V průběhu poslední části kvalifikace na trati Red Bull Ring došlo k situaci, která možná o něco zvýšila napětí ve stáji, která je na tomto okruhu doma. Zpočátku se zdálo, že Daniel Ricciardo je stižen nějakým defektem, ale příčiny byly někde jinde.
Zhruba po polovině Q3 se dostaly oba vozy Red Bull na trati za sebe. Podle pokynů z boxové zídky dostal Ricciardo pokyn, aby zpomalil a Verstappen ho předjel. V těchto situacích jde většinou o stanovenou strategii ještě před samotnou kvalifikací. Jenže když Australan zpomalil a dával Maxovi pokyn, že může dopředu, Holanďan odmítl.
"Nebyl jsem z toho zrovna nadšený, abych se upřímně vyjádřil. Měli jsme tři pokusy a já měl výhodnější pozici jen při jedné. Měli bychom dostat oba stejně férové podmínky, každý... Nejsem z toho nijak šťastný," vyjádřil se Ricciardo na kamery. Na upřesnění svého výroku ještě na televizní kamery dodal: "Mohlo to být férovější!"
"Just overtake him, Max""No"Listen in on the @redbullracing airwaves as confusion reigns during qualifying at the #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/uQ7NDsrPzA
— Formula 1 (@F1) June 30, 2018Co se vlastně stalo odhaluje záznam radiové komunikace týmu Red Bull:Verstappen: Co se děje?Tým: Předjeď ho, kámo, stačí jít před něj (míněn Ricciardo).Verstappen: Ne. Minulý víkend jsem byl vpředu já, teď je tam on. No tak, chlapi.Tým: Maxi, předjeď týmového kolegu.Verstappen: Ne. Je to disciplína.Tým: Sleduj Maxe (k Ricciardovi)Ricciardo: Myslím, že to není fifty-fifty.Tým: Snaž se udělat dobré kolo.
Verstappen se pochopitelně hájil tím, že Ricciardo je zbytečně frustrovaný a měl by si uvědomit, že existuje nějaká týmová politika, stanovená před každou kvalifikací, a tu by měl respektovat.
"Vždycky jsme se před víkendem dohodli, kdo pojede vpředu. Před Francií jsem to byl já, jenom jsme to probrali - byl to jeho víkend, dohodlo se to, bylo to velmi jednoduché. Každou jízdu na Paul Ricardu byl vpředu, takže teď by měl udělat totéž," vysvětlil své pohnutky Verstappen.
"Naším cílem je zvládnout kvalifikaci co nejlépe, samozřejmě chceme jeden druhého porazit a využít poskytnutých výhod. Ale pokud někdo řekne »musíte jet jako první celou kvalifikaci«, tak to je třeba udělat. Já to tak udělal v Paul Ricardu, takže teď byla řada na Danielovi. Jak už jsem řekl, snažíme se o co nejlepší umístění, ale mezi námi bude všechno v pořádku," dodal Verstappen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.