V Grand Prix Německa chybovali oba piloti Mercedesu, ale zatímco Hamilton se dostal do cíle a aspoň po penalizaci Räikkönena a Giovinazziho získal body, Bottas rozbil svůj vůz na stejném místě jako v roce 1995 Damon Hill. A proto nad ním visí Damoklův meč...
Nebylo málo těch, kteří Bottasovu chybu v první zatáčce na Hockeheimringu hodnotili jako zabouchlé dveře pro sezónu 2020 u Mercedesu. A hned se začaly rojit spekulace, kdo by mohl momentálně trápícího se Fina nahradit. Adeptů by bylo několik, jeden by měl zvláštní význam pro pětinásobného mistra světa a obhájce titulu Lewise Hamiltona.
Max Verstappen si zvýšil dostatečně kredit svým už sedmým vítězstvím a jeví se - navzdory prohlášení Ferrari - jako nejvážnější soupeř Mercedesům. Letos už zvítězil dvakrát, oba triumfy si připsal v posledních třech závodech a jeho hvězda stoupá. Mohl by nahradit Bottase v týmu třícípé hvězdy? Zdánlivě ne, protože má smlouvu s Red Bullem i na sezónu 2020. Jenže okřídlené rčení říká "Smlouvy jsou tu od toho, aby se nedodržovaly".
Co na to říká Hamilton, který by dostal do týmu patřičně ambiciózního parťáka a především pilota, který se nebojí zaútočit jak na trati, tak i mimo ni? Jsou v dobré paměti jeho výpady proti týmovým nařízením, takže v tomto směru by bylo o vzrušení postaráno. Lewis tvrdí, že s Valtterim má od jeho příchodu vztah velmi dobrý a byl by rád, kdyby si místo po jeho boku udržel.
"Upřímně bych proti angažování Verstappena nic nenamítal. Jak už jsem řekl, s Valtterim spolupracuji rád a nevím, jak byl v týmu fungovala sestava Hamilton / Verstappen. Neříkám ano ani ne - chci hledat pozitiva a potenciální zápory. Když s někým spolupracujete, vždy se najdou klady a zápory, ale na tuto situaci zvláštní názor nemám. V jistém smyslu to jde mimo mě. Ano, říká se, že ho porážím jenom díky rozdílné a lepší technice a tohle by byl způsob, jak dokázat, že to tak není," vyjádřil se v paddocku maďarské Grand Prix Hamilton.
Vynikající výkony mladého Holanďana a jeho třetí místo v průběžné klasifikaci přímo nabízejí prostor k dohadům a otázkám. Mezi ty nejoblíbenější patři spekulativní dotaz, zda si Max myslí, že je momentálně lepší než Hamilton.
"K tomu vám nic neřeknu. A také mě to nezajímá. Nejdůležitější je pro mě to, co dokážu na trati. Mercedes absolvoval dominantní start do sezóny, proto si myslím, že je téměř nemožné ho dohonit. Zkusíme to, ale na titul vůbec nemyslím," hodnotí situaci Verstappen.
"Myslím, že Red Bull odvádí skvělou práci, samozřejmě v několika závodech byli výborní. My naopak v tom posledním hodně zaostali, byl to dost špatný výkon. Díky tomu oni ještě více vynikli. Přesto si myslím, že bychom se nadále měli zaměřit jen na sebe. Je pár závodů - tady v Maďarsku a patrně v Singapuru - kde budou dost silní, dohánějí nás, ale zatím pomalu. Řekl bych, že někoho dohnat je vždy snažší než zůstat na čelní pozici, dominovat v mnoha aspektech. Ale myslím, že je skvělé vidět, jak se na nás dotahují. Chceme přeci soupeře," uzavírá Hamilton.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.