Šéf motorového oddělení stáje Mercedes končí. Andy Cowell se rozhodl hledat nové životní výzvy. Stříbrné šípy tak přicházejí o jednu ze svých klíčových postav, jeho roli převezme čtveřice současných zaměstanců.
Tak tohle je hodně překvapivá zpráva. Šéf motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell, ve své funkci končí. Oznámily to Stříbrné šípy prostřednictvím tiskové zprávy. Pro mistrovskou stáj je to velká ztráta, neboť právě Cowell byl jedním z hlavních architektů jejich úspěchů.
Stál u zrodu šestiválcové pohonné jednotky, která zejména během let 2014 a 2015 deklasovala konkurenci. A i v momentě, kdy se ostatní výrobci dotáhli, disponoval motor Mercedesu dostatečnou sílou i spolehlivostí.
Dalších pokroků už ale bude muset dosáhnout bez Cowella. Ten svůj úmysl tým opustit dal najevo už na začátku kalendářního roku 2020. Od té doby je na nucené dovolené, přičemž právě teď byl oficiálně oznámen jeho odchod.
Cowellovy úkoly budou rozděleny mezi další inženýry - Hywela Thomasa (generální ředitel), Adama Allsoppa (ředitel pohonného ústrojí), Richarda Stevense (provozní ředitel) a Ronalda Ballhause (finanční a IT ředitel). Nová struktura oddělení vejde v platnost k 1. červenci. Kam povedou další kroky uznávaného odborníka, zatím není jasné.
„Bylo to krásných 16 let práce pro Mercedes. Teď cítím, že nastal čas, abych začal hledat novou inženýrskou výzvu. Děkuji za všechny zážitky a vítězství, které jsme společně prožili, zároveň děkuji celé společnosti za důvěru, kterou mi dala," loučí se Cowell.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.