Mercedes oznámil novou víceletou smlouvu s AMD, šéf vývoje motorů Andy Cowell promluvil o přípravách v továrně v Brixworthu na novou sezónu. Jako obvykle ve snaze zvýšit efektivitu svého agregátu bojují s několika problémy, v nejbližších dnech je čeká spousta testování.
Stříbrné šípy s potěšením oznámily novou víceletou smlouvu se společností AMD, která je v současné době lídrem v oblasti PC procesorů, superpočítačů a simulací. Její logo bude zdobit vozy po obou stranách kokpitu, stejně tak závodní kombinézy a oblečení zaměstnanců.
Tým bude využívat jejich nejnovější řešení včetně EPYC procesorů, které jasně předčí konkurenční Intel v oblasti výkonu, efektivity i ceny. Inženýři budou používat laptopy s procesory Ryzern PRO (firemní procesory se vzdálenou zprávou a hardwarovým šifrováním).
A jak to jde v Brixworthu s vývojem nové pohonné jedntoky? Cowell na Twitteru potvrzuje, že přes zimu dosáhli pokroku, ale jako každý rok čelí několika drobným problémům. Pod videem stojí komentář Mercedesu: "Pokud se nesetkáte se zádrhely, pak to dostatečně nesnažíte."
Mistrovská stáj zveřejnila video z nastarování nového motoru za zády monopostu W11 již 28. ledna, nyní Cowell říká: "V Brixworthu se toho děje hodně, dochází k mnoha zlepšení v oblasti celé pohonné jednotky, po stránce ERS, u motor s vnitřním spalováním. Jako obvykle bojujeme s několika potížemi, když se snažíme vše dotáhnout dokonce."
As the old saying goes... ‘If you don’t have setbacks, you’re not trying hard enough!’ 👊Andy’s got an update from the Team over at Brixworth 👇 pic.twitter.com/DtGrXxKynL
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 4, 2020"Hodně úsilí jde do stavby té správné specifikace, zajištění toho, aby zvládla dlouhé vzdálenosti, a dodání pohonných jednotek týmům tak, aby mohly nastartovat své vozy. Myslím, že to naše jste už viděli," usmívá se Cowell.
"A pak příprava hardware na testování na trati. Auto představíme 14. února s červenou růží, pak zamíříme do Barcelony, kde se snad budou po trati prohánět tři auta. K dispozici budeme mít jen šest dní testování, než vyrazíme do Melbourne," shrnuje šéf motorové továrny Mercedesu, který své motory poskytuje také Racing Pointu a Williamsu, a od příští sezóny mu přibude i McLaren.
V Brixworthu dokončují závodní motory pro šest vozů, které se postaví na start Velké ceny Austrálie: "Pokud jde o závody, tak jsme už vyrobili obrovský počet dílů, skládáme je dohromady a čelíme výzvě dodat je na druhou stranu světa. Jde o rušné období, naháníme kousky výkonnosti, zajišťujeme spolehlivost, dáváme dohromady ohromné množství hardwaru a dostáváme ho na druhou stranu světa," dodává Cowell.
Listen up... W11 is ALIVE! 🔥⬆🔊❤ pic.twitter.com/BXFGSefmMy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 28, 2020Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.