O víkendu týmy Formule 1 změří své síly v Montrealu. Tamější okruh s dlouhými rovinkami klade důraz na výkonnost pohonných jednotek, podle jezdce Toro Rosso Daniila Kvjata proto půjde o dobrou prověrku toho, jaký pokrok dosáhl jejich motorový partner. S ním je zatím Max Verstappen velmi spokojený.
I když se Hondě letos konečně podařilo skončit po svém návratu do F1 na pódiích, tak se pořád objevují pochybnosti, jak si vede ve srovnání s ostatními výrobci. Výkonnost se zlepšuje a nedávno rovněž uvedla, že její motory jsou konečně schopny zvládnou vzdálenost sedmi závodů. Okruh Gillese Villeneuva vrhne více světla na to, jak velký pokrok dosáhla.
"Má sezóna se vyvíjí velmi dobře a snad si i tady udržíme své tempo. Trať je jedinečná, bude představovat dobrý test pro náš motor, pokud jde o to, jak rychlí dokážeme být na rovinkách. Těšíme se na to," popisuje Kvjat v Montrealu, kde pořadatelé dokázali za rok vybudovat zcela nový padok.
"Je to vždy těžké. Kvůli maximálním rychlostem by nemělo jít o naši nejlepší trať, loni ale byla fakt dobrá... Letos nevím. Myslím, že si musíme počkat, protože to je fakt těžké letos porozumět pneumatikám. Záleží tedy také na tom, jestli je dokážete dobře zahřát. Musíme na to zkrátka vlítnout, začít trénovat, a pak uvidíme, jak nám to půjde," komentuje pilot Red Bullu Max Verstappen.
Pokroky Hondy jsou pro něj ale povzbuzením: "Neustále na to tlačíme. Když se k nám letos přidala Honda, tak nám to podle mě dalo mnohem více příležitostí testovat různé věcí s palivem, rovněž více vzorků," poukazuje na agresivní vývojový program ExxonMobilu.
"Dříve jsme byli trochu omezeni, proto neustále hledáme výkonnost, a zatím jsem velmi spokojený s tím, jak se vše vyvíjí. Jsme vítězové a pro Hondu platí totéž, takže na to všichni tvrdě tlačíme, abychom byli ještě úspěšnější."
"Samozřejmě, že chcete být pořád lepší a podle mě na tom opravdu pracujeme: stále se zkoušíme zlepšovat, protože když stojíte na místě, tak se v podstatě propadáte," dodává Verstappen.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.