Grand Prix Itálie provázelo nemalé množství kolizí, kontaktů, střetů a šťouchanců. Některé měly fatální následky pro původce i postižené, jiné jsme museli složitě hledat na serverech, kde byly uchovány jejich záznamy. To platí i pro duel dvojice Gasly - Alonso.
Španěl už si odbyl jeden konflikt v kvalifikaci, kdy se v první šikaně, nesoucí název Variante del Rettifilo utkal kolo na kolo s Kevinem Magnussenem. Haas a McLaren vlétly do zmíněného esíčka bok po boku a komentátoři, kromě několika poznámek o zdravém rozumu na adresu dánského pilota, hovořili o "závodním duelu".
Obdobná situace nastala bezprostředně po restartu závodu v nájezdu do čtvrtého kola. Pierre Gasly na Toro Rosso se pokusil zaútočit na 10. místo Fernanda Alonsa, ale dvojnásobný mistr světa Francouzi nedal prostor a mladík musel přeskákat obrubníky šikany, čímž podle jeho názoru došlo k masivní ztrátě přítlaku jeho vozu (záznam najdete zde).
"Po skončení fáze safety caru jsme jeli v podstatě vedle sebe, zaútočil jsem zvenku, ale on mě úplně vytlačil z dráhy. Snažil jsem si zachovat rychlost, ale on mi prostě nenechal prostor, musel jsem to vzít přes obrubník, pak následoval další kontakt, při kterém jsem přišel o celou pravou stranu šasi. Tím pádem mělo auto na každé straně docela jiné vlastnosti. Ztratil jsem masivní část přítlaku, což nebylo tak hrozné, když jsem jel sám, ale bez něj jsem neměl šanci se zavěsit za ostatní soupeře. Byl to pak hodně dlouhý závod," postěžoval si Gasly.
Vyskytly se mnohdy až konspirační teorie, že Alonsův manévr byl i tak trochu odplatou za trápení s Hondou uplynulých letech - japonská automobilka nyní dodává motory právě Toro Rosso. Gasly však má na Španělovo chování poněkud jiný názor.
"Myslím si, že jeho přístup k závodění v F1 se poněkud změnil, protože ví, že příští rok už v této kategorii závodit nebude. Proto je ještě agresivnější něž předtím. To, co mi v závodě udělal, nebylo spravedlivé. Víme, že pokud jedeme vedle sebe, je třeba dát tomu druhému dostatečný prostor, což on v mém případě neudělal. Možná se mu také nelíbí, že máme motor Honda, ale kdo ví?" dodává Gasly.
Pilot Toro Rosso byl rovněž dotazován, zda zkusí uplatnit stížnost na Alonsovo chování u závodního ředitele F1 Charlie Whitinga. Francouz to nepovažuje ani za nutné, ani za smysluplné. "Ne. Na dané věci to nemůže nic změnit. Možná zajdu za Fernandem, pokud ho uvidím, nebo se za ním stavím v Singapuru. Ale i kdyby ho dodatečně potrestali, moje ztracené šance v tomto závodu už to neovlivní," uzavírá Gasly.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.