Nejrychlejším jezdcem ve třetím tréninku byl Vettel, Ferrari před Mercedesy. Trénink v garáži strávil Lance Stroll.
Ve včerejším druhém tréninku bylo rychlejší Ferrari, Lewis Hamilton havaroval a většinu tréninku tak seděl v garáži. A příliš si tento zážitek neužíval: "Nepamatuji, kdy jsem naposledy promeškal celý trénink. Není to dobré, dívat se na trénink v televizi a mám pocit, jako když sedíte v ředitelně a přejete si být zpátky ve třídě," popsal Brit.
Teplota vzduchu v Kanadě je 22 °C, trať má 35 °C. A na konci boxové uličky už se objevuje zelená a první na trať vyráží Lando Norris. Hamiltonův vůz je již opraven, avšak zatím se svým Mercedesem na trať nevyjel. Instalační kola má v prvních minutách za sebou pouze pár jezdců, například Sainz, Kvjat, Albon či Grosjean. Většina však hned zajíždí zpět do boxů.
Prvním měřeným časem je ten Roberta Kubici a má hodnotu 1:17,718 min. Polák má okruh sám pro sebe, snižuje svůj čas na 1:16,732 min. Po patnácti minutách však do auta usedá Bottas i Hamilton, zatím však zůstávají v garáži, stejně jako jezdci Ferrari. I Williams zajel do garáže a okruh tak zcela utichl.
Po pár minutách vyráží na trať Kevin Magnussen, kterého následuje Gasly, Kvjat, Giovinazzi a Räikkönen. A Gasly s Red Bullem zajíždí čas 1:14,280 min. Ne však nadlouho, na krati to začíná ožívat, nejrychlejší Räikkönen zajel 1:13,569 min. Na trati i obě Ferrari a Mercedesy, Vettel jde do čela s časem 1:12,478 min.
Kromě Renaultů a Verstappena jsou nyní všichni na trati. Hamilton se řadí na třetí místo. Lance Stroll zastavuje auto v boxové uličce a tým potvrzuje problém s hydraulikou zatímco z jeho motoru se kouří. Bottas se řadí na třetí místo a Hamilton se zlepšuje a je druhý.
Leclerc zajíždí nejrychlejší čas víkendu s hodnotou 1:11,596 min. Vettel na to také šlápl a na svého týmového ztrácí 0,11 s. Oba Mercedesy aktuálně ztrácejí půl sekundy.
Heading out for our first timed runs; both cars are fitted with used Softs. #RSspirit #CanadianGP #FP3 pic.twitter.com/8fUdjcngEG
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 8, 2019
Verstappen se řadí na páté místo a vyjely i Renaulty. Jen Stroll tak nezajel žádný čas. Vettel se zlepšuje a má náskok 0,039 s. Nejrychlejší čas víkendu tedy zatím ten Vettelův 1:11,557 min.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Verstappen, Gasly, Norris, Albon, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Sainz, Räikkönen, Magnussen, Grosjean, Russel, Giovinazzi, Kubica.
Jak je vidět, na čele se opět seřadili obě Ferrari, oba Mercedesy a oba Red Bully před takzvaným zbytkem světa. Zatímco mechanici Racing Point pracují na voze domácího Strolla, jeho týmový kolega Pérez se zlepšuje a řadí se na sedmé místo se ztrátou 1,130 s jako nejlepší ze zbytku.
Ačkoliv bylo na trati živo, postupně se jezdci vydávají k mechanikům a na trati jezdí pouze Sainz. Zbývá dvacet minut. Nejvíc kol má zatím na svém kontě Kubica (16) a nejméně Stroll (0) a Russel (6).
A kanadský okruh i letos ukazuje i tamější faunu - po bobrech či raccích včera Giovinazzi téměř uhýbal svišťovi. Dnes je také vidět - upozorňuje na něj Räikkönen. "Nevím, jak se přesně jmenují, ale vidím to zvíře běžet po trati," hlásí Fin.
Ale to už na to jezdci šlapou. Do čela jde Bottas (1:11,531 min), avšak odpověď Ferrari na sebe nenechá příliš čekat. Leclerc zajíždí 1:10,982 min. Zlepšuje se i Hamilton. První čtveřice tedy deset minut před koncem v pořadí Leclerc, Hamilton (rozdíl 0,2 s) a Vettel, Bottas, kteří ztrácejí 0,4 s, respektive 0,5 s.
Časy se teď zlepšují, Vettel na měkké sadě zajíždí 1:10,843 min, Verstappen také zajíždí 1:11 min. Dobré kolo zajíždí Norris, ztrácí 1,3 s, je šestý. Gasly se propadl a právě se snaží zlepšit svůj čas. To se mu daří a je opět šestý, ztrácí sekundu. Na sedmé místo se řadí Ricciardo. Víc už se však nestane, trénink končí.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.