Sebastian Vettel po penalizaci v Kanadě uvedl, že moderní F1 už není co bývala a že by si přál závodit v jiné éře.
Během nedělního závodu v Kanadě si Sebastian Vettel jel pro vítězství. Stíhal jej Lewis Hamilton a Němec vyjel mimo trať. Moment, o kterém se bude ještě hodně hovořit, neboť komisaři jeho návrat na okruh potrestali penalizací 5 sekund. A tak ačkoliv viděl šachovnicovou vlajku jako první, vyhrál Lewis Hamilton.
Vettel byl hodně rozzlobený a nejprve ani nechtěl jít na pódium, ale kvůli respektu k Hamiltonovi, Mercedesu i jeho týmovému kolegovi Leclercovi, se nakonec rozhodl ceremoniálu zúčastnit.
Na tiskové konferenci potom zklamaný a stále naštvaný Vettel uvedl, že by nejraději dávno opustil areál okruhu, ale být tam musí. A nechal se slyšet, že se mu nový směr F1 vůbec nelíbí. "Opravdu zbožňuji staré závodění, auta i jezdce. Opravdu hodně. Jen si přeji, abych jakkoliv dobře dělám to, co dělám, dělal spíš v jejich době než nyní. Nelíbí se mi, jak náš sport teď vypadá," uvedl čtyřnásobný mistr světa.
Nelíbí se mu například ani oficiální jazyk v rádiové komunikaci, který musejí používat. A samozřejmě problém vidí i v pravidlech a s rozhodnutím komisařů a penalizací nesouhlasí.
"Podle mě to bylo závodění. A spousta fanoušků na tribunách i starší jezdci s tím souhlasí. Dnes... Podle mě je to špatně. Není to ten sport, do kterého jsem se jako malý zamiloval," dodal.
Incident ze svého úhlu popsal tak, že se snažil vrátit na trať a udržet především vůz pod kontrolou. A jakmile se mu to podařilo, uviděl v zrcátku Hamiltona, který byl přímo za ním. Záměrného na tom prý nebylo nic. "Nevím, co bych mohl udělat jinak a nevím, kde byl problém," nechápe Vettel,
Hamilton sám uvedl, že by na Vettelově místě udělal to samé. Navíc se nechal slyšet, že si závodění právě s německým pilotem vždy velmi užíval a souboje s ním má rád. "Mám na to hodně vzpomínek a doufám, že jich bude ještě mnohem víc. Takže vydrž," vzkázal mu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.