V otázce případných pátečních trestů by měly týmy najít stejnou řeč, na což se odvolává šéf týmu Red Bull Christian Horner. Ostatní stáje ho prý podporují v názoru, že tresty za prohřešky v pátečních trénincích je nutné změnit.
Hornera k tomu nejspíš vedla neblahá skutečnost z druhého pátečního tréninku v ázerbájdžánském Baku. Druhý pilot rakouské stáje Pierre Gasly byl penalizován a do nedělní Grand Prix musel startovat z boxové uličky. Důvodem byla ignorace nařízení komisařů zajet k povinnému převážení.
Tým Gaslyho požádal, aby v nájezdu do boxů byl hodně agresivní, protože mechanici si chtěli vyzkoušet double pit-stop. Francouz přitom nejspíš dobře nesledoval signalizační tabuli, která mu přikazovala zajet k povinnému vážení. Šéf Red Bullu Horner byl trestem velice rozčilen, takže podal podnět na změnu zavedených trestů závodnímu řediteli FIA Rossu Brawnovi během schůzky týmu.
„Pochopitelně, on vidí pokyn a je to nakonec v jeho kompetenci, ale v tu chvíli jsme se soustředili na nácvik dvojitého pit-stopu. Chtěl si vyzkoušet hraniční nájezd do boxů, který je tu poněkud odlišný, přitom nejspíš přehlédl pokyn. Soustředili jsme se na dvojitou zastávku s Maxem, což byl jeden z dalších důvodů,“ vysvětluje Horner.
Problémy s nedostatky při vážení už byly i v dávné minulosti, maně se nabízejí hodně letité případy například z Grand Prix Rakouska 1976, tak brazilského závodu v roce 1983. Tresty ale byly odlišné – zatímco v prvním případě John Watson na Penske pouze přišel o právě zajetý čas, v druhém případě nebyl Andrea de Cesaris (Alfa Romeo) za vynechání vážící procedury vůbec puštěn na start.
„Myslím, že všichni se na setkání týmů s Rossem Brawnem shodli, že trest za páteční prohřešek ovlivní zbytek víkendu. Pravidlo by se mělo zrevidovat, protože si myslím, že je to dost kruté za opomenutí procedury, které nebylo vědomé. Kdyby měl vůz 50 kg pod limitem, tak bude trest stejný. Jenže srovnávat to opravdu nelze,“ dodává Horner.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.