Ještě než se pustili aktéři kvalifikace Grand Prix Rakouska do poslední části, šetřila sportovní komise prohřešek Sebastiana Vettela, k němuž došlo v samotném závěru Q2. Co se vlastně na Red Bull Ringu stalo?
Carlos Sainz jr. se právě pustil do svého posledního rychlého kola v Q2, ale po výjezdu ze zatáčky 1 s překvapením zjistil, že v ideální stopě jede Ferrari Sebastiana Vettela. Španělský pilot musel okamžitě reagovat a uhnout vlevo až za obrubníky do únikové zóny, aby se vyhnul kontaktu. Po průjezdu gestikuloval na Vettela a podal zprávu do svého boxu. Nakonec oba piloti do Q3 prošli, ale událost se stala předmětem šetření.
"Musel jsem to vzít až na obrubník, abych se mu vyhnul, skoro jsem havaroval. Nakonec se nic nezměnilo, jenom se mi poškodilo přední křídlo. Tento díl stojí nějaké peníze, je třeba ho opravit a nevíte, jestli bude nadále fungovat tak, jak má. Ale mám za to, že mě to nijak neovlivnilo. Myslím, že Sebastian mě jednoduše neviděl. Nebyl to úmysl, asi nedostal přes radiokomunikaci upozornění," vysvětlil incident ze svého pohledu Carlos Sainz jr.
"Projížděl jsem zatáčku 1 a pokoušel se zjistit, kde Carlos je, protože jsem si myslel, že tam někde musí být, ale také jsem si nebyl jist, jestli nejel do boxů. Jenže jak se ukázalo, vyrazil do rychlého kola. Neměl jsem šanci ho zahlédnout, nedostal jsem žádnou zprávu, takže se mu mohu jen omluvit. Nebyl v tom žádný záměr, sledoval jsem rovinku, projel zatáčku 1 po skončení mého rychlého kola a chtěl jsem se v zrcátkách ujistit, že za mnou nikdo není. Tak to obvykle dělám a až v záznamu jsem viděl, že jsme byli bok po boku," podal svou verzi Vettel na tiskové konferenci.
Sportovní komisaři však usoudili, že Vettel nebyl dostatečně opatrný a jeho obhajobu nepřijali. "Stewardi dospěli k názoru, že navzdory absenci radiové zprávy pilot vozu startovní číslo 5 (Vettel), vědom si faktu, že nemá dobrý výhled za svůj vůz, neměl jet tak pomalu a v ideální stopě během svého zpomalovacího kola. Po přezkoumání všech podobných incidentů od roku 2016 jsme se rozhodli udělit penalizaci v podobě poklesu o 3 místa na startovním roštu, což je konzistentní s ostatními incidenty podobné povahy."
Vettel kromě zmíněného poklesu ze 3. na 6. startovní pozici dostal ještě trestný bod do své závodní licence, takže na svém kontě má momentálně tři body.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.