MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Kanady 2019 v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Parádní zastávka byla k vidění u Williamsu, který Kubicu v 38. kole přezul za rovné dvě vteřiny! Další dva pokusy už tak rychlé nebyly - Poláka v osmém kole odbavili za 4,1 s, Russella o kolo později za podprůměrných 2,9 s.
2️⃣ seconds flat!!Amazing job, @WilliamsRacing 🚀👊@DHL_Motorsports #CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/MQxSaI6M96
— Formula 1 (@F1) June 10, 2019Druhou příčku z tohoto pohledu bere Red Bull, jenž Gaslyho v 7. kole zdržel jen 2,37 s a Verstappena v 48. kole 2,38 s. Stejně rychle to stihlo Ferrari v případě Leclerca (2,38 s), Vettelova zastávka v 26. kole trvala 2,7 s - byla tedy 8. nejrychlejší.
Do závodu startovalo 11 pilotů na středně-tvrdých pneumatikách, pětice z Q3 bez možnosti volby na měkkých a 4 na tvrdých. Na dvě zastávky jeli tři piloti, z toho Bottas jen kvůli úspěšného pokusu o nejrychlejší kolo a bodu navíc, zbytek vsadil na jasně nejrychlejší jednozastávkovou strategii, přitom šlo o jednu z nejteplejších kanadských velkých cen v historii - teplota dráhy dosahovala 52 °C, vzduch 30 °C.
Verstappen jel sice na jednu zastávku, ale oproti Vettelovi a Hamiltonovi šlo o alternativu se startem na tvrdé sadě (díky vypadnutí v Q2 v sobotu) a pozdní výměně pneumatik, podobně jako Stroll. Oba díky tomu dosáhli na slušný výsledek: Max na 5. a Lance na 9. místo v cíli.
Klíčový pro dojezd na pódiu byl start na středně-tvrdé směsi, což si z elitní desítky ale mohly v sobotu zajistit pouze Mercedesy a Ferrari. Teplotní degradace u ní byla nižší, než se očekávalo. Středně-tvrdá - tvrdá byla jasně ta nejlepší cesta.
Nejdelší stint Velké ceny Kanady vypsané na 70 kol zvládl Sainz - 65 kol (tj. 93 % závodu) bylo ale příliš i na tvrdou směs, v závěru ho kvůli tomu předjeli Stroll i Kvjat a přišel o body. Na středně-tvrdých pneumatikách odjel 35 kol Giovinazzi, na měkkých Hülkenberg 16 kol.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.