Jak to bývá, trestá se kvůli nějakému prohřešku nebo porušení pravidel. V nedělním závodě v Austinu byl penalizován Carlos Sainz jr. a nejbližší soupeři Renaultu mají k výši tohoto trestu zásadní výhrady - zejména k výši.
Inkriminovaná situace nastala hned po startu v první zatáčce, kde se Carlos vyvezl na pravé straně trati až ta její okraj ve stopách Sebastiana Vettela. Zařadil se celkem bezpečně na šesté místo, krátce nato udělal místo Pérezovi, aby mu nemohla být vyčítána nepovolená výhoda. Mexičana na konci zatáčkové pasáže opět předjel. To nejspíš podnítilo vyšetřování sportovních komisařů, kteří mu udělili ve 24. kole během jeho zastávky v boxech pětivteřinovou penalizaci.
Soupeřům španělského pilota se nelíbilo, že komisařům tak dlouho trvalo, než vyhlásili trest pro Sainze jr. Vedl je k tomu další hříšník Lance Stroll, který kolidoval v zatáčce 6 s Alonsem a jeho penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou přišel podstatně dříve.
"Náš týmový manažer sdělil tuto námitku sportovní komisi. Zkrátíte si zatáčku, získáte výhodu. To komisařům trvá pět kol, než si někdo uvědomí, že se provinil a dalších pět kol, než zareagují? Sainz mezitím soupeřům odjel, protože ostatní zůstali v balíku uprostřed pole. Potom dostal pět vteřin, což je trest nanic, protože už byl dávno pryč," zhodnotil situaci šéf týmu Haas Günther Steiner.
"Takové řešení je špatné. Pokud vás trestají po pěti nebo deseti kolech, měli by vás vrátit na původní pozici. Potrestaný by měl přijít o nějaké umístění nebo dostat větší trest. Protože pokud budete dostatečně mazaní a zvládnete záležitost strategicky, můžete těch pět vteřin beztrestně vymazat. V prvním kole se stává hodně incidentů a komisaři by je měli posuzovat podle závažnosti. Pochopitelně ty na špici startovního pole jsou důležitější. Pokud by se Sainz jr. vrátil na pozici, ze které se posunul dopředu, závod by se vyvíjel a dopadl docela jinak. Myslím, že o tom nikdo nepřemýšlí a nestará se o to, ale my ano," pokračuje Steiner. Jeho rozčilení je pochopitelné, protože Haas bojuje právě s Renaultem o pozici v Poháru konstruktérů.
Podobná situace je v týmu Racing Point Force India. Týmový vedoucí Otmar Szafnauer se v podstatě shoduje se svým kolegou z týmu Haas a označuje penalizaci Sainze jr. za příliš mírnou.
"Sainz vyjel z trati a získal jistou výhodu. Brzdil pozdě, proto se dostal za okraj dráhy a předjel pár pilotů - dostal pětivteřinovou penalizaci, což neodpovídá tomu, co svým prohřeškem získal. To není v souladu s pravidly. Měl dostat zastávku stop & go nebo deset vteřin, pokud nevrátil nepovoleně získanou pozici zpět," myslí si Szafnauer.
Zajímavý je i názor osoby nadmíru povolané - závodního ředitele Charlie Whitinga. Pomiňme nyní fakt, že nebude asi podrážet svým kolegům nohy, on sám se domnívá, že udělený trest je v naprostém pořádku.
"Jsou tu podobné situace, například v Abú Zabí v loňské sezóně, kdy předjížděl Nico Hülkenberg s vědomím, že pravděpodobně dostane pět vteřin. To byl mírný trest, proto jsme dali komisařům nové pokyny. Týmy na to nějak nahlížejí a pochopitelně si mohou myslet, že šlo o úmyslný akt. Ale během prvního kola se událo hodně zmatků, bylo jasné, že vyjel z trati a předjel Charlese Leclerca. Vypadalo to, jako by se zavěsil za Vettela a vrátil se před Leclercem. Je třeba si uvědomit, že tím získal výhodu. Pokud jde o potrestání, šlo podle mého názoru o standardní záležitost," vysvětlil závěry komise Whiting.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.