Grand Prix Itálie provázelo nemalé množství kolizí, kontaktů, střetů a šťouchanců. Některé měly fatální následky pro původce i postižené, jiné jsme museli složitě hledat na serverech, kde byly uchovány jejich záznamy. To platí i pro duel dvojice Gasly - Alonso.
Španěl už si odbyl jeden konflikt v kvalifikaci, kdy se v první šikaně, nesoucí název Variante del Rettifilo utkal kolo na kolo s Kevinem Magnussenem. Haas a McLaren vlétly do zmíněného esíčka bok po boku a komentátoři, kromě několika poznámek o zdravém rozumu na adresu dánského pilota, hovořili o "závodním duelu".
Obdobná situace nastala bezprostředně po restartu závodu v nájezdu do čtvrtého kola. Pierre Gasly na Toro Rosso se pokusil zaútočit na 10. místo Fernanda Alonsa, ale dvojnásobný mistr světa Francouzi nedal prostor a mladík musel přeskákat obrubníky šikany, čímž podle jeho názoru došlo k masivní ztrátě přítlaku jeho vozu (záznam najdete zde).
"Po skončení fáze safety caru jsme jeli v podstatě vedle sebe, zaútočil jsem zvenku, ale on mě úplně vytlačil z dráhy. Snažil jsem si zachovat rychlost, ale on mi prostě nenechal prostor, musel jsem to vzít přes obrubník, pak následoval další kontakt, při kterém jsem přišel o celou pravou stranu šasi. Tím pádem mělo auto na každé straně docela jiné vlastnosti. Ztratil jsem masivní část přítlaku, což nebylo tak hrozné, když jsem jel sám, ale bez něj jsem neměl šanci se zavěsit za ostatní soupeře. Byl to pak hodně dlouhý závod," postěžoval si Gasly.
Vyskytly se mnohdy až konspirační teorie, že Alonsův manévr byl i tak trochu odplatou za trápení s Hondou uplynulých letech - japonská automobilka nyní dodává motory právě Toro Rosso. Gasly však má na Španělovo chování poněkud jiný názor.
"Myslím si, že jeho přístup k závodění v F1 se poněkud změnil, protože ví, že příští rok už v této kategorii závodit nebude. Proto je ještě agresivnější něž předtím. To, co mi v závodě udělal, nebylo spravedlivé. Víme, že pokud jedeme vedle sebe, je třeba dát tomu druhému dostatečný prostor, což on v mém případě neudělal. Možná se mu také nelíbí, že máme motor Honda, ale kdo ví?" dodává Gasly.
Pilot Toro Rosso byl rovněž dotazován, zda zkusí uplatnit stížnost na Alonsovo chování u závodního ředitele F1 Charlie Whitinga. Francouz to nepovažuje ani za nutné, ani za smysluplné. "Ne. Na dané věci to nemůže nic změnit. Možná zajdu za Fernandem, pokud ho uvidím, nebo se za ním stavím v Singapuru. Ale i kdyby ho dodatečně potrestali, moje ztracené šance v tomto závodu už to neovlivní," uzavírá Gasly.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.