Nejrychlejším jezdcem ve třetím tréninku byl Vettel, Ferrari před Mercedesy. Trénink v garáži strávil Lance Stroll.
Ve včerejším druhém tréninku bylo rychlejší Ferrari, Lewis Hamilton havaroval a většinu tréninku tak seděl v garáži. A příliš si tento zážitek neužíval: "Nepamatuji, kdy jsem naposledy promeškal celý trénink. Není to dobré, dívat se na trénink v televizi a mám pocit, jako když sedíte v ředitelně a přejete si být zpátky ve třídě," popsal Brit.
Teplota vzduchu v Kanadě je 22 °C, trať má 35 °C. A na konci boxové uličky už se objevuje zelená a první na trať vyráží Lando Norris. Hamiltonův vůz je již opraven, avšak zatím se svým Mercedesem na trať nevyjel. Instalační kola má v prvních minutách za sebou pouze pár jezdců, například Sainz, Kvjat, Albon či Grosjean. Většina však hned zajíždí zpět do boxů.
Prvním měřeným časem je ten Roberta Kubici a má hodnotu 1:17,718 min. Polák má okruh sám pro sebe, snižuje svůj čas na 1:16,732 min. Po patnácti minutách však do auta usedá Bottas i Hamilton, zatím však zůstávají v garáži, stejně jako jezdci Ferrari. I Williams zajel do garáže a okruh tak zcela utichl.
Po pár minutách vyráží na trať Kevin Magnussen, kterého následuje Gasly, Kvjat, Giovinazzi a Räikkönen. A Gasly s Red Bullem zajíždí čas 1:14,280 min. Ne však nadlouho, na krati to začíná ožívat, nejrychlejší Räikkönen zajel 1:13,569 min. Na trati i obě Ferrari a Mercedesy, Vettel jde do čela s časem 1:12,478 min.
Kromě Renaultů a Verstappena jsou nyní všichni na trati. Hamilton se řadí na třetí místo. Lance Stroll zastavuje auto v boxové uličce a tým potvrzuje problém s hydraulikou zatímco z jeho motoru se kouří. Bottas se řadí na třetí místo a Hamilton se zlepšuje a je druhý.
Leclerc zajíždí nejrychlejší čas víkendu s hodnotou 1:11,596 min. Vettel na to také šlápl a na svého týmového ztrácí 0,11 s. Oba Mercedesy aktuálně ztrácejí půl sekundy.
Heading out for our first timed runs; both cars are fitted with used Softs. #RSspirit #CanadianGP #FP3 pic.twitter.com/8fUdjcngEG
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 8, 2019
Verstappen se řadí na páté místo a vyjely i Renaulty. Jen Stroll tak nezajel žádný čas. Vettel se zlepšuje a má náskok 0,039 s. Nejrychlejší čas víkendu tedy zatím ten Vettelův 1:11,557 min.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Verstappen, Gasly, Norris, Albon, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Sainz, Räikkönen, Magnussen, Grosjean, Russel, Giovinazzi, Kubica.
Jak je vidět, na čele se opět seřadili obě Ferrari, oba Mercedesy a oba Red Bully před takzvaným zbytkem světa. Zatímco mechanici Racing Point pracují na voze domácího Strolla, jeho týmový kolega Pérez se zlepšuje a řadí se na sedmé místo se ztrátou 1,130 s jako nejlepší ze zbytku.
Ačkoliv bylo na trati živo, postupně se jezdci vydávají k mechanikům a na trati jezdí pouze Sainz. Zbývá dvacet minut. Nejvíc kol má zatím na svém kontě Kubica (16) a nejméně Stroll (0) a Russel (6).
A kanadský okruh i letos ukazuje i tamější faunu - po bobrech či raccích včera Giovinazzi téměř uhýbal svišťovi. Dnes je také vidět - upozorňuje na něj Räikkönen. "Nevím, jak se přesně jmenují, ale vidím to zvíře běžet po trati," hlásí Fin.
Ale to už na to jezdci šlapou. Do čela jde Bottas (1:11,531 min), avšak odpověď Ferrari na sebe nenechá příliš čekat. Leclerc zajíždí 1:10,982 min. Zlepšuje se i Hamilton. První čtveřice tedy deset minut před koncem v pořadí Leclerc, Hamilton (rozdíl 0,2 s) a Vettel, Bottas, kteří ztrácejí 0,4 s, respektive 0,5 s.
Časy se teď zlepšují, Vettel na měkké sadě zajíždí 1:10,843 min, Verstappen také zajíždí 1:11 min. Dobré kolo zajíždí Norris, ztrácí 1,3 s, je šestý. Gasly se propadl a právě se snaží zlepšit svůj čas. To se mu daří a je opět šestý, ztrácí sekundu. Na sedmé místo se řadí Ricciardo. Víc už se však nestane, trénink končí.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.