Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vyjadřuje ke zprávám o možném příchodu Nica Hülkenberga z Renaultu či ztrátě klíčového inženýra, jenž měl odejít k Ferrari.
V médiích se objevila zpráva, že se rakouský tým chce zbavit Pierra Gaslyho, jenž svými výkony v prvních šesti závodech letošní sezóny nikterak neohromil. Nahradit by ho měl Nico Hülkenberg, jenž by se navíc mohl stát jedničkou, protože Max Verstappen by měl prý zamířit k Mercedesu.
"Tyto povídačky mají k pravdě tak daleko, že je už nechci vůbec komentovat. Jde o totální nesmysly. Řekl jsem to i Gaslymu, který mi [kvůli tomu] dokonce volal," uvádí rozhořčeně Helmut Marko.
A co údajná ztráta zkušeného inženýra Marca Adurna, jenž se měl přesunout k Ferrari? "To je pravda, ale jde o celkem normální věc. Mezi námi, Ferrari a dalšími týmy dochází k neustále rotaci na úrovní inženýrů, takže to nestojí za zmínku," odpovídá odborný poradce Red Bullu.
Před víkendem v Kanadě připouští, že po spojení s Hondou zřejmě nepůjde o jejich nejsilnější okruh: "V Montrealu bude díky svému silnému motoru vyčnívat Ferrari," předpovídá.
"Samozřejmě, že se pokusíme o všemožné, náš čas ale přijde nejpozději v Singapuru, až Honda nasadí poslední vylepšení motoru a naše auto s ním bude mnohem lépe fungovat," věří Marko.
Red Bull drží mezi konstruktéry třetí příčku za Ferrari, na které ztrácí 29 bodů; jejich pilot Max Verstappen mezi piloty je čtvrtý za Vettelem - na bývalého pilota rakouského týmu mu chybí jen 4 body.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.