Alfa Romeo se mohla po deštivém závodě radovat s přídělu 10 bodů, který by ji v současné situaci posouval na 6. příčku před Renault, Racing Point a Haas. Jenže následná penalizace vyřadila oba piloty z bodovaných příček. Přesto ještě pro stáj není všem nadějím konec.
Co se v Německu stalo, bylo dostatečně rozebráno i s patřičným vysvětlujícím komentářem. Frédéric Vasseur byl připraven se odvolat prakticky ihned po udělení trestu a svému slibu také dostál - ve lhůtě dané mu pravidly tak učinil a FIA má na stole protest proti penalizaci 30 vteřin pro oba piloty.
Výsledky zejména ve středu pole jsou tak poněkud nepřehledné a budeme si muset na ně nějakou dobu počkat, protože mezinárodní odvolací soud bude causu GP Německa a Alfy Romeo projednávat až v úterý 24. září, tedy mezi Grand Prix Singapuru a Ruska. Jeho prvním úkolem bude rozhodnout, zda je vůbec odvolání přípustné, teprve potom se bude zabývat vlastním prohřeškem.
"Po závodě jsme byli potrestání a rozhodli se odvolat. To je normální postup, pokud nějaký trest dostanete a domníváte se, že máte takové argumenty, že při vyhrajete. Jinak bychom se rozhodně neodvolávali. Je to především první krok, další informace vám nemohu poskytnout. Vše se rozhodne při slyšení v Paříži," komentoval na stránkách týmu situaci sportovní ředitel Beat Zehnder.
"Myslím, že jsem odstartoval docela normálně. Jenom to vypadalo dobře, protože Red Bully start pokazili. Ale pokud se jich zeptáte, tak vám řeknou že jsme se odpíchli podobně jako Mercedesy, takže to vypadalo na nějakou výhodu. Při vší úctě to ale s problémem nemá nic společného," komentoval situaci Kimi Räikkönen s tím, že on sám nemá dojem, že by v Německu odstartoval nějak zvlášť výborně.
Pokud by Alfa Romeo s odvoláním neuspěla, může jí hrozit ještě citelnější postih, upřímně by ale další pád v pořadí nehrál až takovou roli. V případě úspěchu by přišel Haas o sedm bodů a Hamilton s Kubicou by si museli škrtnout dva resp. jeden bod. Claire Williams se na celou věc dívá pragmaticky a domnívá se, že by ztráta prvního letošního bodu nijak neovlivnila problematickou sezónu 2019.
"Byla by chyba po dřívějším zisku bodů v naší historii pociťovat nadšení z jednoho bodu a ještě získaného takovým způsobem. U Williamsu letos všichni pracují hodně tvrdě, je to pro nás hodně těžká sezóna. Předpokládám, že pokud bychom se dočkali jakékoli odměny, měli bychom ji přijmout, i když se Alfa Romeo odvolala. Prostě si musíme počkat a uvidíme. Ale jeden bod pro mě a Williams je něčím, s čím se nemohu spokojit a nemyslím, že bychom z něj měli být zvlášť nadšení," komentovala tahanici o penalizaci šéfka Williamsu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.