McLaren mění motory Renault za Mercedes. Co vedlo tradiční anglický tým ke změně?
Šuškalo se o tom už delší dobu. Nyní je to oficiálně potvrzené. McLaren bude od sezony 2021 používat motory Mercedes. Oba subjekty přitom už spolupracovaly, a to mezi lety 1995 až 2014. Během tohoto partnerství také získaly mistrovské tituly. Konkrétně v letech 1998, 1999 a 2008. Jedná se tak pro oba návrat do známého prostředí řeklo by se. Anglická stáj přestoupila po konci ročníku 2014 k Hondě, ale na dávné úspěchy s japonskou automobilkou navázat nedokázala. Před letošní sezonou tak ve Wokingu sáhli ke změně pohonného agregátu, když výrobek od Hondy nahradil ten od Renaultu. Šlo však spíše o přechodné řešení, což McLaren prohlašoval již od začátku, to se teď potvrdilo.
„Tahle dohoda je důležitou součástí našeho dlouhodobého plánu k návratu na čelo. Mercedes je laťkou, a to jak z pohledu týmu, tak i z pohledu pohonné jednotky. Je pro nás tak důležité vytvořit do budoucna partnerství s touto společností. Jde o důležitou zprávu pro naše investory, partnery i fanoušky. Jsme odhodláni vrátit McLaren zpět na čelo,“ nechal se slyšet Zak Brown.
Jsme velmi rádi, že McLaren opět přivítáme v naší rodině Mercedes i když mají obě značky společnou historii, nová dohoda je pouze o pohledu do budoucnosti,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.
Svou spokojenost dal najevo rovněž vedoucí motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell. Ten je rád, že jeho tým bude moci dodávat motory dalšímu zákazníkovi. Obzvlášť s tak pestrou a úspěšnou historií.
Udělal McLaren podle vás dobře?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.