Po Grand Prix Kanady se letos podruhé čekalo, jestli skutečně vyhraje muž, který jako první proťal cílovou čáru. Tady ale podobnost končí - 116 minut po oznámení, že je prošetřován manévr ze 69. kola Grand Prix Rakouska je jasno.
Vždy, když se odehraje nějaká hraniční či vyhrocená situace, je svět F1 napjatý, jak všechno dopadne. A pochopitelně to vyvolává debaty a střety názorů. Stačí zabrousit na příspěvky týkající se právě závodu na kanadské půdě. Red Bull Ring nám přinesl situaci nikoli analogickou, ale rovněž plnou dohadů.
Závodní komisaři začali incident v zatáčce 3 (Remus) řešit v 18:00 a šlo o to, zda předjížděcí manévr Maxe Verstappena byl v souladu s pravidly. Oba piloti už mezitím stihli popsat své dojmy, odpovídající tomu, jak závod dopadl. Verstappen se hájil tím, že trest by postavil na hlavu jakékoli manévry, Leclerc tvrdil, že z jeho pohledu to je jasná záležitost.
"Vůz 33 (Verstappen) se pokusil předjet vůz 16 (Leclerc) v zatáčce 3 během 69. kola způsobem »na brzdy«. Tím se vůz 33 dostal na úroveň vozu 16 v nájezdu do zmíněné zatáčky, během tohoto manévru ho měl pilot stále plně pod kontrolou. Nicméně, když se oba vozy dostaly do oblasti výjezdu ze zatáčky, zjevně tu nebyl pro oba dostatek prostoru. Krátce předtím došlo mezi oběma vozy ke kontaktu, ovšem s ohledem na souhrn okolností se nedomníváme, že by na straně jednoho nebo druhého pilota nějaká vina na zmíněném incidentu. Považujeme ho tedy za závodní," zaznělo vysvětlení komisařů, což znamená, že Max Verstappen trestán nebude a šesté vítězství v jeho kariéře mu zůstává.
Ačkoliv nemůže Holanďan prohlásit to, co James Hunt po Grand Prix Francie 1976, kdy se dozvěděl o své rehabilitaci z GP Španělska téhož roku: "Vyhrál jsem dva závody během 24 hodin", může Max vlastně slavit svůj triumf podruhé. Jeho excelentní výkon ho k tomu plně opravňuje.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.