtvrtý a Esteban Ocon pátý, což představuje nejlepší výsledek Renaultu v této sezóně. Není divu, že před Velkou cenou Itálie oba pomýšlejí na pódium. Co jim pomohlo k vzestupu výkonnosti po vlažném vstupu do letošního ročníku?
"Rozhodně existuje něco, na co jsme přišli v Silverstone - něco jako ideální nastavení. Při pocitech z vozu jsem cítil: 'Správně, takhle musíme naše auto provozovat.' Trochu jsme si s tím pohráli také tento víkend tady," odpovídá Ricciardo.
A cracking drive from @danielricciardo gave him a P4 finish on Sunday 👌And it all started with an early duel with his old buddy @Max33Verstappen 🚦#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/6AAL0smsXs
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020"A opět byla jedna část - myslím, že šlo o 2. trénink - kde jsem si říkal: 'OK, našli jsme ideální nastavení.' Je tam tedy něco zásadního, co jsme měli dobře přiškrcené," pokračuje australský pilot, jenž se mezi jezdci posunul na 8. příčku.
Renault je efektivnější v konfiguraci pro nižší přítlak, proto ten optimismus před Monzou, Ricciardo ale věří, že se s posledním objevem vůz RS20 zlepší i na tratích, které vyžadují vysoký přítlak.
"Myslím, že to můžeme rozchodit i na okruzích s vysokým přítlakem. Není to typické jen pro ty s nízkým přítlakem. Můžeme s tím jezdit při všech úrovních, podle mě to chce jen přijít na to, co bude s vysokým přítlakem fungovat nejlépe," pokračuje 31letý pilot.
Two old friends going at it on Lap 1 at Spa ⚔️Join @danielricciardo as he goes wheel-to-wheel with @Max33Verstappen 🍿#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/gTUEOelT4D
— Formula 1 (@F1) September 1, 2020"Rozhodně s tím auto ožívá. Jo, jde o něco, čemu hodně věřím, co má RS20 rádo. Nejsem si jistý tím, že bychom se loni s něčím takovým setkali. Minulý rok jsme žádný skutečný objev neučinili, takže to je povzbuzující," usmívá se Ricciardo.
Renault by podle něj nyní mohl vyzkoušet některé radikální nápady, pokud jde o volbu velikosti křídel v nadcházejících podnicích. "Musíme to vyhodnotit, protože často jedete na okruh s vysokým přítlakem a ani na to nepomyslíte."
"Nasadíte velké křídlo, protože to bude nejrychlejší. Ale nevím. Zajímalo by nasazení nižšího přítlaku na okruzích s vyšším přítlakem - nyní je to bráno jako slabina, možná bychom ale zjistili, že nám něco funguje s menším křídlem," uvažuje pilot, jenž ve Spa předvedl nejrychlejší kolo závodu (poprvé od podobného úspěchu Roberta Kubici s Renaultem v Kanadě 2010) a podruhé v posledních 4 závodech skončil čtvrtý.
Podaří se francouzskému týmu o víkendu dosáhnout na své první pódium od Malajsie 2011?
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.