McLaren mění motory Renault za Mercedes. Co vedlo tradiční anglický tým ke změně?
Šuškalo se o tom už delší dobu. Nyní je to oficiálně potvrzené. McLaren bude od sezony 2021 používat motory Mercedes. Oba subjekty přitom už spolupracovaly, a to mezi lety 1995 až 2014. Během tohoto partnerství také získaly mistrovské tituly. Konkrétně v letech 1998, 1999 a 2008. Jedná se tak pro oba návrat do známého prostředí řeklo by se. Anglická stáj přestoupila po konci ročníku 2014 k Hondě, ale na dávné úspěchy s japonskou automobilkou navázat nedokázala. Před letošní sezonou tak ve Wokingu sáhli ke změně pohonného agregátu, když výrobek od Hondy nahradil ten od Renaultu. Šlo však spíše o přechodné řešení, což McLaren prohlašoval již od začátku, to se teď potvrdilo.
„Tahle dohoda je důležitou součástí našeho dlouhodobého plánu k návratu na čelo. Mercedes je laťkou, a to jak z pohledu týmu, tak i z pohledu pohonné jednotky. Je pro nás tak důležité vytvořit do budoucna partnerství s touto společností. Jde o důležitou zprávu pro naše investory, partnery i fanoušky. Jsme odhodláni vrátit McLaren zpět na čelo,“ nechal se slyšet Zak Brown.
Jsme velmi rádi, že McLaren opět přivítáme v naší rodině Mercedes i když mají obě značky společnou historii, nová dohoda je pouze o pohledu do budoucnosti,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.
Svou spokojenost dal najevo rovněž vedoucí motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell. Ten je rád, že jeho tým bude moci dodávat motory dalšímu zákazníkovi. Obzvlášť s tak pestrou a úspěšnou historií.
Udělal McLaren podle vás dobře?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.