Šéf motorového oddělení stáje Mercedes končí. Andy Cowell se rozhodl hledat nové životní výzvy. Stříbrné šípy tak přicházejí o jednu ze svých klíčových postav, jeho roli převezme čtveřice současných zaměstanců.
Tak tohle je hodně překvapivá zpráva. Šéf motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell, ve své funkci končí. Oznámily to Stříbrné šípy prostřednictvím tiskové zprávy. Pro mistrovskou stáj je to velká ztráta, neboť právě Cowell byl jedním z hlavních architektů jejich úspěchů.
Stál u zrodu šestiválcové pohonné jednotky, která zejména během let 2014 a 2015 deklasovala konkurenci. A i v momentě, kdy se ostatní výrobci dotáhli, disponoval motor Mercedesu dostatečnou sílou i spolehlivostí.
Dalších pokroků už ale bude muset dosáhnout bez Cowella. Ten svůj úmysl tým opustit dal najevo už na začátku kalendářního roku 2020. Od té doby je na nucené dovolené, přičemž právě teď byl oficiálně oznámen jeho odchod.
Cowellovy úkoly budou rozděleny mezi další inženýry - Hywela Thomasa (generální ředitel), Adama Allsoppa (ředitel pohonného ústrojí), Richarda Stevense (provozní ředitel) a Ronalda Ballhause (finanční a IT ředitel). Nová struktura oddělení vejde v platnost k 1. červenci. Kam povedou další kroky uznávaného odborníka, zatím není jasné.
„Bylo to krásných 16 let práce pro Mercedes. Teď cítím, že nastal čas, abych začal hledat novou inženýrskou výzvu. Děkuji za všechny zážitky a vítězství, které jsme společně prožili, zároveň děkuji celé společnosti za důvěru, kterou mi dala," loučí se Cowell.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce