Že je Max Verstappen svérázný mladík už poznala větší část startovního pole. Tentokrát se ale role poněkud obrátily, když to byl právě Holanďan, kdo musel strávit útok a následnou kolizi, která zhatila jeho plány na vítězství.
Situace ve 44. kole už byla detailně popsaná. V prohlášení také Esteban Ocon uvedl, že žádnou vinu necítí, protože podle pravidel má rychlejší pilot právo předjet i soupeře, který je o kolo napřed. Max Verstappen, jemuž po kolizi poškozený vůz neumožnil naplno bojovat o vítězství, ale byl evidentně jiného názoru.
Ocon byl potrestán komisaři zastávkou v boxech, kde si musel odstát deset vteřin. To ale holandskému mladíkovi asi přišlo hodně málo. Po závodě se rozhodl sdělit svůj názor francouzskému pilotovi stáje Racing Point Force India natolik důrazně, že si ho komisaři povolali k vysvětlení "fyzického kontaktu". Stalo se tak po shlédnutí záznamu celého incidentu v garáži.
"Verstappen celý konflikt nastartoval, několikrát strčil do Ocona nebo ho udeřil do hrudi," praví se ve vysvětlení. Podle záznamu Max nejméně třikrát do Estebana strčil a ještě mu nejspíš hodně zvučně vysvětloval, jaký má na jeho jednání názor.
"Komisaři chápou, že Max Verstappen byl extrémně rozhněvaný incidentem na trati během závodu a akceptují jeho vysvětlení, že původně neměl v úmyslu Ocona udeřit, ale že byl »vyprovokován«, což bylo důvodem jeho dalšího jednání. Nicméně sportovci si musí být vědomi, že je jejich povinností jednat na této úrovni bezúhonně a být vzorem ostatním pilotům na všech úrovních motorsportu. Konstatujeme, že v tomto ohledu Verstappen selhal," praví se dále v prohlášení komisařů.
Verstappena pak potrestali tím, že mu udělili dva dny "veřejných prací" ve prospěch FIA jako kompenzaci za své nevhodné chování. Odpracovat si je musí nejpozději do uplynutí 6 měsíců od tohoto incidentu.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.