Max Verstappen podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka svým výkonem v Kanadě dal tu správnou odpověď kritikům, když to v závodě dotáhl na pódium a skončil před svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
Mladý Holanďan letos kvůli mnoha incidentům čelí často kritice, vše vyvrcholilo v Monaku po jeho havárii v třetím tréninku. Kvůli ní musel vynechat kvalifikaci a startovat z konce roštu.
Ceněný výkon VerstappenaMinulý víkend se ale v Montrealu vzchopil, když se kvalifikoval na třetím místě před svým týmovým kolegou, Kimim Räikkönenem s Ferrari či úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem, a v neděli si nakonec dojel pro bronz.
"Obecně řečeno to pro celý tým byla úleva, dojet do cíle s oběma vozy. Jeden skončil na pódiu, jeden byl čtvrtý. A také veškerá ta hloupá kritika Maxe ustává," chválí Marko svého jezdce, jenž do Kanady poprvé docestoval bez svého týmu. Souhlasil s tím, že ho nebudou doprovázet členové jeho rodiny - ani otec Jos či nikdo z jeho managementu.
"Zajel nejlepší čas ve třech trénincích, kvalifikoval se na třetím místě a neudělal nic špatně - ani kousek poškození, nepoškrábal ani ráfek. To je tedy to, co od něj očekáváme. A jsem si jistý, že takových závodů bude více. Předvedl dobrý výkon, podle mě tedy dal tu správnou odpověď," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Rychlost Red Bullu na motorové tratiPodle něj tým ukázal i přes deficit pohonné jednotky Renaultu skvělou rychlost. Verstappen podle ně získal ten nejlepší možný výsledek: "Viděli jste tu rychlost - Ricciardo zajel nejrychlejší kolo v posledním kole [neplatilo kvůli předčasnému odmávání šachovnicovou vlajkou] a Max dramaticky stahoval Bottase. Možná tedy měl zaútočit o něco dříve. Vypadá to ale, jakoby předjíždění bylo [v Montrealu] zakázáno. Myslím, že šlo o maximum."
Red Bull jako jediný z top týmů startoval na hyper-měkkých pneumatikách, které sice méně vydrží, ale poskytují lepší přilnavost po startu. Svého rozhodnutí nelitují, podle nich byly klíčové k tomu, aby Ricciardo během zastávek v boxech přeskočil Hamiltona. "Pneumatiky byly tou nejlepší volbou, kterou jsme měli k dispozici, abychom získali místa. Fungovalo to u Ricciarda a málem i u Maxe," hodnotí Marko.
Spokojenost s vylepšením Hondy, klíčové rozhodnutí se blížíZmínil se i o zlepšení Hondy, která pro jejich dceřinou stáj přivezla novou pohonnou jednotku. Podle Marka s ní Toro Rosso bylo o 3 desetiny sekundy rychlejší, což v Kanadě odpovídá zhruba 12 koním navíc (původně avizovala přidání 27 koní), stáj z Faenzy byla novou specifikací nadšena a Gasly přemlouval celý tým k tomu, aby mu jí i za cenu penalizací nasadili, což se mu nakonec povedlo.
Red Bull čeká rozhodnutí, zda od příštího roku opustit Renault a přejít na japonské motory, vše má rozhodnout majitel Dietrich Mateschitz na přelomu měsíce - byť dle spekulací některých médií již k dohodě s Hondou došlo. Renault by si rakouský tým rád udržel, proto mu nabízí lákavou možnost přejmenování svých agregátů v příštích dvou letech na Aston Martin.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.