Sebastian Vettel po penalizaci v Kanadě uvedl, že moderní F1 už není co bývala a že by si přál závodit v jiné éře.
Během nedělního závodu v Kanadě si Sebastian Vettel jel pro vítězství. Stíhal jej Lewis Hamilton a Němec vyjel mimo trať. Moment, o kterém se bude ještě hodně hovořit, neboť komisaři jeho návrat na okruh potrestali penalizací 5 sekund. A tak ačkoliv viděl šachovnicovou vlajku jako první, vyhrál Lewis Hamilton.
Vettel byl hodně rozzlobený a nejprve ani nechtěl jít na pódium, ale kvůli respektu k Hamiltonovi, Mercedesu i jeho týmovému kolegovi Leclercovi, se nakonec rozhodl ceremoniálu zúčastnit.
Na tiskové konferenci potom zklamaný a stále naštvaný Vettel uvedl, že by nejraději dávno opustil areál okruhu, ale být tam musí. A nechal se slyšet, že se mu nový směr F1 vůbec nelíbí. "Opravdu zbožňuji staré závodění, auta i jezdce. Opravdu hodně. Jen si přeji, abych jakkoliv dobře dělám to, co dělám, dělal spíš v jejich době než nyní. Nelíbí se mi, jak náš sport teď vypadá," uvedl čtyřnásobný mistr světa.
Nelíbí se mu například ani oficiální jazyk v rádiové komunikaci, který musejí používat. A samozřejmě problém vidí i v pravidlech a s rozhodnutím komisařů a penalizací nesouhlasí.
"Podle mě to bylo závodění. A spousta fanoušků na tribunách i starší jezdci s tím souhlasí. Dnes... Podle mě je to špatně. Není to ten sport, do kterého jsem se jako malý zamiloval," dodal.
Incident ze svého úhlu popsal tak, že se snažil vrátit na trať a udržet především vůz pod kontrolou. A jakmile se mu to podařilo, uviděl v zrcátku Hamiltona, který byl přímo za ním. Záměrného na tom prý nebylo nic. "Nevím, co bych mohl udělat jinak a nevím, kde byl problém," nechápe Vettel,
Hamilton sám uvedl, že by na Vettelově místě udělal to samé. Navíc se nechal slyšet, že si závodění právě s německým pilotem vždy velmi užíval a souboje s ním má rád. "Mám na to hodně vzpomínek a doufám, že jich bude ještě mnohem víc. Takže vydrž," vzkázal mu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.