Šéf motorového oddělení stáje Mercedes končí. Andy Cowell se rozhodl hledat nové životní výzvy. Stříbrné šípy tak přicházejí o jednu ze svých klíčových postav, jeho roli převezme čtveřice současných zaměstanců.
Tak tohle je hodně překvapivá zpráva. Šéf motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell, ve své funkci končí. Oznámily to Stříbrné šípy prostřednictvím tiskové zprávy. Pro mistrovskou stáj je to velká ztráta, neboť právě Cowell byl jedním z hlavních architektů jejich úspěchů.
Stál u zrodu šestiválcové pohonné jednotky, která zejména během let 2014 a 2015 deklasovala konkurenci. A i v momentě, kdy se ostatní výrobci dotáhli, disponoval motor Mercedesu dostatečnou sílou i spolehlivostí.
Dalších pokroků už ale bude muset dosáhnout bez Cowella. Ten svůj úmysl tým opustit dal najevo už na začátku kalendářního roku 2020. Od té doby je na nucené dovolené, přičemž právě teď byl oficiálně oznámen jeho odchod.
Cowellovy úkoly budou rozděleny mezi další inženýry - Hywela Thomasa (generální ředitel), Adama Allsoppa (ředitel pohonného ústrojí), Richarda Stevense (provozní ředitel) a Ronalda Ballhause (finanční a IT ředitel). Nová struktura oddělení vejde v platnost k 1. červenci. Kam povedou další kroky uznávaného odborníka, zatím není jasné.
„Bylo to krásných 16 let práce pro Mercedes. Teď cítím, že nastal čas, abych začal hledat novou inženýrskou výzvu. Děkuji za všechny zážitky a vítězství, které jsme společně prožili, zároveň děkuji celé společnosti za důvěru, kterou mi dala," loučí se Cowell.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.