Emanuele Pirro usedl během víkendu v Kanadě jako zástupce jezdců mezi komisaře FIA. Během závodu také on rozhodoval o kontroverzní penalizaci Sebastiana Vettela, jenž byl ve výsledcích dodatečně odsunut za Lewise Hamiltona.
Po udělení trestu se i na něj snesla velká vlna kritiky. Pilot, Ferrari, spousta lidí z F1 i z řad fanoušků nelibě nesla to, že se o vítězství rozhodlo u kulatého stolu a ne na trati, kde cílem jako první projel Vettel, který se cítil být okraden. Jak se s tím vyrovnává Pirro?
"Naštěstí se mi dostala celá řada vyjádření solidarity o lidí z F1 a od závodníků," odpovídá veterán, jenž má na kontě 37 startů ve velkých cenách i pět vítězství ve vytrvalostních závodech Le Mans.
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019O spaní jej poslední události dle jeho slov nepřipravily, obzvlášť jej ale mrzí kritika od bývalých špičkových jezdců: "Bolí mě to, že skvělí bývalí šampioni jako Mario Andretti a Nigel Mansell řekli věci, které řekli," popisuje 47letý Ital, jenž kdysi jezdil za Benetton i Ferrari.
Podle něj za jejich éry byla bezpečnost na podstatně nižší úrovni: "Dnes už to neplatí, změnil se svět, změnily se závody. tisíce bitev bylo vybojováno za bezpečnost, a to se týká rovněž toho, jak je závod řízen."
"Jako fanouškovi motorsportu a obzvlášť Ferrari mi je líto, že závod takto skončil. Jak můžete snadno pochopit, není to jednoduché přijmout určitá rozhodnutí, integrita sportu však musí mít před vším ostatním přednost," vysvětluje Pirro.
Parc Ferme... 🔀#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/cJOuT5hnwP
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Podle dalšího z komisařů rozhodujících o Vettelově penalizaci, Hanse-Gerda Ennsnera, byl ve hře dokonce ještě vyšší trest: "Mohl dostat 10, 20 sekund nebo stop-go penalizaci. Pětisekundová penalizace byla ta nejmenší za takový přestupek."
Pilota Ferrari mohl potrestat i za chování po závodě, kdy bojkotoval pravidla Parc Fermé či vyměnil cedule označující vítěze a druhého v pořadí. "Tyto incidenty nám byly nahlášeny, ale domnívali jsme se, že k ním vedly emoce a velký tlak, pod nímž Vettel byl. Proto jsme se rozhodli neudílet žádné další penalizace," dodává Ennsner.
            Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
            Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.