Alfa Romeo se mohla po deštivém závodě radovat s přídělu 10 bodů, který by ji v současné situaci posouval na 6. příčku před Renault, Racing Point a Haas. Jenže následná penalizace vyřadila oba piloty z bodovaných příček. Přesto ještě pro stáj není všem nadějím konec.
Co se v Německu stalo, bylo dostatečně rozebráno i s patřičným vysvětlujícím komentářem. Frédéric Vasseur byl připraven se odvolat prakticky ihned po udělení trestu a svému slibu také dostál - ve lhůtě dané mu pravidly tak učinil a FIA má na stole protest proti penalizaci 30 vteřin pro oba piloty.
Výsledky zejména ve středu pole jsou tak poněkud nepřehledné a budeme si muset na ně nějakou dobu počkat, protože mezinárodní odvolací soud bude causu GP Německa a Alfy Romeo projednávat až v úterý 24. září, tedy mezi Grand Prix Singapuru a Ruska. Jeho prvním úkolem bude rozhodnout, zda je vůbec odvolání přípustné, teprve potom se bude zabývat vlastním prohřeškem.
"Po závodě jsme byli potrestání a rozhodli se odvolat. To je normální postup, pokud nějaký trest dostanete a domníváte se, že máte takové argumenty, že při vyhrajete. Jinak bychom se rozhodně neodvolávali. Je to především první krok, další informace vám nemohu poskytnout. Vše se rozhodne při slyšení v Paříži," komentoval na stránkách týmu situaci sportovní ředitel Beat Zehnder.
"Myslím, že jsem odstartoval docela normálně. Jenom to vypadalo dobře, protože Red Bully start pokazili. Ale pokud se jich zeptáte, tak vám řeknou že jsme se odpíchli podobně jako Mercedesy, takže to vypadalo na nějakou výhodu. Při vší úctě to ale s problémem nemá nic společného," komentoval situaci Kimi Räikkönen s tím, že on sám nemá dojem, že by v Německu odstartoval nějak zvlášť výborně.
Pokud by Alfa Romeo s odvoláním neuspěla, může jí hrozit ještě citelnější postih, upřímně by ale další pád v pořadí nehrál až takovou roli. V případě úspěchu by přišel Haas o sedm bodů a Hamilton s Kubicou by si museli škrtnout dva resp. jeden bod. Claire Williams se na celou věc dívá pragmaticky a domnívá se, že by ztráta prvního letošního bodu nijak neovlivnila problematickou sezónu 2019.
"Byla by chyba po dřívějším zisku bodů v naší historii pociťovat nadšení z jednoho bodu a ještě získaného takovým způsobem. U Williamsu letos všichni pracují hodně tvrdě, je to pro nás hodně těžká sezóna. Předpokládám, že pokud bychom se dočkali jakékoli odměny, měli bychom ji přijmout, i když se Alfa Romeo odvolala. Prostě si musíme počkat a uvidíme. Ale jeden bod pro mě a Williams je něčím, s čím se nemohu spokojit a nemyslím, že bychom z něj měli být zvlášť nadšení," komentovala tahanici o penalizaci šéfka Williamsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.