Grand Prix Itálie provázelo nemalé množství kolizí, kontaktů, střetů a šťouchanců. Některé měly fatální následky pro původce i postižené, jiné jsme museli složitě hledat na serverech, kde byly uchovány jejich záznamy. To platí i pro duel dvojice Gasly - Alonso.
Španěl už si odbyl jeden konflikt v kvalifikaci, kdy se v první šikaně, nesoucí název Variante del Rettifilo utkal kolo na kolo s Kevinem Magnussenem. Haas a McLaren vlétly do zmíněného esíčka bok po boku a komentátoři, kromě několika poznámek o zdravém rozumu na adresu dánského pilota, hovořili o "závodním duelu".
Obdobná situace nastala bezprostředně po restartu závodu v nájezdu do čtvrtého kola. Pierre Gasly na Toro Rosso se pokusil zaútočit na 10. místo Fernanda Alonsa, ale dvojnásobný mistr světa Francouzi nedal prostor a mladík musel přeskákat obrubníky šikany, čímž podle jeho názoru došlo k masivní ztrátě přítlaku jeho vozu (záznam najdete zde).
"Po skončení fáze safety caru jsme jeli v podstatě vedle sebe, zaútočil jsem zvenku, ale on mě úplně vytlačil z dráhy. Snažil jsem si zachovat rychlost, ale on mi prostě nenechal prostor, musel jsem to vzít přes obrubník, pak následoval další kontakt, při kterém jsem přišel o celou pravou stranu šasi. Tím pádem mělo auto na každé straně docela jiné vlastnosti. Ztratil jsem masivní část přítlaku, což nebylo tak hrozné, když jsem jel sám, ale bez něj jsem neměl šanci se zavěsit za ostatní soupeře. Byl to pak hodně dlouhý závod," postěžoval si Gasly.
Vyskytly se mnohdy až konspirační teorie, že Alonsův manévr byl i tak trochu odplatou za trápení s Hondou uplynulých letech - japonská automobilka nyní dodává motory právě Toro Rosso. Gasly však má na Španělovo chování poněkud jiný názor.
"Myslím si, že jeho přístup k závodění v F1 se poněkud změnil, protože ví, že příští rok už v této kategorii závodit nebude. Proto je ještě agresivnější něž předtím. To, co mi v závodě udělal, nebylo spravedlivé. Víme, že pokud jedeme vedle sebe, je třeba dát tomu druhému dostatečný prostor, což on v mém případě neudělal. Možná se mu také nelíbí, že máme motor Honda, ale kdo ví?" dodává Gasly.
Pilot Toro Rosso byl rovněž dotazován, zda zkusí uplatnit stížnost na Alonsovo chování u závodního ředitele F1 Charlie Whitinga. Francouz to nepovažuje ani za nutné, ani za smysluplné. "Ne. Na dané věci to nemůže nic změnit. Možná zajdu za Fernandem, pokud ho uvidím, nebo se za ním stavím v Singapuru. Ale i kdyby ho dodatečně potrestali, moje ztracené šance v tomto závodu už to neovlivní," uzavírá Gasly.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.