V Grand Prix Německa chybovali oba piloti Mercedesu, ale zatímco Hamilton se dostal do cíle a aspoň po penalizaci Räikkönena a Giovinazziho získal body, Bottas rozbil svůj vůz na stejném místě jako v roce 1995 Damon Hill. A proto nad ním visí Damoklův meč...
Nebylo málo těch, kteří Bottasovu chybu v první zatáčce na Hockeheimringu hodnotili jako zabouchlé dveře pro sezónu 2020 u Mercedesu. A hned se začaly rojit spekulace, kdo by mohl momentálně trápícího se Fina nahradit. Adeptů by bylo několik, jeden by měl zvláštní význam pro pětinásobného mistra světa a obhájce titulu Lewise Hamiltona.
Max Verstappen si zvýšil dostatečně kredit svým už sedmým vítězstvím a jeví se - navzdory prohlášení Ferrari - jako nejvážnější soupeř Mercedesům. Letos už zvítězil dvakrát, oba triumfy si připsal v posledních třech závodech a jeho hvězda stoupá. Mohl by nahradit Bottase v týmu třícípé hvězdy? Zdánlivě ne, protože má smlouvu s Red Bullem i na sezónu 2020. Jenže okřídlené rčení říká "Smlouvy jsou tu od toho, aby se nedodržovaly".
Co na to říká Hamilton, který by dostal do týmu patřičně ambiciózního parťáka a především pilota, který se nebojí zaútočit jak na trati, tak i mimo ni? Jsou v dobré paměti jeho výpady proti týmovým nařízením, takže v tomto směru by bylo o vzrušení postaráno. Lewis tvrdí, že s Valtterim má od jeho příchodu vztah velmi dobrý a byl by rád, kdyby si místo po jeho boku udržel.
"Upřímně bych proti angažování Verstappena nic nenamítal. Jak už jsem řekl, s Valtterim spolupracuji rád a nevím, jak byl v týmu fungovala sestava Hamilton / Verstappen. Neříkám ano ani ne - chci hledat pozitiva a potenciální zápory. Když s někým spolupracujete, vždy se najdou klady a zápory, ale na tuto situaci zvláštní názor nemám. V jistém smyslu to jde mimo mě. Ano, říká se, že ho porážím jenom díky rozdílné a lepší technice a tohle by byl způsob, jak dokázat, že to tak není," vyjádřil se v paddocku maďarské Grand Prix Hamilton.
Vynikající výkony mladého Holanďana a jeho třetí místo v průběžné klasifikaci přímo nabízejí prostor k dohadům a otázkám. Mezi ty nejoblíbenější patři spekulativní dotaz, zda si Max myslí, že je momentálně lepší než Hamilton.
"K tomu vám nic neřeknu. A také mě to nezajímá. Nejdůležitější je pro mě to, co dokážu na trati. Mercedes absolvoval dominantní start do sezóny, proto si myslím, že je téměř nemožné ho dohonit. Zkusíme to, ale na titul vůbec nemyslím," hodnotí situaci Verstappen.
"Myslím, že Red Bull odvádí skvělou práci, samozřejmě v několika závodech byli výborní. My naopak v tom posledním hodně zaostali, byl to dost špatný výkon. Díky tomu oni ještě více vynikli. Přesto si myslím, že bychom se nadále měli zaměřit jen na sebe. Je pár závodů - tady v Maďarsku a patrně v Singapuru - kde budou dost silní, dohánějí nás, ale zatím pomalu. Řekl bych, že někoho dohnat je vždy snažší než zůstat na čelní pozici, dominovat v mnoha aspektech. Ale myslím, že je skvělé vidět, jak se na nás dotahují. Chceme přeci soupeře," uzavírá Hamilton.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.