Po Grand Prix Kanady se letos podruhé čekalo, jestli skutečně vyhraje muž, který jako první proťal cílovou čáru. Tady ale podobnost končí - 116 minut po oznámení, že je prošetřován manévr ze 69. kola Grand Prix Rakouska je jasno.
Vždy, když se odehraje nějaká hraniční či vyhrocená situace, je svět F1 napjatý, jak všechno dopadne. A pochopitelně to vyvolává debaty a střety názorů. Stačí zabrousit na příspěvky týkající se právě závodu na kanadské půdě. Red Bull Ring nám přinesl situaci nikoli analogickou, ale rovněž plnou dohadů.
Závodní komisaři začali incident v zatáčce 3 (Remus) řešit v 18:00 a šlo o to, zda předjížděcí manévr Maxe Verstappena byl v souladu s pravidly. Oba piloti už mezitím stihli popsat své dojmy, odpovídající tomu, jak závod dopadl. Verstappen se hájil tím, že trest by postavil na hlavu jakékoli manévry, Leclerc tvrdil, že z jeho pohledu to je jasná záležitost.
"Vůz 33 (Verstappen) se pokusil předjet vůz 16 (Leclerc) v zatáčce 3 během 69. kola způsobem »na brzdy«. Tím se vůz 33 dostal na úroveň vozu 16 v nájezdu do zmíněné zatáčky, během tohoto manévru ho měl pilot stále plně pod kontrolou. Nicméně, když se oba vozy dostaly do oblasti výjezdu ze zatáčky, zjevně tu nebyl pro oba dostatek prostoru. Krátce předtím došlo mezi oběma vozy ke kontaktu, ovšem s ohledem na souhrn okolností se nedomníváme, že by na straně jednoho nebo druhého pilota nějaká vina na zmíněném incidentu. Považujeme ho tedy za závodní," zaznělo vysvětlení komisařů, což znamená, že Max Verstappen trestán nebude a šesté vítězství v jeho kariéře mu zůstává.
Ačkoliv nemůže Holanďan prohlásit to, co James Hunt po Grand Prix Francie 1976, kdy se dozvěděl o své rehabilitaci z GP Španělska téhož roku: "Vyhrál jsem dva závody během 24 hodin", může Max vlastně slavit svůj triumf podruhé. Jeho excelentní výkon ho k tomu plně opravňuje.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.