O víkendu týmy Formule 1 změří své síly v Montrealu. Tamější okruh s dlouhými rovinkami klade důraz na výkonnost pohonných jednotek, podle jezdce Toro Rosso Daniila Kvjata proto půjde o dobrou prověrku toho, jaký pokrok dosáhl jejich motorový partner. S ním je zatím Max Verstappen velmi spokojený.
I když se Hondě letos konečně podařilo skončit po svém návratu do F1 na pódiích, tak se pořád objevují pochybnosti, jak si vede ve srovnání s ostatními výrobci. Výkonnost se zlepšuje a nedávno rovněž uvedla, že její motory jsou konečně schopny zvládnou vzdálenost sedmi závodů. Okruh Gillese Villeneuva vrhne více světla na to, jak velký pokrok dosáhla.
"Má sezóna se vyvíjí velmi dobře a snad si i tady udržíme své tempo. Trať je jedinečná, bude představovat dobrý test pro náš motor, pokud jde o to, jak rychlí dokážeme být na rovinkách. Těšíme se na to," popisuje Kvjat v Montrealu, kde pořadatelé dokázali za rok vybudovat zcela nový padok.
"Je to vždy těžké. Kvůli maximálním rychlostem by nemělo jít o naši nejlepší trať, loni ale byla fakt dobrá... Letos nevím. Myslím, že si musíme počkat, protože to je fakt těžké letos porozumět pneumatikám. Záleží tedy také na tom, jestli je dokážete dobře zahřát. Musíme na to zkrátka vlítnout, začít trénovat, a pak uvidíme, jak nám to půjde," komentuje pilot Red Bullu Max Verstappen.
Pokroky Hondy jsou pro něj ale povzbuzením: "Neustále na to tlačíme. Když se k nám letos přidala Honda, tak nám to podle mě dalo mnohem více příležitostí testovat různé věcí s palivem, rovněž více vzorků," poukazuje na agresivní vývojový program ExxonMobilu.
"Dříve jsme byli trochu omezeni, proto neustále hledáme výkonnost, a zatím jsem velmi spokojený s tím, jak se vše vyvíjí. Jsme vítězové a pro Hondu platí totéž, takže na to všichni tvrdě tlačíme, abychom byli ještě úspěšnější."
"Samozřejmě, že chcete být pořád lepší a podle mě na tom opravdu pracujeme: stále se zkoušíme zlepšovat, protože když stojíte na místě, tak se v podstatě propadáte," dodává Verstappen.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.