PROHLÁŠENÍ, závod - Silverstone ; Red Bull si dojel pro první letošní vítězství následován Mercedesy. Jak hodnotí dnešní výroční velkou cenu jednotliví piloti a představitelé týmů?
Max Verstappen, 1. místoNečekal jsem to, ale po první stintu to vypadalo, že jsme k pneumatikám opravdu šetrní. Samozřejmě byla otázka, jak to pojede Mercedesu, až přejde na tvrdou směs. Auto mělo spoustu rychlosti a já jsem s pneumatikami fakt neměl žádné potíže.
Jen jsem na to tlačil. Jde samozřejmě o neuvěřitelný výsledek, vyhrát tady. Všechno dobře vyšlo. Mám neuvěřitelnou radost. V žádném závodě jsme zatím neměli skutečnou příležitost na ně přitlačit a dnes jsem viděl, jak na ně tlačíme. Zkusil jsem vyvinout tlak, oni museli do boxů a já si jel svou vlastní rychlostí.
VERSTAPPEN: “We had a lot of pace in the car. We kept pushing. We had a great day… we had the right strategy. I tried to put the pressure on [Mercedes] and they had to pit"#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/WPAcsSMUnc
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020Alexander Albon, 5. místoByl jsem spokojen a auto bylo neuvěřitelné. Na začátku se těžko předjíždělo v tom vláčku s používáním DRS, ale jakmile jsem se dostal na čistý vzduch, měl jsem dobrou šanci probojovat se polem. Byl jsem trošku překvapen vyvážením i rychlostí, bylo to tak dobré, takže musíme pochopit, proč. Ukazuje to, že máme potenciál. Jen se občas těžko využívá naplno, ale v těchto podmínkách se nám daří, takže musíme zjistit, proč. Je skvělé dojet pátý a snad výkon ještě zlepšíme v dalším závodě.
Christian Horner, šéf týmuByl to dnes úžasný výkon a rychlost byla vysoko nad očekáváními. Začali jsme s obrácenou strategií a Max na to prostě šlápl. Měl rychlost a auto tak pěkně poslouchalo. A i po zastávce Mercedesů, když přezuli na tvrdé, jsme jim byli schopni ujíždět. A tak jsme to nakonec vyhráli. Auto bylo prostě fantastické, a dokázali jsme něco vymyslet se strategií. Cokoliv Mercedes vytáhl, Max to dokázal ubránit. To bylo skvělé. Změnili se tu oproti minulému týdnu pneumatiky a ta správná tedy dnes byla tvrdá. My si mysleli, že tím budeme trpět. Proto jsme zvolili kvalifikaci tak, abychom ušetřili pneumatiky. A byli jsme překvapeni, že nikdo nešel stejnou strategií a cestou jako my. Nicméně dnes jsme je porazili jasně a čistě, díky strategii a rychlosti.
MERCEDESLewis Hamilton, 2. místoByla to obrovská výzva. Nejprve gratuluji Red Bullu a Maxovi. Rozhodně dnes neměli takové obavy jako my. Rozhodně jsme nečekali, že budeme mít takové puchýře, jaké jsme zažili. Jsme nicméně vděčný za pokrok, a nakonec jsem dokázal přijít na svůj způsob. Jsem si jistý tím, že tým bude pracovat co nejtvrději, protože jsme předtím takové potíže s pneumatikami neměli. Nevím, jestli se ještě někdo trápil s puchýři tak, jako my.
HAMILTON: "Congratulations to Red Bull and to Max. They didn't have the blistering problems on the tyres that we had today. It's unexpected but I'm sure the team will work out what the issues have been. At the end I was driving with half a tyre"#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/wFeHbanIpb
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020Valtteri Bottas, 3. místoJe to hrozně frustrující. Když startujete jako první a skončíte třetí, tak to samozřejmě není ideální. Jako tým jsme v určitou chvíli zaspali, když se před nás dostal Max, a má strategie byla daleko od té ideální. Myslím, že z dneška se máme hodně co naučit!
BOTTAS: “Very frustrating starting from pole and finishing third. My strategy was far, far from ideal. ⁰I was trying but as soon as I started to push at the end the tyres fell apart” #F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/Mm5HYLuLx4
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020
Toto Wolff, šéf týmuGratuluji Maxovi a Red Bullu k jejich první letošní výhře. Pro nás to byl náročný den. Věděli jsme, že nám určité podmínky nesedí a nachytali nás. Kombinace horka a vysokého přítlaku, měkčích pneumatik a většího tlaku znamenalo, že jsme dnes neměli nejrychlejší auto a trápili jsme se s pneumatikami a opotřebením více než ostatní. Máme pár dní na to zjistit, co se stalo a najít řešení. Bude to výzva, ale už jsme takové dny zažili a posilní vás to, těším se do Barcelony. Dny, kdy prohrajete jsou ty, kdy se nejvíc naučíte.
FERRARICharles Leclerc, 4. místoČtvrté místo je pro mě jako vítězství. Vím, že to není jako bojovat o první příčku, ale za současné situace je to takové, jaké to s naší konkurenceschopností je. S pokrokem jsem spokojený. Nevím, kde se dnes ta rychlost vzala.
Musíme se dobře podívat na data, včera to byl těžký den, dnes dobrý. Hodně jsem tlačil na tým s jednozastávkovou strategií, všichni ale byli opatrní po tom, co se stalo minulý týden. Dnes ráno jsem opravdu tlačil na to, abychom zůstali u plánu C, tj. jednozastávkové strategie, byl jsem si opravdu jistý, že by to mohlo vyjít. Management pneumatik byl mou slabinou, ale mám radost, že jsem se v něm hodně zlepšil.
Another really gutsy performance from @Charles_Leclerc 👊And he was buzzing with delight after finishing P4 at Silverstone! #F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/riKPzkopYW
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020Sebastian Vettel, 12. místoRáno jsme hovořili o tom, že nemá smysl zajíždět do boxů, když bychom vjeli do provozu a to je přesně, co jsme nakonec udělali. Přezuli jsme na tvrdou sadu, o které jsme věděli, že vydrží tak deset kol, možná méně. Takže to nedávalo žádný smysl. Myslím tím, proč byste obouval tvrdou na deset kol a potom střední na dvacet? Ke konci mi odcházely pneumatiky. A o tom jsme ráno přesně mluvili. Hádám, že to nebyla ta nejlepší práce, kterou jsme mohli odvést. Abych pravdu řekl, myslím, že oba závody na Silverstone jsem měl podobnou rychlost, nemyslím, že jsme něco zlepšili. Pocitově to bylo o něco lepší než minulý týden, ale výkon byl ten samý. Rychlost byla stejná. A to je otazník, ale moc s tím nenadělám. Musím se pokusit ze sebe dostat maximum a být v klidu co nejvíc to půjde, když se zaměřím na následující víkend. Tyto dva víkendy pro nás byly špatné, nevím, co se stalo co se rychlosti týče. Je to divné, není to pro mě nejlepší den, trošku frustrující. O něco jsem se pokusil, ale ty hodiny po startu moc nepomohly. Nevím, co se stalo, protože jsem se snažil vyhnout problémům, ale cítil jsem náraz. Musel to být obrubník, tak jsem ztratil přilnavost a roztočil se. Překvapilo mě to.
Mattia Binotto, šéf týmuBylo to rozhodně lepší než včera. Na tvrdé sadě jsme měli rychlost, která nám alespoň umožnila zůstat před našimi současnými soupeři. Když se podíváme na pozici našich jezdců po prvním kole, Charles byl desátý a Sebastian poslední, zkusili jsme zvolit tu nejlepší strategii a získat co nejvíce bodů. Charles se posunul o šest a Sebastian o osm míst, takže nemyslím, že jsme mohli udělat něco lépe, když téměř nikdo neodstoupil a nevyjel ani safety car. Charles dojel na stejné výborné pozici jako minulý týden, Sebastianova byla důsledkem incidentu z prvního kola. Musíme udělat maximum, abychom se ujistili, že i on naplno využije svého talentu a plný potenciál vozu. Nyní nás čeká další test na okruhu Montmelo, kde jsme se v zimě trápili. Cílem je to samé - zlepšit výkon v kvalifikaci i závodě a dojet s co největším počtem bodů s oběma piloty.
RACING POINTLance Stroll, 6. místoBudeme se muset znovu podívat na závod a některé věci, které jsme mohli udělat jinak. S naší strategií to bylo v podstatě vše, co jsme z něj mohli dostat.
Nico Hülkenberg, 7. místoMuseli jsme znovu do boxů, myslím, že jsme měli pneumatiky na obou zadních kolech ve velmi špatném stavu. Začaly mě velmi trápit vibrace a během dvou nebo tří kol to bylo opravdu hodně zlé. Nemyslím, že bychom jinak vydrželi až do cíle. Musel jsem do boxů, což je smůla. První polovina závodu šla dobře, měli jsme to pod kontrolou a hlídali si to.
"We were forced to pit off the prime set. I got a couple of nice big blisters on both rear tyres and the vibration just got so quickly out of hand that within 2 or 3 laps it just skyrocketed. I don't think the tyre would have survived to the end."🗣️ @HulkHulkenberg #F170 #F1 pic.twitter.com/DU4CUklEIy
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) August 9, 2020Druhá část byla jako bych byl na jiné sadě pneumatik a nakonec to vůbec nevyšlo. Naštěstí mají tato auta opěru hlavy celkem nízko, takže jsem hlavně mohl i ulevit. Ale zítra mě bude rozhodně pěkně bolet celé tělo, záda, svaly a tak. Byl to celkem klidný závod, bez větších soubojů, safety carů, ale jsem za to vlastně rád. Jsem spokojen, že to nebylo naplněné akcí od startu do cíle, protože to bylo i tak dost. Nevím, jak to bude dál, uvidíme během následujících dní a situace se bude vyvíjet, asi budu ve střehu a na místě jen tak pro jistotu pro případ, že by Sergio ještě nemohl závodit. Hádám, že tam budu také. Uvidíme, asi to bude zase rozhodnutí na poslední chvíli.
Otmar Szafnauer, šéf týmuVzhledem ke startovním pozicím jsme dnes čekali víc, ale jak se vyvíjela strategie, myslím, že musíme být spokojeni. Lance a Nico jeli pěkný závod a měli dobrou rychlost. Bylo důležité získat pár dobrých výsledků a to se nám podařilo. Odjízdíme se čtrnácti body. Zvolili jsme jistotu a zajeli s Nicem ke třetí zastávce, protože ho trápily vibrace. Myslím, že to bylo rozumné rozhodnutí a jsem rád, že i tak získal body poté, co do auta sedl až minulý týden.
RENAULTEsteban Ocon, 8. místoUrčitě to pro nás byla dobrá neděle. Solidně jsem odstartoval, dobře jsem nakládal s pneumatikami, komunikace s týmem byla dobrá a zastávka u mechaniků byla skvělá. Z hlediska pneumatik to vypadalo na velmi tvrdý závod, zejména pokud jde o agresivní strategii, ale podařilo se nám ji zvládnout a nakonec jsme byli dost rychlí. Jen jsem udržoval pneumatiky při životě, jak jsem nejlépe dokázal, dařilo se nám držet auta za sebou, takže s výsledkem jsem spokojen. Nemyslím si, že ze čtrnáctého místa na roštu šlo udělat víc. Naším cílem je se lépe kvalifikovat - tempo na to máme - a pak můžeme bojovat i o víc bodů.
Daniel Ricciardo, 14. místoDnešek byl jeden z těch dnů, kdy se všechno postupně jenom zhoršuje. Na začátku to ještě bylo v pořádku, držel jsem šesté místo a stačil vozům před sebou. Přezul jsem na další sadu středně tvrdých gum a pokoušel neztratit soupeře z dohledu. Na tvrdých pneumatikách mi v zatáčce 3 ustřelila v souboji se Sainzem záď a následovaly hodiny. Tím pro mě závod skončil. Musím si nasypat popel na hlavu a vyrazit do Barcelony. Dnes to je zklamání, ale ze Silverstone si odvážím spoustu pozitiv.
Cyril Abiteboul, ředitel týmuMám smíšené pocity - jedno auto v první desítce, druhé mimo body. Vzhledem k výchozímu postavení Estebana je nutné jeho závod ocenit. Získat šest míst v závodě s ohledem na silně vyrovnané pole něco znamená. Skvěle pracoval s týmem, bojoval, spolupracoval s mechaniky. Jeho závod rozhodně kontrastuje s Danielem a jeho pátou pozicí na startu. Plánovali jsme pro něj dvě zastávky. Jeho první stint byl výborný, zastavili jsme ho ve správný čas, aby se po výjezdu vyhnul provozu. Jeho druhý stint se vůbec nepovedl, proto jsme ho museli povolat předčasně do boxů, což ovlivnilo zbytek závodu. Jeho výkon v sobotu byl famózní a také minulý týden odjel skvělý závod. To byla výchozí pozice, z níž jsme vycházeli a usilovali o lepší výsledek. Musíme probrat onen druhý stint a poučit se z něj pro další závody. Barcelona bude další Grand Prix v horkém podnebí s vysokými teplotami v pneumatikách v rychlých zatáčkách. Udělali jsme pozitivní krok v kvalifikační konkurenceschopnosti, teď to musíme příští víkend potvrdit a odpovídajícím způsobem naložit se středně tvrdou směsí. Musíme být schopni lépe pracovat i při složitém výběru pneumatik.
ALPHATAURIDaniil Kvjat, 10. místoS dneškem jsem velmi spokojen, cítím, že to byl mega závod. Jako tým jsme odvedli velkou práci, byli jsme schopní dostat z auta maximum a myslím, že takový je i dnešní výsledek. Využili jsme všech příležitostí, které se nám naskytly, na rozdíl od minulého týdne jsme z nich participovali. Obecně se v neděli cítím silný, je třeba ještě zapracovat na sobotě, protože start do závodu z lepší pozice by nám usnadnil pravidelný boj o body. Ale začínat ze šestnáctého místa a vyjet si bod, to je pro nás štěstí.
Pierre Gasly, 11. místoDobře jsem odstartoval a cítil se v prvním stintu komfortně s pneumatikami, takže měl trochu překvapilo, že mě do boxů zavolali tak brzy. Myslím, že záměrem bylo pokrýt Albona, ale ve skutečnosti to nebyl náš soupeř. Jakmile jsem se vrátil na trať, dostal jsem se do silného provozu a musel nakládat jinak s pneumatikami, než jsem chtěl. Tím pádem jsem na nich měl po několika kolech masivní puchýře, takže od té chvíle byl pro mě závod noční můrou. Jsem docela zklamaný, protože si myslím, že jsme mohli dokázat víc. Je třeba přehodnotit, co po strategické stránce šlo udělat lépe a v Barceloně se vrátit na bodované příčky.
Franz Tost, ředitel týmuPředevším gratuluji Aston Martin Red Bull Racing týmu k Maxovu prvnímu vítězství v sezóně. Jel neuvěřitelný závod. Pokud jde o nás, Pierre měl dobrý start a v prvních kolech dobře bránil svou pozici a vykazoval dobré tempo. Jasně, chybovali jsme ve strategii, protože jsme ho příliš brzy povolali k první zastávce v boxech. U druhé sady pneumatik brzy naskákaly vzadu puchýře, takže bylo pro něj těžké držet krok a musel být stažen opět do boxů. Jeho poslední stint byl celkem dlouhý a dělal, co mohl, ale k bodům to měl dost daleko. Daniil odstartoval ze 16. místa a hned na úvod získal dvě pozice. Jel hodně vyrovnaný závod s dobrými časy na kolo a zároveň šetřil pneumatiky. Po výměně byl dost rychlý a vybojoval několik pozic. Druhá výměna v 33. kole ho udržela po velmi dobrém závodě na bodované příčce.
Jody Eddington, technický ředitelDnes jsme měli jak auta, tak piloty způsobilé získat body, a přestože se nám to u Danyho podařilo, pro Pierra jsme nevytvořili podmínky pro dobrý závod. Špatným rozhodnutím jsme ho připravili o body, což je zklamání jak pro tým, tak pro Pierra. V posledních dvou závodech prokázal dobré a vyrovnané výkony, ale prostě od nás nedostal tu nejlepší strategii, aby tu zajel odpovídajícím způsobem.
MCLARENLando Norris, 9. místoNáročný závod. Posunul jsem se o jednu pozici dopředu, což je myslím hlavní věc, ale bylo to těžké. Trápili jsme se s pneumatikami, o kterých jsme věděli, že tu budou problém. Ale bylo to horší, než jsme očekávali, nebo já očekával, a bylo to těžké. Všichni přede mnou, jak jste mohli vidět z kvalifikace, byli rychlejší. Myslím, že bylo více lidí na stejné lodi jako my, prostě to bylo náročné kontrolovat.
Carlos Sainz, 13. místoDalší frustrující den. Po dlouhém prvním stintu to vypadalo, že jdeme dobře, ale kvůli dalšímu problému v boxech při zastávce jsme promeškali příležitost. Je to smůla, ale se třináctým místem nemůžete být spokojeni. Pokusíme to napravit v příštím závodě doma (Španělsko).
Andreas Seidl, šéf týmuTo byla náročná neděle. Čekali jsme, že to nebude procházka růžovým sadem, protože nám celý víkend chyběla rychlost v těchto teplých podmínkách. Deváté místo je to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Carlos měl smůlu a promeškal příležitost se dostat na body jako jeho týmový kolega, když se pokazilo nářadí při zastávce v boxech. Oba jezdci do toho dali vše a děkuji jim a celému týmu za práci, kterou tu na Silverstone po dva týdny odváděli. Zítra zresetujeme a pokusíme se najít lepší výkon do Barcelony.
ALFA ROMEOKimi Räikkönen, 15. místoNejsem moc spokojen, že jsme nezískali body, to je samozřejmé. I když závodní rychlost nebyla tak špatná. Udělali jsme maximum, ale z dvacátého místa nebylo možné získat víc než patnácté místo. Něco nám chybí, obzvlášť v sobotu, abychom bojovali o první desítku. Mysleli jsme, že bude možné jet jednu zastávku, protože jsme to včera zkoušeli, pneumatiky drželi celkem dobře, měl jsem dost přilnavosti, ale zároveň hodně vibrací a musel jsem zpomalit, abych něco nerozbil. Nakonec odjíždíme s nulou, takže musíme najít lepší výkon, pokud chceme bojovat o body. Antonio Giovinazzi, 17. místoNebyl to jednoduchý den, zkusili jsme maximum, rozdělili jsme strategie, abychom měli větší šanci, ale nakonec to nebylo dost a body nemáme. Naše rychlost byla zase lepší než co jsme ukázali v sobotu, takže musíme doufat, že uděláme pokrok a zlepšíme kvalifikaci. Musíme zůstat pozitivně naladěni a tvrdě pracovat jako tým, abychom se zlepšili. Není moc realistické očekávat změnu během pár dní, ale alespoň je tu brzy další závod na okruhu, který nám snad sedne lépe než Silverstone.
Frédéric Vasseur, šéf týmuStart z chvostu pole vždy znamená, že bychom museli pořádně zamakat, a náš výsledek to odráží. V podobném závodě bez větších dramat je patnácté a sedmnácté místo před našimi hlavními soupeři maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Tým pracoval dobře, byl to čistý závod, ale máme před sebou kus práce, než se dostaneme tam, kde chceme být. Musíme zlepšit kvalifikaci, abychom startovali výš. V neděli to vypadá, že máme dobrou rychlost a dokážeme stíhat ostatní, ale moc toho dělat nemůžeme, když startujeme tak zezadu.
HAASRomain Grosjean, 16. místoZačátek pro mě byl problém - nevím, co jsem udělal špatně, je potřeba to řádně prověřit. Poté jsem cítil, že se rychlost zlepšuje, ale byl jsem mezi ostatními piloty, takže mi vpředu chyběla přilnavost. Když jsem měl možnost DRS, nedokázal jsem ho využít. Požádal jsem o strategii jedné zastávky v boxech, což byl náš plán B, ale nic zvláštního nám nepřinesl. Snažil jsem se vydržet na tvrdých pneumatikách co to šlo, staral jsem se o ně, dělal jsem, co jsem mohl. Čekal jsem velké opotřebení na předních pneumatikách, ale zatím byly více sjeté ty zadní. Myslím, že u ostatních to bylo stejné. Vanul značný vítr, auto bylo kvůli jeho nárazům nekonzistentní - navzdory tomu byly naše časy na kolo dobré. Je potřeba zlepšit ochlazování zadních pneumatik. Ačkoliv na to výsledek nevypadá, měli jsme slušné závodní tempo.
Kevin Magnussen, nedokončilAuto v tomto závodě nejelo tak, jak mohlo. Víme, že může konkurovat, zejména v neděli v závodních podmínkách. Ale k tomu o tomto víkendu nedošlo. Minulou neděli jsem boural a myslím, že některé vyměněné části, například podlaha a podobně - byly starší kusy, takže nemůžu říci, co jiného by to mohlo způsobit. Podle mého názoru je problém v této oblasti, protože auto má na víc, než jsme předvedli. Tento víkend prostě nefungovalo, což je smutné. Měl jsem opět dobrý začátek, což beru jako pozitivum a odtud chci pokračovat. Za normálních okolností je vůz v závodě konkurenceschopnější než v kvalifikaci. Je třeba, abychom zúročili dobré starty a bojovali na lepších pozicích, to je na stále naší úlohou.
Günther Steiner, ředitel týmuNebylo to dobré odpoledne. Zkoušeli jsme znovu a opakovaně různé strategie, ale nevyšlo to. Na konci závodu jsme museli stáhnout Kevina, protože na jeho voze se objevily vibrace a nebyli jsme si jistí, jak moc to ovlivní kondici auta. Romain mohl v určité konzistenci jet na jednu zastávku. Nebyli jsme si jistí, nechtěli jsme riskovat, protože bylo očividně hodně těžké se dostat na body. Proto ztrácelo smysl zkoušet nějaké divočiny. Jsme rádi, že Silverstone opouštíme, bylo tu hezky, počasí a sluneční svit, ale chceme už být v dějišti dalšího závodu.
WILLIAMSGeorge Russell, 18. místoByl to hodně těžký závod. Start byl opravdu špatný a ztratil jsem několik pozic. Těžko to bylo pro každého, ale tak to v podobně záludných závodech bývá. Musíme toho hodně pochopit a zkontrolovat, prostě to nebyl náš den. Na Silverstone jsme zažili dva značně odlišné víkendy. Musíme pochopit, proč a co se mezi nimi natolik změnilo jak nám to pomůže se pohnout vpřed. Přesto to byly dva dobré týdny. Naše kvalifikační tempo je silné, takže je třeba se věnovat nedělnímu závodnímu projevu.
Nicholas Latifi, 19. místoByl to závod, kdy jste se museli přizpůsobit situaci a podle toho určit strategii. Auto jelo skvěle, ještě lépe než minulý víkend, když jsem seděl za volantem, měl jsem k němu absolutní důvěru. Myslím, že výsledek neodpovídá umístění, kde si zasloužíme být, narazili jsme na nějaké problémy s pneumatikami, hlavně s levou zadní, která byla příčinou třetí zastávky. Myslím, že jsme měli smůlu s načasováním a uvízli v provozu. Jsem trochu zklamaný, ale pozitivní je, že jsme rychlí.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozidelByl to těžký den, jemuž po většinu odpoledne dominovalo nakládání s pneumatikami. Puchýře na těch zadních působily spoustu vibrací, obtěžovaly piloty a měly dopad na jejich zrak. Rozhodli jsme se udělat třetí zastávku u obou aut, což bylo značně náročné, zejména kvůli vozům kolem nás. Potřebujeme projít data a zkontrolovat stav pneumatik v každém stintu, abychom zjistili, zda byl třetí pit-stop nutný a jak budeme v budoucnu v podobné situaci jednat. Pokud to lépe pochopíme, lépe využijeme i přirozené závodní tempo auta; to bylo o víkendu rozhodně lepší, i když se to v konečném výsledku nijak neprojevilo. Rozhodně bylo přínosné si na tak úžasném okruhu dvakrát zazávodit a získat zkušenosti s různými kombinacemi pneumatik. Ale bez fanoušků tu chybí pořádná atmosféra, takže se těšíme, až sem přijedeme příští rok před plné tribuny. Za pár dní odlétáme do Španělska, musíme se z dneška poučit a něco přeskupit, abychom lépe využili v Barceloně rychlost našich aut.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.