Emanuele Pirro usedl během víkendu v Kanadě jako zástupce jezdců mezi komisaře FIA. Během závodu také on rozhodoval o kontroverzní penalizaci Sebastiana Vettela, jenž byl ve výsledcích dodatečně odsunut za Lewise Hamiltona.
Po udělení trestu se i na něj snesla velká vlna kritiky. Pilot, Ferrari, spousta lidí z F1 i z řad fanoušků nelibě nesla to, že se o vítězství rozhodlo u kulatého stolu a ne na trati, kde cílem jako první projel Vettel, který se cítil být okraden. Jak se s tím vyrovnává Pirro?
"Naštěstí se mi dostala celá řada vyjádření solidarity o lidí z F1 a od závodníků," odpovídá veterán, jenž má na kontě 37 startů ve velkých cenách i pět vítězství ve vytrvalostních závodech Le Mans.
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019O spaní jej poslední události dle jeho slov nepřipravily, obzvlášť jej ale mrzí kritika od bývalých špičkových jezdců: "Bolí mě to, že skvělí bývalí šampioni jako Mario Andretti a Nigel Mansell řekli věci, které řekli," popisuje 47letý Ital, jenž kdysi jezdil za Benetton i Ferrari.
Podle něj za jejich éry byla bezpečnost na podstatně nižší úrovni: "Dnes už to neplatí, změnil se svět, změnily se závody. tisíce bitev bylo vybojováno za bezpečnost, a to se týká rovněž toho, jak je závod řízen."
"Jako fanouškovi motorsportu a obzvlášť Ferrari mi je líto, že závod takto skončil. Jak můžete snadno pochopit, není to jednoduché přijmout určitá rozhodnutí, integrita sportu však musí mít před vším ostatním přednost," vysvětluje Pirro.
Parc Ferme... 🔀#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/cJOuT5hnwP
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Podle dalšího z komisařů rozhodujících o Vettelově penalizaci, Hanse-Gerda Ennsnera, byl ve hře dokonce ještě vyšší trest: "Mohl dostat 10, 20 sekund nebo stop-go penalizaci. Pětisekundová penalizace byla ta nejmenší za takový přestupek."
Pilota Ferrari mohl potrestat i za chování po závodě, kdy bojkotoval pravidla Parc Fermé či vyměnil cedule označující vítěze a druhého v pořadí. "Tyto incidenty nám byly nahlášeny, ale domnívali jsme se, že k ním vedly emoce a velký tlak, pod nímž Vettel byl. Proto jsme se rozhodli neudílet žádné další penalizace," dodává Ennsner.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.