Že je Max Verstappen svérázný mladík už poznala větší část startovního pole. Tentokrát se ale role poněkud obrátily, když to byl právě Holanďan, kdo musel strávit útok a následnou kolizi, která zhatila jeho plány na vítězství.
Situace ve 44. kole už byla detailně popsaná. V prohlášení také Esteban Ocon uvedl, že žádnou vinu necítí, protože podle pravidel má rychlejší pilot právo předjet i soupeře, který je o kolo napřed. Max Verstappen, jemuž po kolizi poškozený vůz neumožnil naplno bojovat o vítězství, ale byl evidentně jiného názoru.
Ocon byl potrestán komisaři zastávkou v boxech, kde si musel odstát deset vteřin. To ale holandskému mladíkovi asi přišlo hodně málo. Po závodě se rozhodl sdělit svůj názor francouzskému pilotovi stáje Racing Point Force India natolik důrazně, že si ho komisaři povolali k vysvětlení "fyzického kontaktu". Stalo se tak po shlédnutí záznamu celého incidentu v garáži.
"Verstappen celý konflikt nastartoval, několikrát strčil do Ocona nebo ho udeřil do hrudi," praví se ve vysvětlení. Podle záznamu Max nejméně třikrát do Estebana strčil a ještě mu nejspíš hodně zvučně vysvětloval, jaký má na jeho jednání názor.
"Komisaři chápou, že Max Verstappen byl extrémně rozhněvaný incidentem na trati během závodu a akceptují jeho vysvětlení, že původně neměl v úmyslu Ocona udeřit, ale že byl »vyprovokován«, což bylo důvodem jeho dalšího jednání. Nicméně sportovci si musí být vědomi, že je jejich povinností jednat na této úrovni bezúhonně a být vzorem ostatním pilotům na všech úrovních motorsportu. Konstatujeme, že v tomto ohledu Verstappen selhal," praví se dále v prohlášení komisařů.
Verstappena pak potrestali tím, že mu udělili dva dny "veřejných prací" ve prospěch FIA jako kompenzaci za své nevhodné chování. Odpracovat si je musí nejpozději do uplynutí 6 měsíců od tohoto incidentu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.