Alfa Romeo se mohla po deštivém závodě radovat s přídělu 10 bodů, který by ji v současné situaci posouval na 6. příčku před Renault, Racing Point a Haas. Jenže následná penalizace vyřadila oba piloty z bodovaných příček. Přesto ještě pro stáj není všem nadějím konec.
Co se v Německu stalo, bylo dostatečně rozebráno i s patřičným vysvětlujícím komentářem. Frédéric Vasseur byl připraven se odvolat prakticky ihned po udělení trestu a svému slibu také dostál - ve lhůtě dané mu pravidly tak učinil a FIA má na stole protest proti penalizaci 30 vteřin pro oba piloty.
Výsledky zejména ve středu pole jsou tak poněkud nepřehledné a budeme si muset na ně nějakou dobu počkat, protože mezinárodní odvolací soud bude causu GP Německa a Alfy Romeo projednávat až v úterý 24. září, tedy mezi Grand Prix Singapuru a Ruska. Jeho prvním úkolem bude rozhodnout, zda je vůbec odvolání přípustné, teprve potom se bude zabývat vlastním prohřeškem.
"Po závodě jsme byli potrestání a rozhodli se odvolat. To je normální postup, pokud nějaký trest dostanete a domníváte se, že máte takové argumenty, že při vyhrajete. Jinak bychom se rozhodně neodvolávali. Je to především první krok, další informace vám nemohu poskytnout. Vše se rozhodne při slyšení v Paříži," komentoval na stránkách týmu situaci sportovní ředitel Beat Zehnder.
"Myslím, že jsem odstartoval docela normálně. Jenom to vypadalo dobře, protože Red Bully start pokazili. Ale pokud se jich zeptáte, tak vám řeknou že jsme se odpíchli podobně jako Mercedesy, takže to vypadalo na nějakou výhodu. Při vší úctě to ale s problémem nemá nic společného," komentoval situaci Kimi Räikkönen s tím, že on sám nemá dojem, že by v Německu odstartoval nějak zvlášť výborně.
Pokud by Alfa Romeo s odvoláním neuspěla, může jí hrozit ještě citelnější postih, upřímně by ale další pád v pořadí nehrál až takovou roli. V případě úspěchu by přišel Haas o sedm bodů a Hamilton s Kubicou by si museli škrtnout dva resp. jeden bod. Claire Williams se na celou věc dívá pragmaticky a domnívá se, že by ztráta prvního letošního bodu nijak neovlivnila problematickou sezónu 2019.
"Byla by chyba po dřívějším zisku bodů v naší historii pociťovat nadšení z jednoho bodu a ještě získaného takovým způsobem. U Williamsu letos všichni pracují hodně tvrdě, je to pro nás hodně těžká sezóna. Předpokládám, že pokud bychom se dočkali jakékoli odměny, měli bychom ji přijmout, i když se Alfa Romeo odvolala. Prostě si musíme počkat a uvidíme. Ale jeden bod pro mě a Williams je něčím, s čím se nemohu spokojit a nemyslím, že bychom z něj měli být zvlášť nadšení," komentovala tahanici o penalizaci šéfka Williamsu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.