Daniel Ricciardo po Velké ceně Belgie prozradil, že jeho Renaultu učinil významný objev v nastavování vozu RS20, což se projevilo výrazně lepší výkonností v závodech.
Francouzský tým míří tento víkend do Monzy velmi dobře naladěn. Není divu, vždyť po bodovém půstu ve Španělsku z Belgie odváží stejně bodů jako Red Bull, vůbec nejvíce ve své historii, a na páté Ferrari v šampionátu konstruktérů mu nyní schází už jen 2 body.
Ve Spa dojel Ricciardo čtvrtý a Esteban Ocon pátý, což představuje nejlepší výsledek Renaultu v této sezóně. Není divu, že před Velkou cenou Itálie oba pomýšlejí na pódium. Co jim pomohlo k vzestupu výkonnosti po vlažném vstupu do letošního ročníku?
"Rozhodně existuje něco, na co jsme přišli v Silverstone - něco jako ideální nastavení. Při pocitech z vozu jsem cítil: 'Správně, takhle musíme naše auto provozovat.' Trochu jsme si s tím pohráli také tento víkend tady," odpovídá Ricciardo.
A cracking drive from @danielricciardo gave him a P4 finish on Sunday 👌And it all started with an early duel with his old buddy @Max33Verstappen 🚦#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/6AAL0smsXs
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020"A opět byla jedna část - myslím, že šlo o 2. trénink - kde jsem si říkal: 'OK, našli jsme ideální nastavení.' Je tam tedy něco zásadního, co jsme měli dobře přiškrcené," pokračuje australský pilot, jenž se mezi jezdci posunul na 8. příčku.
Renault je efektivnější v konfiguraci pro nižší přítlak, proto ten optimismus před Monzou, Ricciardo ale věří, že se s posledním objevem vůz RS20 zlepší i na tratích, které vyžadují vysoký přítlak.
"Myslím, že to můžeme rozchodit i na okruzích s vysokým přítlakem. Není to typické jen pro ty s nízkým přítlakem. Můžeme s tím jezdit při všech úrovních, podle mě to chce jen přijít na to, co bude s vysokým přítlakem fungovat nejlépe," pokračuje 31letý pilot.
Two old friends going at it on Lap 1 at Spa ⚔️Join @danielricciardo as he goes wheel-to-wheel with @Max33Verstappen 🍿#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/gTUEOelT4D
— Formula 1 (@F1) September 1, 2020"Rozhodně s tím auto ožívá. Jo, jde o něco, čemu hodně věřím, co má RS20 rádo. Nejsem si jistý tím, že bychom se loni s něčím takovým setkali. Minulý rok jsme žádný skutečný objev neučinili, takže to je povzbuzující," usmívá se Ricciardo.
Renault by podle něj nyní mohl vyzkoušet některé radikální nápady, pokud jde o volbu velikosti křídel v nadcházejících podnicích. "Musíme to vyhodnotit, protože často jedete na okruh s vysokým přítlakem a ani na to nepomyslíte."
"Nasadíte velké křídlo, protože to bude nejrychlejší. Ale nevím. Zajímalo by nasazení nižšího přítlaku na okruzích s vyšším přítlakem - nyní je to bráno jako slabina, možná bychom ale zjistili, že nám něco funguje s menším křídlem," uvažuje pilot, jenž ve Spa předvedl nejrychlejší kolo závodu (poprvé od podobného úspěchu Roberta Kubici s Renaultem v Kanadě 2010) a podruhé v posledních 4 závodech skončil čtvrtý.
Podaří se francouzskému týmu o víkendu dosáhnout na své první pódium od Malajsie 2011?
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.