V otázce případných pátečních trestů by měly týmy najít stejnou řeč, na což se odvolává šéf týmu Red Bull Christian Horner. Ostatní stáje ho prý podporují v názoru, že tresty za prohřešky v pátečních trénincích je nutné změnit.
Hornera k tomu nejspíš vedla neblahá skutečnost z druhého pátečního tréninku v ázerbájdžánském Baku. Druhý pilot rakouské stáje Pierre Gasly byl penalizován a do nedělní Grand Prix musel startovat z boxové uličky. Důvodem byla ignorace nařízení komisařů zajet k povinnému převážení.
Tým Gaslyho požádal, aby v nájezdu do boxů byl hodně agresivní, protože mechanici si chtěli vyzkoušet double pit-stop. Francouz přitom nejspíš dobře nesledoval signalizační tabuli, která mu přikazovala zajet k povinnému vážení. Šéf Red Bullu Horner byl trestem velice rozčilen, takže podal podnět na změnu zavedených trestů závodnímu řediteli FIA Rossu Brawnovi během schůzky týmu.
„Pochopitelně, on vidí pokyn a je to nakonec v jeho kompetenci, ale v tu chvíli jsme se soustředili na nácvik dvojitého pit-stopu. Chtěl si vyzkoušet hraniční nájezd do boxů, který je tu poněkud odlišný, přitom nejspíš přehlédl pokyn. Soustředili jsme se na dvojitou zastávku s Maxem, což byl jeden z dalších důvodů,“ vysvětluje Horner.
Problémy s nedostatky při vážení už byly i v dávné minulosti, maně se nabízejí hodně letité případy například z Grand Prix Rakouska 1976, tak brazilského závodu v roce 1983. Tresty ale byly odlišné – zatímco v prvním případě John Watson na Penske pouze přišel o právě zajetý čas, v druhém případě nebyl Andrea de Cesaris (Alfa Romeo) za vynechání vážící procedury vůbec puštěn na start.
„Myslím, že všichni se na setkání týmů s Rossem Brawnem shodli, že trest za páteční prohřešek ovlivní zbytek víkendu. Pravidlo by se mělo zrevidovat, protože si myslím, že je to dost kruté za opomenutí procedury, které nebylo vědomé. Kdyby měl vůz 50 kg pod limitem, tak bude trest stejný. Jenže srovnávat to opravdu nelze,“ dodává Horner.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.