Ještě než se pustili aktéři kvalifikace Grand Prix Rakouska do poslední části, šetřila sportovní komise prohřešek Sebastiana Vettela, k němuž došlo v samotném závěru Q2. Co se vlastně na Red Bull Ringu stalo?
Carlos Sainz jr. se právě pustil do svého posledního rychlého kola v Q2, ale po výjezdu ze zatáčky 1 s překvapením zjistil, že v ideální stopě jede Ferrari Sebastiana Vettela. Španělský pilot musel okamžitě reagovat a uhnout vlevo až za obrubníky do únikové zóny, aby se vyhnul kontaktu. Po průjezdu gestikuloval na Vettela a podal zprávu do svého boxu. Nakonec oba piloti do Q3 prošli, ale událost se stala předmětem šetření.
"Musel jsem to vzít až na obrubník, abych se mu vyhnul, skoro jsem havaroval. Nakonec se nic nezměnilo, jenom se mi poškodilo přední křídlo. Tento díl stojí nějaké peníze, je třeba ho opravit a nevíte, jestli bude nadále fungovat tak, jak má. Ale mám za to, že mě to nijak neovlivnilo. Myslím, že Sebastian mě jednoduše neviděl. Nebyl to úmysl, asi nedostal přes radiokomunikaci upozornění," vysvětlil incident ze svého pohledu Carlos Sainz jr.
"Projížděl jsem zatáčku 1 a pokoušel se zjistit, kde Carlos je, protože jsem si myslel, že tam někde musí být, ale také jsem si nebyl jist, jestli nejel do boxů. Jenže jak se ukázalo, vyrazil do rychlého kola. Neměl jsem šanci ho zahlédnout, nedostal jsem žádnou zprávu, takže se mu mohu jen omluvit. Nebyl v tom žádný záměr, sledoval jsem rovinku, projel zatáčku 1 po skončení mého rychlého kola a chtěl jsem se v zrcátkách ujistit, že za mnou nikdo není. Tak to obvykle dělám a až v záznamu jsem viděl, že jsme byli bok po boku," podal svou verzi Vettel na tiskové konferenci.
Sportovní komisaři však usoudili, že Vettel nebyl dostatečně opatrný a jeho obhajobu nepřijali. "Stewardi dospěli k názoru, že navzdory absenci radiové zprávy pilot vozu startovní číslo 5 (Vettel), vědom si faktu, že nemá dobrý výhled za svůj vůz, neměl jet tak pomalu a v ideální stopě během svého zpomalovacího kola. Po přezkoumání všech podobných incidentů od roku 2016 jsme se rozhodli udělit penalizaci v podobě poklesu o 3 místa na startovním roštu, což je konzistentní s ostatními incidenty podobné povahy."
Vettel kromě zmíněného poklesu ze 3. na 6. startovní pozici dostal ještě trestný bod do své závodní licence, takže na svém kontě má momentálně tři body.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.