McLaren mění motory Renault za Mercedes. Co vedlo tradiční anglický tým ke změně?
Šuškalo se o tom už delší dobu. Nyní je to oficiálně potvrzené. McLaren bude od sezony 2021 používat motory Mercedes. Oba subjekty přitom už spolupracovaly, a to mezi lety 1995 až 2014. Během tohoto partnerství také získaly mistrovské tituly. Konkrétně v letech 1998, 1999 a 2008. Jedná se tak pro oba návrat do známého prostředí řeklo by se. Anglická stáj přestoupila po konci ročníku 2014 k Hondě, ale na dávné úspěchy s japonskou automobilkou navázat nedokázala. Před letošní sezonou tak ve Wokingu sáhli ke změně pohonného agregátu, když výrobek od Hondy nahradil ten od Renaultu. Šlo však spíše o přechodné řešení, což McLaren prohlašoval již od začátku, to se teď potvrdilo.
„Tahle dohoda je důležitou součástí našeho dlouhodobého plánu k návratu na čelo. Mercedes je laťkou, a to jak z pohledu týmu, tak i z pohledu pohonné jednotky. Je pro nás tak důležité vytvořit do budoucna partnerství s touto společností. Jde o důležitou zprávu pro naše investory, partnery i fanoušky. Jsme odhodláni vrátit McLaren zpět na čelo,“ nechal se slyšet Zak Brown.
Jsme velmi rádi, že McLaren opět přivítáme v naší rodině Mercedes i když mají obě značky společnou historii, nová dohoda je pouze o pohledu do budoucnosti,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.
Svou spokojenost dal najevo rovněž vedoucí motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell. Ten je rád, že jeho tým bude moci dodávat motory dalšímu zákazníkovi. Obzvlášť s tak pestrou a úspěšnou historií.
Udělal McLaren podle vás dobře?
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.