ZASTÁVKY V BOXECH: Kubica přezut za rovné 2 sekundy, jaké strategie týmy využily v Kanadě?

Williams byl v Kanadě v boxech opět nejrychlejší
Williams byl v Kanadě v boxech opět nejrychlejší, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 10. června 2019 6:30
Sdílej:

MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Kanady 2019 v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?

Parádní zastávka byla k vidění u Williamsu, který Kubicu v 38. kole přezul za rovné dvě vteřiny! Další dva pokusy už tak rychlé nebyly - Poláka v osmém kole odbavili za 4,1 s, Russella o kolo později za podprůměrných 2,9 s.

2️⃣ seconds flat!!Amazing job, @WilliamsRacing 🚀👊@DHL_Motorsports #CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/MQxSaI6M96

— Formula 1 (@F1) June 10, 2019

Druhou příčku z tohoto pohledu bere Red Bull, jenž Gaslyho v 7. kole zdržel jen 2,37 s a Verstappena v 48. kole 2,38 s. Stejně rychle to stihlo Ferrari v případě Leclerca (2,38 s), Vettelova zastávka v 26. kole trvala 2,7 s - byla tedy 8. nejrychlejší.

Do závodu startovalo 11 pilotů na středně-tvrdých pneumatikách, pětice z Q3 bez možnosti volby na měkkých a 4 na tvrdých. Na dvě zastávky jeli tři piloti, z toho Bottas jen kvůli úspěšného pokusu o nejrychlejší kolo a bodu navíc, zbytek vsadil na jasně nejrychlejší jednozastávkovou strategii, přitom šlo o jednu z nejteplejších kanadských velkých cen v historii - teplota dráhy dosahovala 52 °C, vzduch 30 °C.

Verstappen jel sice na jednu zastávku, ale oproti Vettelovi a Hamiltonovi šlo o alternativu se startem na tvrdé sadě (díky vypadnutí v Q2 v sobotu) a pozdní výměně pneumatik, podobně jako Stroll. Oba díky tomu dosáhli na slušný výsledek: Max na 5. a Lance na 9. místo v cíli.

Klíčový pro dojezd na pódiu byl start na středně-tvrdé směsi, což si z elitní desítky ale mohly v sobotu zajistit pouze Mercedesy a Ferrari. Teplotní degradace u ní byla nižší, než se očekávalo. Středně-tvrdá - tvrdá byla jasně ta nejlepší cesta.

Nejdelší stint Velké ceny Kanady vypsané na 70 kol zvládl Sainz - 65 kol (tj. 93 % závodu) bylo ale příliš i na tvrdou směs, v závěru ho kvůli tomu předjeli Stroll i Kvjat a přišel o body. Na středně-tvrdých pneumatikách odjel 35 kol Giovinazzi, na měkkých Hülkenberg 16 kol.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.