Nejrychlejším jezdcem ve třetím tréninku byl Vettel, Ferrari před Mercedesy. Trénink v garáži strávil Lance Stroll.
Ve včerejším druhém tréninku bylo rychlejší Ferrari, Lewis Hamilton havaroval a většinu tréninku tak seděl v garáži. A příliš si tento zážitek neužíval: "Nepamatuji, kdy jsem naposledy promeškal celý trénink. Není to dobré, dívat se na trénink v televizi a mám pocit, jako když sedíte v ředitelně a přejete si být zpátky ve třídě," popsal Brit.
Teplota vzduchu v Kanadě je 22 °C, trať má 35 °C. A na konci boxové uličky už se objevuje zelená a první na trať vyráží Lando Norris. Hamiltonův vůz je již opraven, avšak zatím se svým Mercedesem na trať nevyjel. Instalační kola má v prvních minutách za sebou pouze pár jezdců, například Sainz, Kvjat, Albon či Grosjean. Většina však hned zajíždí zpět do boxů.
Prvním měřeným časem je ten Roberta Kubici a má hodnotu 1:17,718 min. Polák má okruh sám pro sebe, snižuje svůj čas na 1:16,732 min. Po patnácti minutách však do auta usedá Bottas i Hamilton, zatím však zůstávají v garáži, stejně jako jezdci Ferrari. I Williams zajel do garáže a okruh tak zcela utichl.
Po pár minutách vyráží na trať Kevin Magnussen, kterého následuje Gasly, Kvjat, Giovinazzi a Räikkönen. A Gasly s Red Bullem zajíždí čas 1:14,280 min. Ne však nadlouho, na krati to začíná ožívat, nejrychlejší Räikkönen zajel 1:13,569 min. Na trati i obě Ferrari a Mercedesy, Vettel jde do čela s časem 1:12,478 min.
Kromě Renaultů a Verstappena jsou nyní všichni na trati. Hamilton se řadí na třetí místo. Lance Stroll zastavuje auto v boxové uličce a tým potvrzuje problém s hydraulikou zatímco z jeho motoru se kouří. Bottas se řadí na třetí místo a Hamilton se zlepšuje a je druhý.
Leclerc zajíždí nejrychlejší čas víkendu s hodnotou 1:11,596 min. Vettel na to také šlápl a na svého týmového ztrácí 0,11 s. Oba Mercedesy aktuálně ztrácejí půl sekundy.
Heading out for our first timed runs; both cars are fitted with used Softs. #RSspirit #CanadianGP #FP3 pic.twitter.com/8fUdjcngEG
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 8, 2019
Verstappen se řadí na páté místo a vyjely i Renaulty. Jen Stroll tak nezajel žádný čas. Vettel se zlepšuje a má náskok 0,039 s. Nejrychlejší čas víkendu tedy zatím ten Vettelův 1:11,557 min.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Verstappen, Gasly, Norris, Albon, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Sainz, Räikkönen, Magnussen, Grosjean, Russel, Giovinazzi, Kubica.
Jak je vidět, na čele se opět seřadili obě Ferrari, oba Mercedesy a oba Red Bully před takzvaným zbytkem světa. Zatímco mechanici Racing Point pracují na voze domácího Strolla, jeho týmový kolega Pérez se zlepšuje a řadí se na sedmé místo se ztrátou 1,130 s jako nejlepší ze zbytku.
Ačkoliv bylo na trati živo, postupně se jezdci vydávají k mechanikům a na trati jezdí pouze Sainz. Zbývá dvacet minut. Nejvíc kol má zatím na svém kontě Kubica (16) a nejméně Stroll (0) a Russel (6).
A kanadský okruh i letos ukazuje i tamější faunu - po bobrech či raccích včera Giovinazzi téměř uhýbal svišťovi. Dnes je také vidět - upozorňuje na něj Räikkönen. "Nevím, jak se přesně jmenují, ale vidím to zvíře běžet po trati," hlásí Fin.
Ale to už na to jezdci šlapou. Do čela jde Bottas (1:11,531 min), avšak odpověď Ferrari na sebe nenechá příliš čekat. Leclerc zajíždí 1:10,982 min. Zlepšuje se i Hamilton. První čtveřice tedy deset minut před koncem v pořadí Leclerc, Hamilton (rozdíl 0,2 s) a Vettel, Bottas, kteří ztrácejí 0,4 s, respektive 0,5 s.
Časy se teď zlepšují, Vettel na měkké sadě zajíždí 1:10,843 min, Verstappen také zajíždí 1:11 min. Dobré kolo zajíždí Norris, ztrácí 1,3 s, je šestý. Gasly se propadl a právě se snaží zlepšit svůj čas. To se mu daří a je opět šestý, ztrácí sekundu. Na sedmé místo se řadí Ricciardo. Víc už se však nestane, trénink končí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.