V průběhu poslední části kvalifikace na trati Red Bull Ring došlo k situaci, která možná o něco zvýšila napětí ve stáji, která je na tomto okruhu doma. Zpočátku se zdálo, že Daniel Ricciardo je stižen nějakým defektem, ale příčiny byly někde jinde.
Zhruba po polovině Q3 se dostaly oba vozy Red Bull na trati za sebe. Podle pokynů z boxové zídky dostal Ricciardo pokyn, aby zpomalil a Verstappen ho předjel. V těchto situacích jde většinou o stanovenou strategii ještě před samotnou kvalifikací. Jenže když Australan zpomalil a dával Maxovi pokyn, že může dopředu, Holanďan odmítl.
"Nebyl jsem z toho zrovna nadšený, abych se upřímně vyjádřil. Měli jsme tři pokusy a já měl výhodnější pozici jen při jedné. Měli bychom dostat oba stejně férové podmínky, každý... Nejsem z toho nijak šťastný," vyjádřil se Ricciardo na kamery. Na upřesnění svého výroku ještě na televizní kamery dodal: "Mohlo to být férovější!"
"Just overtake him, Max""No"Listen in on the @redbullracing airwaves as confusion reigns during qualifying at the #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/uQ7NDsrPzA
— Formula 1 (@F1) June 30, 2018Co se vlastně stalo odhaluje záznam radiové komunikace týmu Red Bull:Verstappen: Co se děje?Tým: Předjeď ho, kámo, stačí jít před něj (míněn Ricciardo).Verstappen: Ne. Minulý víkend jsem byl vpředu já, teď je tam on. No tak, chlapi.Tým: Maxi, předjeď týmového kolegu.Verstappen: Ne. Je to disciplína.Tým: Sleduj Maxe (k Ricciardovi)Ricciardo: Myslím, že to není fifty-fifty.Tým: Snaž se udělat dobré kolo.
Verstappen se pochopitelně hájil tím, že Ricciardo je zbytečně frustrovaný a měl by si uvědomit, že existuje nějaká týmová politika, stanovená před každou kvalifikací, a tu by měl respektovat.
"Vždycky jsme se před víkendem dohodli, kdo pojede vpředu. Před Francií jsem to byl já, jenom jsme to probrali - byl to jeho víkend, dohodlo se to, bylo to velmi jednoduché. Každou jízdu na Paul Ricardu byl vpředu, takže teď by měl udělat totéž," vysvětlil své pohnutky Verstappen.
"Naším cílem je zvládnout kvalifikaci co nejlépe, samozřejmě chceme jeden druhého porazit a využít poskytnutých výhod. Ale pokud někdo řekne »musíte jet jako první celou kvalifikaci«, tak to je třeba udělat. Já to tak udělal v Paul Ricardu, takže teď byla řada na Danielovi. Jak už jsem řekl, snažíme se o co nejlepší umístění, ale mezi námi bude všechno v pořádku," dodal Verstappen.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.