Změna názvů týmů je výlučně spjata se střídáním vlastníků - a nesmíme to slučovat se vstupy strategických partnerů do jednotlivých stájí, jako třeba JPS k Lotusu. Nyní ale usiluje o nové jméno italský tým po dlouhých - a prozatím necelých - 14 letech své existence.
Psal se rok 2006 a po převzetí aktivit stáje Minardi vstoupil do světa F1 juniorský tým Red Bull Racing. Italský překlad titulárního sponzora byl vždy vnímán jako úcta k faktickému majiteli a uznání vedení. Regulím bylo učiněno zadost, tým se nejmenoval stejně a po celou dobu své existence plnil status, k němuž byl určen.
Stačí vzpomenout, že jím prošel například budoucí čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel - a díky němu má také Toro Rosso na kontě své doposud jediné vítězství - dále Daniel Ricciardo či Max Verstappen. U některých dalších se posun do popředí nepovedl a buď odešli jinam, jako Carlos Sainz jr., nebo se dokonce opakovaně vrátili na již dobře známý post - to je případ Daniila Kvjata, případně F1 definitivně opustili (Buemi, Alguersuari, Vergne).
Majitel značky Red Bull Dietrich Mateschitz má kromě hlavního podílu své firmy na vozech Toro Rosso možnost uvádět tu i jiné produkty, čehož si pozorní fandové určitě všimli. Zejména boční plochy zadního spoileru jsou vyhrazeny upoutávkám na kolu či tonik "rudých býků poskytujících křídla."
Padokem v Soči se prohnala zpráva, že Toro Rosso by od příštího roku mohlo nést jiný název - a sice Alpha Tauri, resp. Scuderia Apha Tauri Honda. Znalci hvězdné oblohy určitě pohotově vychrlí, že se je tím míněna jedna z nejstarších skupin hvězd v našem známém souhvězdí, zvaném Taurus a ona Alpha Tauri je jednou z hvězd v jeho středu.
Pochopitelně Red Bull neopěvuje žádné vesmírné objekty, nýbrž svůj nový produkt, tentokrát z módní oblasti, uvedený na trh před dvěma lety. Žádost už byla podána na patřičná místa, takže nyní se čeká na schvalovací proces, v němž musí souhlas udělit nejen držitel obchodních práv, ale také všechny ostatní týmy, jejich kladné elektronické vyjádření poputuje ke Komisi F1.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.