Že je Max Verstappen svérázný mladík už poznala větší část startovního pole. Tentokrát se ale role poněkud obrátily, když to byl právě Holanďan, kdo musel strávit útok a následnou kolizi, která zhatila jeho plány na vítězství.
Situace ve 44. kole už byla detailně popsaná. V prohlášení také Esteban Ocon uvedl, že žádnou vinu necítí, protože podle pravidel má rychlejší pilot právo předjet i soupeře, který je o kolo napřed. Max Verstappen, jemuž po kolizi poškozený vůz neumožnil naplno bojovat o vítězství, ale byl evidentně jiného názoru.
Ocon byl potrestán komisaři zastávkou v boxech, kde si musel odstát deset vteřin. To ale holandskému mladíkovi asi přišlo hodně málo. Po závodě se rozhodl sdělit svůj názor francouzskému pilotovi stáje Racing Point Force India natolik důrazně, že si ho komisaři povolali k vysvětlení "fyzického kontaktu". Stalo se tak po shlédnutí záznamu celého incidentu v garáži.
"Verstappen celý konflikt nastartoval, několikrát strčil do Ocona nebo ho udeřil do hrudi," praví se ve vysvětlení. Podle záznamu Max nejméně třikrát do Estebana strčil a ještě mu nejspíš hodně zvučně vysvětloval, jaký má na jeho jednání názor.
"Komisaři chápou, že Max Verstappen byl extrémně rozhněvaný incidentem na trati během závodu a akceptují jeho vysvětlení, že původně neměl v úmyslu Ocona udeřit, ale že byl »vyprovokován«, což bylo důvodem jeho dalšího jednání. Nicméně sportovci si musí být vědomi, že je jejich povinností jednat na této úrovni bezúhonně a být vzorem ostatním pilotům na všech úrovních motorsportu. Konstatujeme, že v tomto ohledu Verstappen selhal," praví se dále v prohlášení komisařů.
Verstappena pak potrestali tím, že mu udělili dva dny "veřejných prací" ve prospěch FIA jako kompenzaci za své nevhodné chování. Odpracovat si je musí nejpozději do uplynutí 6 měsíců od tohoto incidentu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.