Mnozí si ještě příběh historicky druhého ruského pilota po Vitalijovi Petrovovi pamatují. Velké naděje, potom kontroverzní kolize s Vettelem, sešup zpět do prostředí, ve kterém začínal. A neslavný konec. Nyní se zdá, že rodák z Ufy by mohl dostat třetí šanci.
Ruský pilot začal svou kariéru v "béčku" Red Bullu Toro Rosso v roce 2014. Po roce postoupil do "áčka" a vedle Ricciarda jako týmového kolegy se dočkal i prvních stupňů vítězů - stříbrné příčky v Maďarsku. V dalším roce to vypadalo opět nadějně, ale po třetím místě v Číně došlo na známý incident v Soči a po něm se Daniil stěhoval na místo Maxe Verstappena zpět k Toro Rosso. A ročník 2017 už v juniorce Red Bullu ani nedokončil.
Kvjat se přesunul na post vývojového pilota k Ferrari, ale jen málokterý závodník se spokojí s podobnou rolí - snad jen kdysi Nicola Larini byl výjimkou. Evidentně se mu po závodním kokpitu nadále stýská, což potvrzuje setkání šéfa Scuderie Ferrari Maurizia Arrivabeneho se svým protějškem od Red Bullu Christianem Hornerem a "šedou eminencí" Rudých býků dr. Helmutem Markem (který před dvěma lety Kvjata z týmu vypoklonkoval). Ti tři se setkali v rámci GP Belgie, aby pohovořili o Daniilově budoucnosti.
Důvod je zřejmý - Red Bullu se nedostává juniorů. Ricciardo odchází po sezóně k Renaultu, na jeho místo nastoupí Pierre Gasly. Neuspokojivé výsledky Brendona Hartleye nejspíš Novozélanďanovi neumožní, aby strávil u Toro Rosso druhou kompletní sezónu. Hovořilo se také o zápůjčce od McLarenu, ať by se jednalo o Stoffela Vandoornea nebo mladého Landa Norrise.
Další variantou by mohl být další testpilot Ferrari Antonio Giovinazzi, u kterého se ale hovořilo o vážném zájmu ze strany Sauberu, což s ohledem na podporu v oblasti pohonných jednotek dává smysl. Antonio v letošním roce testoval jak Sauber, tak Ferrari, ale spíš se zdá, že jde pouze o spekulace a největší šance má opravdu Kvjat.
"Existují různá jména, která padla v diskusi, ale zatím žádné rozhodnutí nepadlo. Počkejme si na oficiální prohlášení Red Bullu," poněkud mlhavě hodnotil situaci šéf týmu z Faenzy Franz Tost. Otázkou zůstává, zda Kvjat, který v devatenácti letech na Toro Rosso debutoval, bude mít zájem potřetí začít v týmu, který je obecně brán jako přestupní stanice k Red Bullu. Ostatně v čerstvé paměti ještě mnozí mají příběh Carlose Sainze jr...
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.