Emanuele Pirro usedl během víkendu v Kanadě jako zástupce jezdců mezi komisaře FIA. Během závodu také on rozhodoval o kontroverzní penalizaci Sebastiana Vettela, jenž byl ve výsledcích dodatečně odsunut za Lewise Hamiltona.
Po udělení trestu se i na něj snesla velká vlna kritiky. Pilot, Ferrari, spousta lidí z F1 i z řad fanoušků nelibě nesla to, že se o vítězství rozhodlo u kulatého stolu a ne na trati, kde cílem jako první projel Vettel, který se cítil být okraden. Jak se s tím vyrovnává Pirro?
"Naštěstí se mi dostala celá řada vyjádření solidarity o lidí z F1 a od závodníků," odpovídá veterán, jenž má na kontě 37 startů ve velkých cenách i pět vítězství ve vytrvalostních závodech Le Mans.
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019O spaní jej poslední události dle jeho slov nepřipravily, obzvlášť jej ale mrzí kritika od bývalých špičkových jezdců: "Bolí mě to, že skvělí bývalí šampioni jako Mario Andretti a Nigel Mansell řekli věci, které řekli," popisuje 47letý Ital, jenž kdysi jezdil za Benetton i Ferrari.
Podle něj za jejich éry byla bezpečnost na podstatně nižší úrovni: "Dnes už to neplatí, změnil se svět, změnily se závody. tisíce bitev bylo vybojováno za bezpečnost, a to se týká rovněž toho, jak je závod řízen."
"Jako fanouškovi motorsportu a obzvlášť Ferrari mi je líto, že závod takto skončil. Jak můžete snadno pochopit, není to jednoduché přijmout určitá rozhodnutí, integrita sportu však musí mít před vším ostatním přednost," vysvětluje Pirro.
Parc Ferme... 🔀#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/cJOuT5hnwP
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Podle dalšího z komisařů rozhodujících o Vettelově penalizaci, Hanse-Gerda Ennsnera, byl ve hře dokonce ještě vyšší trest: "Mohl dostat 10, 20 sekund nebo stop-go penalizaci. Pětisekundová penalizace byla ta nejmenší za takový přestupek."
Pilota Ferrari mohl potrestat i za chování po závodě, kdy bojkotoval pravidla Parc Fermé či vyměnil cedule označující vítěze a druhého v pořadí. "Tyto incidenty nám byly nahlášeny, ale domnívali jsme se, že k ním vedly emoce a velký tlak, pod nímž Vettel byl. Proto jsme se rozhodli neudílet žádné další penalizace," dodává Ennsner.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.