Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vyjadřuje ke zprávám o možném příchodu Nica Hülkenberga z Renaultu či ztrátě klíčového inženýra, jenž měl odejít k Ferrari.
V médiích se objevila zpráva, že se rakouský tým chce zbavit Pierra Gaslyho, jenž svými výkony v prvních šesti závodech letošní sezóny nikterak neohromil. Nahradit by ho měl Nico Hülkenberg, jenž by se navíc mohl stát jedničkou, protože Max Verstappen by měl prý zamířit k Mercedesu.
"Tyto povídačky mají k pravdě tak daleko, že je už nechci vůbec komentovat. Jde o totální nesmysly. Řekl jsem to i Gaslymu, který mi [kvůli tomu] dokonce volal," uvádí rozhořčeně Helmut Marko.
A co údajná ztráta zkušeného inženýra Marca Adurna, jenž se měl přesunout k Ferrari? "To je pravda, ale jde o celkem normální věc. Mezi námi, Ferrari a dalšími týmy dochází k neustále rotaci na úrovní inženýrů, takže to nestojí za zmínku," odpovídá odborný poradce Red Bullu.
Před víkendem v Kanadě připouští, že po spojení s Hondou zřejmě nepůjde o jejich nejsilnější okruh: "V Montrealu bude díky svému silnému motoru vyčnívat Ferrari," předpovídá.
"Samozřejmě, že se pokusíme o všemožné, náš čas ale přijde nejpozději v Singapuru, až Honda nasadí poslední vylepšení motoru a naše auto s ním bude mnohem lépe fungovat," věří Marko.
Red Bull drží mezi konstruktéry třetí příčku za Ferrari, na které ztrácí 29 bodů; jejich pilot Max Verstappen mezi piloty je čtvrtý za Vettelem - na bývalého pilota rakouského týmu mu chybí jen 4 body.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.