Ještě než se pustili aktéři kvalifikace Grand Prix Rakouska do poslední části, šetřila sportovní komise prohřešek Sebastiana Vettela, k němuž došlo v samotném závěru Q2. Co se vlastně na Red Bull Ringu stalo?
Carlos Sainz jr. se právě pustil do svého posledního rychlého kola v Q2, ale po výjezdu ze zatáčky 1 s překvapením zjistil, že v ideální stopě jede Ferrari Sebastiana Vettela. Španělský pilot musel okamžitě reagovat a uhnout vlevo až za obrubníky do únikové zóny, aby se vyhnul kontaktu. Po průjezdu gestikuloval na Vettela a podal zprávu do svého boxu. Nakonec oba piloti do Q3 prošli, ale událost se stala předmětem šetření.
"Musel jsem to vzít až na obrubník, abych se mu vyhnul, skoro jsem havaroval. Nakonec se nic nezměnilo, jenom se mi poškodilo přední křídlo. Tento díl stojí nějaké peníze, je třeba ho opravit a nevíte, jestli bude nadále fungovat tak, jak má. Ale mám za to, že mě to nijak neovlivnilo. Myslím, že Sebastian mě jednoduše neviděl. Nebyl to úmysl, asi nedostal přes radiokomunikaci upozornění," vysvětlil incident ze svého pohledu Carlos Sainz jr.
"Projížděl jsem zatáčku 1 a pokoušel se zjistit, kde Carlos je, protože jsem si myslel, že tam někde musí být, ale také jsem si nebyl jist, jestli nejel do boxů. Jenže jak se ukázalo, vyrazil do rychlého kola. Neměl jsem šanci ho zahlédnout, nedostal jsem žádnou zprávu, takže se mu mohu jen omluvit. Nebyl v tom žádný záměr, sledoval jsem rovinku, projel zatáčku 1 po skončení mého rychlého kola a chtěl jsem se v zrcátkách ujistit, že za mnou nikdo není. Tak to obvykle dělám a až v záznamu jsem viděl, že jsme byli bok po boku," podal svou verzi Vettel na tiskové konferenci.
Sportovní komisaři však usoudili, že Vettel nebyl dostatečně opatrný a jeho obhajobu nepřijali. "Stewardi dospěli k názoru, že navzdory absenci radiové zprávy pilot vozu startovní číslo 5 (Vettel), vědom si faktu, že nemá dobrý výhled za svůj vůz, neměl jet tak pomalu a v ideální stopě během svého zpomalovacího kola. Po přezkoumání všech podobných incidentů od roku 2016 jsme se rozhodli udělit penalizaci v podobě poklesu o 3 místa na startovním roštu, což je konzistentní s ostatními incidenty podobné povahy."
Vettel kromě zmíněného poklesu ze 3. na 6. startovní pozici dostal ještě trestný bod do své závodní licence, takže na svém kontě má momentálně tři body.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.